Horizon: Forbidden West - élettel teli törzsek

A Horizon: Forbidden Westben Aloyt megannyi csodával és veszéllyel hozza össze a sors, és új törzseket is megismerhet. A Guerrilla Games arról mesélt, milyen lépésekkel biztosítja, hogy élők és egyediek legyenek ezek a törzsek.

Míg a Horizon: Forbidden West megjelenését várjuk, a Guerrilla Games időről időre fejlesztői naplókkal enged bepillantást az alkotás folyamatába és az Aloy kalandjai mögött álló filozófiába. Olvashattunk már arról, miként változik maga a főhős és a felfedezés élménye, de az új résszel érkező gépfenevadak is megkapták a saját naplójukat. Aloy azonban nem csak újfajta masinákkal fog találkozni.

Ahogy a Forbidden Westben feltárul a világ, új törzsekkel is találkozni fogunk, és ahogy a noráknak, úgy ezeknek a népcsoportoknak is meglesz a sajátos kultúrája. Azért, hogy ezek a törzsek tényleg élő-lélegző tényezőként működjenek, egy külön csoport felel, a friss bejegyzésben az ő vezetőjük, Espen Sogn mesél.

Sogn szerint a csapat előtt álló egyik legnagyobb kihívás az, hogy vizuálisan is át tudják adni, milyenek a törzsek. Ez végül több elemben is lecsapódik: öltözködésben, viselkedésben, animációkban, a települések felépítésén. Vadonatúj animációk segítik, hogy igazinak érződjenek az emberek, de többféle viselkedésmodellt is kapnak, a hozzáállásuk révén saját személyiségük lesz.

A katonás tenakthokat például gyakran láthatjuk edzeni, a bázisuk ősi romok között van, miközben olyan, a Régi Világból vett gesztusokat használnak, mint a szalutálás. Velük szemben az utaruk gyakran együtt üldögélnek és sokkal közelebb állnak egymáshoz. Akár olyan apróságból is megmondhatjuk, kit látunk, hogy milyen módon hordja a vizet.

A Guerrilla Games célja, hogy minden egyes NPC azt közvetítse, megvan a helye és a szerepe a játék világában – és nem csak arra vannak, hogy holmikat adjanak el a játékosnak. Megannyi kereskedővel találkozunk majd (szabókkal, vadászokkal, szakácsokkal és füvészekkel), de a kínálatuk eltér attól függően, melyik törzsbe tartoznak: egy oseram vadász kovács is lehet egyben, míg egy tenakth vadász inkább fegyvermester.

Az újdonságok jelentős részével Chainscrape-ben találkozunk majd először – ez egy oseram határváros lesz a Horizon: Forbidden Westben, amit 2022. február 18-tól fedezhetünk fel PlayStation 4-en és PlayStation 5-ön.

0 komment - szólj hozzá!