Komoly túlórázás volt az új LEGO Star Wars ára

  • Írta: szlav
  • 2022. január 21.
  • Biznisz
Link másolása
Nagyszerűen fest a LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, a beszámolók szerint azonban komoly árat fizettek ezért a TT Games dolgozói. Toxikus irodai kultúra és rengeteg fizetetlen túlórázás jellemezte az elmúlt öt évet.

Tegnap este megérkezett a LEGO Star Wars: The Skywalker Saga legfrissebb előzetese, a hírek szerint azonban a trailerből áradó vidám hangulat csak ritkán járta át a TT Games csapatát. A Polygon egy kiadós beszámolót osztott meg a játék fejlesztéséről, melyből az derült ki, hogy kőkemény crunch, mérgező vállalati kultúra és visszás menedzseri döntések tették problémássá az alkalmazottak hétköznapjait.

Az idén áprilisban megjelenő játékot 2017-ben kezdte el fejleszteni a TT Games és a TT Fusion, a beszámolók szerint azonban a munkálatok már a kezdetektől problémásnak bizonyultak. Habár a 2000-es évek közepén a Traveller's Tales pusztán önkéntesi alapon, kiemelten megfizetve kezelte a túlórázást, mára az overtime-ot gyakran felváltotta a "flexitime" - extra munkaidő, amelyet az alkalmazottak beválthattak későbbi munkakezdésre vagy extra szabadnapokra.

Eközben a hagyományos túlóra gyakorlatilag kötelezővé vált - megszokott volt, hogy a fejlesztők 80-100 órával zárták a munkahetet, gyakran heti hat napot dolgozva. A Polygonnak nyilatkozó alkalmazottak egyike szerint a menedzserek burkolt fenyegetésekkel "bíztatták" az fejlesztőket a hosszabb munkára. Olyan mondatok hangzottak el, hogy "komoly problémák lesznek, ha az emberek nem kezdenek el túlórázni".

Mindez jórészt annak köszönhető, hogy az új LEGO Star Wars fejlesztése kifejezetten döcögősen haladt. Habár a TT Games korábban is saját engine-en dolgozott, a The Skywalker Sagát egy teljesen új, eddig sosem tesztelt fejlesztői eszköztárral készítették, ezzel megspórolva az Unreal Engine licencelését. A beszámolók szerint komoly stabilitási problémákkal küzdött az új motor, így gyakran megesett, hogy egy teljes crash többórányi munkát tett semmissé. A fejlesztők hamar szembesítették ezzel Tom Stone-t, a csapat vezető menedzserét is, akitől hiába vártak megoldást.

A riport szerint a menedzser nem csak a munkamenettel kapcsolatos problémákat, de a női alkalmazottakat érő nehézségeket sem kezelte a helyén. A Polygon forrásai szerint a női dolgozókat mindkét irodában gyakran érte verbális zaklatás, ráadásul szisztematikusan kevesebb fizetést kaptak a férfi kollégáiknál. A tavaly áprilisi adatok szerint a legjobban fizető állások csupán 2,4 százalékát foglalták el női alkalmazottak, de a felső-közép bérsávban is csak 8,7 százalékos volt a nők létszáma.

Az utóbbi pár évben komoly átalakulások érték a TT Games vezetőségét. 2020 augusztusában Martin Palmer, a fejlesztőbrigád vezető technikai tervezője távozott a csapattól, akit két hónappal később követett Paul Flanagan, a stúdió igazgatója is. Ez azonban csupán a jéghegy csúcsa volt: a Polygon beszámolója szerint csak 2021-ben több mint 40 alkalmazott hagyta el a TT Games és a TT Fusion irodáit, ami utólag egészen új perspektívába helyezi a The Skywalker Saga többszöri csúsztatását.

16.
16.
Extol
Komoly túlórázások. Üdv a klubban
15.
15.
Straga25
Még jó hogy a kommentekkel kezdek, nem pedig a cikk elolvasásával. Amint megláttam a női bizbaszt egyből tippeltem hogy vagy valami Kotaku vagy valami Polygon hugy amit ide le lett írva magyarba.
Nem tudom miről szólhat többi része a cikknek, de értelmes ember nem veszi komolyan ezt a 2 "hír oldalt".
14.
14.
Scat
#13: Tudom én, csak retorikai kérdést tettem fel :)

Van amúgy erről egy magyar kutatás is, ami szintén bemutatja, hogy bérkülönbség nem létezik (sőt, van ahol a nők keresnek többet!), csakis a legnagyobb fizetési kategóriában. Ezen a néven lehet megtalálni:
Egyenlő Bánásmód Hatóság TÁMOP-5.5.5/08/1

Egy átláthatóbb cikk pedig itt van belőle:
https://www.ferfihang.hu/2021/10/25/berkulonbseg-a-kiirthatatlan-feminista-hazugsag-ujrakozles/
13.
13.
Ooorky
#12: Volt ~5 éve egy videó youtube-on, de sehogy se találom.
Két ~20-on éves feminista tartott kiselőadást, hogy mennyire el vannak nyomva a nők a munkahelyeken.

A fizetési grafikonnál szót kért egy nő, akinek szoftverfejlesztő cége volt.
Kb. elküldte őket a pitschába, mert a grafikonjuk szép és jó, csak azt nem tartalmazza, hogy a nők keresete azért annyi amennyi, mert saját tapasztalatai alapján egy nő sokkal többet van szabadságon, táppénzen, mint egy férfi.
Ha meg túlórázni kell akkor 99%, hogy a férfi dolgozók fogják vállalni, ami megnyomja a fizetésüket is, meg azt is amikor béremelésekről kezdenek tárgyalni.
Innentől persze, hogy nála is a dolgozók 90%+-a férfi.

Két kiscsaj köpni nyelni nem tudott, majd miután a nő kiment a teremből lapoztak és mondták tovább a betanult szöveget...
12.
12.
Scat
Ha a női munkaerő annyival olcsóbb, miért alkalmaz még bárki is férfiakat? Hát nem a profit a lényeg?

Az meg, hogy ők mindent a szívükre vesznek, váó. Na ne már!

A játék amúgy nem érdekel.
11.
11.
semike
“Menstruátor”
:)))))))
10.
10.
tyber16
Ne legyen igazam, de ezek alapján ez a játék egy optimalizálatlan, crash-ben gazdag katasztrófa lesz.
9.
9.
taktaharkányi
#8: NEM a nőkkel szinonima akart lenni az elején.
5.
5.
Ooorky
#4: Na meg eléggé maradi, egyáltalán mi az, hogy nő?
Ha jól tudom jelenlegi politikailag elfogadott megnevezés a menstruáló ember.
4.
4.
HMoody
"tavaly áprilisi adatok szerint a legjobban fizető állások csupán 2,4%-át foglalták el női alkalmazottak"
Aki ilyet kritika gyanánt leír, az látott már IT egyetemet? Vagy esetleg magát a piacot?
3.
3.
Gerzson95
#2: Igaz. Majd letorrentezem. :D
2.
2.
semike
Nem kell megvenni az ilyen csicska cég játékait és ezzel bojkottálni őket.
Ennyi.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...