Luxusautó Show 2006

  • Írta: Daks
  • 2006. május 2.
Link másolása
A Luxusautó Show 2006 keretében elsőként látogattak el Kelet-Európába a világ jelenlegi legszebb, legdrágább és leggyorsabb sportautói. Természetesen ezt mi sem hagyhattuk ki!

A Luxusautó Show 2006 nevet viselő eseményt nálunk, Budapesten rendezték meg egy Al Roudhan Bader nevű, 23 éve hazánkban élő kuvaiti üzletember közreműködésének köszönhetően. A napsütéses április végi napokat megkoronázó rangos eseménynek a Hungexpo 28000 km2-es területe adott otthont, ahol tematikai bontásban, több helyszínen mutatták be az autócsodákat.

Ugrás a galériához

Bader úr és csapata nem bízott semmit a véletlenre. Egy összesen 8,5 milliárd forintot érő kollekciót hívott meg a dédelgetett álmait valóra váltó kiállításra. Az 5 napos rendezvény megnyitója április 27-re, csütörtökre esett. A VIP napon sztárvendégként megjelent Dolph Lundgren színész, Horacio Pagani a Pagani autógyár elnöke, Victor R. Muller a Spyker sportautók készítője és Christian von Koenigsegg a 388 km/h-s sebességcsúcsot tartó Koenigsegg modellek megálmodója. A zártkörű, pezsgőzéssel, ebéddel és divatbemutatóval emlékezetessé tett összejövetelen a közönséget a Crystal együttes, Ganxsta Zolee, a Copporn és Havasi Balázs zongoraművész szórakoztatta.

Ugrás a galériához

A show másnapján megnyíltak a kapuk a látogatók előtt is. A száguldás szerelmeseinek kerek 4 napjuk volt rá, hogy végignézzék, megsimogassák és lefényképezzék azokat az autókat, melyeket eddig csak a filmvásznon vagy álmaikban – vagy még ott sem – láttak. A kiállításon több kategória várta az érdeklődet, így voltak luxusautók, sportkocsik, versenyautók, csúcskategóriás motorkerékpárok, veterán modellek és természetesen kilátogattak az elmaradhatatlan tuning járgányok is. A legnagyobb érdeklődést hozó főszereplők, a sport- és luxusautók osztályában olyan nagy márkák képviselték magukat, mint Aston Martin, Bentley, Bugatti, Edonis, Ferrari, Gumpert, Jaguar, Koenigsegg, Lamborghini, Lancia, Leblanc, Lotec, Lotus, Maserati, Mercedes SLR, Morgan, Pagani, Porsche, Rolls Royce, Saleen, Spyker, TVR, Wiesmann és Yes. A díszes társaságban helyet kapott egy igazi hungarikum is, a 6 hengeres, 3600 ccm-es, 3,8 másodperc alatt 100-ra gyorsuló, ízig-vérig magyar büszkeség, a Bovi Brokernet Silver Sting. Természetesen egy ilyen nagy eseményen nem maradhattak otthon a vezető autógyárak sem, így elhozta legújabb modelljeit az Alfa Romeo, a Chrysler, a Honda, a Hummer, a Land Rover, a Mini, a Subaru és a Volvo is. A motorok szerelmesei az Aprilia, a Bimota, a Ducati, a Harley Davidson, a Kawasaki, a Moto Morini, az MV Agusta és a Suzuki erőgépeit csodálhatták meg testközelről, a sportvilág kalandorai pedig Michael Schumacher, Fernando Alonso és Christijan Albers F1-es autóit vehették szemügyre.

Ugrás a galériához

A bemutató teljesen rendben zajlott, érezni lehetett a remek szervezést. Az expo területén utoljára tavaly októberben, az Automobil 2005 hétvégéjén volt járműkiállítás, így már sokaknak hiányoztak a négykerekűek. Üde színfoltja volt a kiállításnak, hogy több sztárvendég, így Koenigsegg úr is ott maradt a helyszínen a nyílt napokon. A világ leggyorsabb autójával büszkélkedő gyártulajdonos naponta többször úgy szórakoztatta a közönséget, hogy beindította egyik modelljét, melynek páratlan motorzümmögése bejárta a teret, oda vonva mindenki figyelmét – mondani sem kell, hogy a hatás nem maradt el.

Ugrás a galériához

A rendezvény egyetlen szégyenfoltja a szegényes berendezés volt. A standok legtöbbjén mindössze egy szőnyeg volt leterítve az autók alá, vagy még az sem. Az Automobil 2005-ön nem csak a szép autók, de a remek körítés is ámulatba ejtő volt. Mindenki leparkettáztatta és berendeztette a kis kibérelt területét, projektorokat szereltetett fel, valamint meghatszorozta az oda világító lámpák számát. Sajnos ez itt nem így volt. A kiállítók nagy része arra sem költött, hogy prospektusokat tegyen ki, nemhogy még egy egész stúdiót vigyen magával. Ez nem csak a marketingszemmel tekintve volt helytelen, de a fényképezőgéppel felszerelt látogatók is mind arra panaszkodtak, hogy nincs elég világos az épületben.

Ugrás a galériához

A kisebb kritikáktól eltekintve Budapest ezzel a kiállítással beírta magát az autós világ nagykönyvébe. Nem csak hogy az első kelet-európai nemzetközi sportautó kiállításnak adtunk otthont, de ezzel rögtön az élvonalba, nagyságban a negyedik helyre kerültünk Frankfurt, Genf és Párizs után. Bader úr azt nyilatkozta a sajtónak, hogy jövőre is szívesen megrendezné a kiállítást, sőt már ajánlatot is kapott több gyártótól, akik nálunk akarják majd bemutatni a 2007-es modelleket. Reméljük Budapest ezzel állandó kiállítóközpontja lesz a régiónak és további sok sikeres Luxusautó Show-n vehetünk még részt.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...