Starcraft: Ghost Bemutató

  • Írta: Avium
  • 2004. május 20.
Link másolása
Évek óta minden nap megnézem a Blizzard honlapját. Emlékszem arra a napra, amikor kikerült a StarCraft Ghost képe a Projects cím alá. Óriási hévvel kattintottam a kis képre, aztán megtorpantam egy pillanatra.

Évek óta minden nap megnézem a Blizzard honlapját. Emlékszem arra a napra, amikor kikerült a StarCraft Ghost képe a Projects cím alá. Óriási hévvel kattintottam a kis képre, aztán megtorpantam egy pillanatra. Egy Sarah Kerrigen-re emlékeztető hölgy állt fegyverrel a kezében, csak épp Novának hívták. Első lelkesedésem, miszerint ez a StarCraft 2 lesz, vagy legalább egy kiegészítő csomag a jó öreg SC-hez, egyből letört. Második tekintetem a kis iconokra terelődött. Csak konzol logókat láttam. Ez újabb nekikeseredésre adott okot. Letöltöttem a videót, és talán valamennyivel előrébb jutottam, de még mindíg nem voltam elégedett. Azóta eltellt majdnem két év, rengeteg információval gazdagodtam, és az E3-as trailer igazán meggyőzőnek hatott. Maga a játék is rengeteget fejlődött az első trailer-hez képest. Persze ez rendjénvaló, de meg kell mondjam akármennyire nagy SC fan vagyok, a Ghost jóideig hidegen hagyott. Előszöris a konzolos mivolta miatt, másodszor az első képek és videó nem volt olyan nagy szám szerintem. Azóta biztossá vált az is, hogy egyenlőre nem lesz PC-s verzió. Nem is tervezik. De feltételezhetjük, hogy mint szinte minden siker konzol játék, fél-egy éves késéssel, de meg fog jelenni.

Mi is a StarCraft Ghost?

Lényegében egy taktikai akció játék, vehetnénk klónnak is, hisz a Metal Gear Solid és Splinter Cell kategória résztvevője, és úgy tűnik sikerül felemelkedni közéjük. Még Az is lehet, hogy nemcsak mögöttük fog kullogni. Hogy miben is fog külömbözni? A Blizzard azt állítja, rengeteg dologban. Nova-t fogjuk alakítani, aki egy az SC-ből már jólismert Ghost. 20 éves pszichikai, kondíciós kiképzés és egy techno-fizológiai beültetés után készen áll, hogy megöljön bármit. Hogy mikre képes? Az ellenség kicselezésére hihetetlen sebességgel. Ebben tényleg rengeteg harci “képesség” benne van. Ellenünket áthajíthatjuk a vállunk fölött, a nyakába ugorhatunk egy szaltóval és kitörhetjük a nyakát, majd a holttestet eltüntethetjük. Az állcázás segítségével be tud lopózni bármilyen biztonságos bázisra. Szerintem ez a leglátványosabb képessége Novánknak. Nagyon jól mutatott a bemutató videóban ahogy bekapcsolta az állcázást. Mindenesetre ez sem minden helyzetben biztos állca, hisz ha a “megengedettnél” közelebb kerül hozzád egy ellenség, akkor észrevesz és kikapcsol az állcázás. A Lockdown-al bármilyen járművet vagy elektronikus gépet hatástalanítani tud. Rengeteg futurisztikus kézifegyver áll a rendelkezésére, úgymint lángszóró, Gauss Rifle vagy Combat Pistol, külömböző gránátok, és az elmaradhatatlan Sniper is a készletünkben van. Például egy pályán egy bejáratot Firebat-ek őriznek. Átsurranni lehetetlen. De ha célbaveszed a hátukon a gáztartály csatlakozását, akkor bummmm! Nesze nektek! Minden ellenségnek meglesznek a gyenge pontjai, de ezeket soha nem fogod felismerni első találkozáskor. Ez rengeteg gondolkodást, és taktikát igényel majd. Tervbe volt véve a Psy-penge Nova kezébe adása is, de egyszerűen túl jónak bizonyult, így inkább más ötleteken kezdtek el dolgozni. Így került képbe egy olyan eszköz amivel 20 másodpercre lebéníthatod gyanútlan ellenséged és amikor magához tér nem emlékszik még arra se, hogy nem volt magánál. Ha a harci képességei nem lennének elegendőek, segítségül hívhat teljes Battlecruiser vagy Siege Tank seregeket, ráadásul a jól ismert StarCraft járműveket is vezetheti.

