Jönnek a legyőzhetetlen raid bossok?

Az MMO-kban egy raid bosst legyőzni általában nagy kihívás, de a játékosok mindig megtalálják a megoldást. Mi lenne azonban, ha a boss valós időben tartaná a lépést a játékosok trükkjeivel? Erre adhat lehetőséget a cloud computing.

Ha valaki járatos az MMO-kban, bizonyára találkozott már a raid bossokkal, azokkal a különösen nehéz ellenfelekkel, akiknek a legyőzéséhez számos játékos összefogása szükséges. Előbb-utóbb mindegyikük elbukik, mert a szemfüles gamerek úgyis megtalálják a gyengéjüket, vagy valami olyan mechanikát, amit kihasználva jócskán le lehet egyszerűsíteni a küzdelmet.

Nemrég a Microsoft Game Stack livestreamjében beszélt arról James Trott szoftverfejlesztő, hogy a játékkészítők miként használhatnák fel a cloud computing eszközeit a játékaikban. Ezek révén a bossok még nagyobb kihívást jelentenének, hiszen valós időben lennének képesek reagálni a játékosok taktikáira.

„Tavaly egy MMO-szerű bossrendszer kidolgozásában működtünk együtt a Microsofttal” – mondta Trott. – „Amíg a raid folyamán a játékosok alkalmazható stratégiákat találnak, addig a boss majdnem valós időben képes felismerni ezt a stratégiát és idomulni hozzá. Rengeteg érdekes dolgot tapasztaltunk a genetikus algoritmusok kapcsán, amikor néhány alapvető irányelv nyomán a tartalom valami olyanná fejlődik, amit a fejlesztő nem is látott előre."

Ha a cloud computingot a játékfejlesztők képesek alkalmazni a bossok viselkedésére, akkor nem lenne szükség folyamatos patchekre vagy frissítésekre, hogy naprakészek legyenek az élhető taktikákkal szemben. A probléma már csak az, hogy vissza lehet-e fogni a gépi tanulást, hogy a főellenségek ne váljanak ténylegesen legyőzhetetlenné.

Az OpenAI-hoz hasonló csoportok már évek óta kutatják a gépi tanulást, hogy ennek segítségével javítsák a stratégiai vagy MMO-játékok mesterséges intelligenciáját. A felhőalapú számításokról is hallunk már egy ideje: a Microsoft például épp ezzel reklámozta a Crackdown 3 rombolható világát. De a beígért funkció csak a multiplayerben működött, hiszen a rombolás modellezését a Microsoft szerverparkja látta el.

James Trott elmondása alapján a következő konzolgeneráció már képes lehet arra, hogy érdemben támogassa a cloud computingot. Akkor pedig a bossok és NPC-k szinte önálló életre kelhetnek, hiszen nem lesz szükségük folyamatos felügyeletre, hogy a játékosok méltó ellenfelei maradjanak.

0 komment - szólj hozzá!