Mit nyújt ezen kívül?

A mindannyiunk által annyira szeretett SC világát mostmár testközelből láthatjuk. Rengeteg ismert bolygót védhetünk meg, vagy rombolhatunk porig. Novaként szinte mindenre felmászhatunk, lecsúszhatunk rajta, elbújhatunk mögé, szóval abszolút interaktivi a környezet. Persze elmaradhatatlan a jólkitalált történet. Most egy ember szemszögéből követhetjük a zajló eseményeket, belefolyhatunk azokba, vagy esetleg felülemelkedve azokon elkerülhetjük az esetleges konfliktusokat. És persze nem hiányozhatnak az ismert egységek sem, minden fajból. A fejlesztő arra törekedett, hogy minden pálya más legyen, változatos, szemetgyönyörködtető és mindenekfelett kihivó, no meg szórakoztató. Ez az ígéret biztosíték arra, hogy nem fogunk a reset-hez nyúlni az első három pálya után és nem rakjuk vissza a HALO-t az X-ünkbe. ;) A sokoldalúságra nagyon odafigyeltek. Minden küldetést több módon oldhatunk meg, mindíg lesz több út és több lehetőség. Az unalmasság minden szikráját próbálják elűzni. Lesznek mini játékok a játékon belül, amik leginkább logikai és ritmusérzékkel kapcsolatos fejtörők, amik segítségével különböző feladatok megoldásához juthatunk.

Tények és talányok.

A játék rendkívül szép. Ez vitathatatlan. Rengeteget dolgoztak a renderelt karaktereken, és már tényleg közel vannak a befejezéshez. Azt ígérik, még év eleje előtt a kezünkben tarthatjuk. Bár ahogy ezt a World of Warcraft cikkben is hangsúlyoztam, a Blizzard nagyon nagy hangsúlyt helyez a minőségre. Rengeteg embert dolgoztatnak a bugmentesítésen, de sajnos az a tény figyelmen kívül hagyhatatlan, hogy a játék a jelen állás szerint kizárólag konzolon fog megjelenni. Ennek egyik oka, hogy a karakter irányítását az új generációs konzolokhoz igazították, úgymint X-Box, PS2, GameCube. Jelenlegi állás szerint eddig 8 millió pédányra lett rendelés leadva, bár nemtudom mik a számadatok ebben a kategóriában, de nekem sikerszagú ez a játék. Nem fogunk Blizzardékban csalódni ez ügyben, ez biztos. Bár itt hozzá kell tennem, hogy ez az első próbálkozásuk ilyen stílusban. Mi lesz a multiplayer résszel? A tervek szerint csak ko-operatív mód lesz. Igaz mostmár konzoloknak van live internetes szolgáltatása, de ezt nem tervezik kihasználni.

Mit írhatnék összegzésként? Tényleg gyönyörű, biztosan remek játék lesz rengeteg izgalmas órát/hetet/hónapot betöltő. Viszont egyszerűen lesujtó, hogy még tervbe sincs vévé a PC-s átírás. Sajnos 1-2 játék miatt nem veszek konzolt magamnak, de ezt mindenképpen meg kell tapasztalnom. Mostmár nincs mit tennünk, mint remegő lábbakkal és kezekkel várjuk azt a pillanatot, amikor otthon (vagy egy havernál) kezünkbe vehetünk egy kontrollert és elkezdhetjük Nova szerepében aprítani a jónépet.

Avium

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...