Full Spectrum Warrior Bemutató

  • Írta: Ca$h
  • 2004. július 8.
Link másolása
Bizonyára sokan vannak, akik ilyen filmek után, mint a Sólyom Végveszélyben, vagy a Csillagközi Invázió, legszívesebben azonnal bevonulnának katonának. Bármennyire is kegyetlen és brutális filmek, mindegy, hogy rengetegen meghalnak bennük, mégis sokan arra vágyakoznak ilyenkor, hogy katonák lehessenek

Közben a valóságban meg mindent megtesznek (tettek, mert már eltörölték) azért, hogy megússzák a sorkötelezettséget. Hát igen, úgy látszik, hogy nem maga a hadsereg fogalma ennyire vonzó az emberek számára, hanem sokkal inkább a korszerű haditechnika, az igazán ütőképes sereg, amiről szinte rögtön Amerika jut az eszünkbe...

 

  A box tulajdonosokat ritkán éri az a megtiszteltetés, hogy stratégiai játékot vehetnek a kezükbe, és ha esetleg mégis megesik a csoda, akkor az általában erőteljes hulladékszagot áraszt magából, de ezúttal miénk a szerencse és nem is akármilyen formában. A Full Spectrum Warrior vérbeli stratégiai játék olyannyira, hogy a hadsereg akár kiképző programnak is használhatná (nem is csodálkoznék rajta). Érződik rajta, hogy nagy-nagy szeretetet és tiszteletet éreztek a készítők a hadsereg hatékonysága és fontossága iránt. Pontosan odafigyeltek minden apró részletre, a stratégián át a hadi tanácsokig.

 

  Rögtön ahhoz, hogy egyáltalán játszani kezdhessünk egy 5 küldetésből álló traininget kell végig csinálnunk amiket teljesítve már-már azt fogjuk képzelni magunkról, hogy verhetetlenek vagyunk...ez a gondolat azonban erősen téves. Már az első küldetéssel való próbálkozásnál észre fogjuk venni, hogy mekkora hangsúlyt fektettek a készítők a minél életszerűbb helyzetek megalkotására, tehát felejtsük el a fejetlen mindent szétlövök   módszereket, mert ez itt nem fog működni. Pontos, precíz, gondosan összedolgozott stratégiára lesz szükségünk ahhoz, hogy sikeresek lehessünk. Ha nem így teszünk, pillanatok alatt dől romba minden, az embereink egymást is lelőhetik, felrobbantják stb. Sokszor még a tökéletes stratégia sem teljesen elég, mert például még a házak mögül is ki tudnak minket lőni. Mert ugyebár az A.I. kegyetlenül intelligensre lett megírva, rendesen fel kell kötni a felkötnivalót, ha egy nehezebben elérhető ember likvidálásra vettük a fejünket.

 

  A játék menete leginkább egy valódi háborús filmhez hasonlítható, mind a gyönyörű és realisztikus grafika, hanghatások, kameramozgás, emberek viselkedése miatt. Általában rögtön a lecsó közepébe csap a történet, amiből nekünk kell majd kimászni, természetesen minél tovább haladunk előre a játékban, annál nehezebben. Rendkívül fontos, hogy a játék elején lévő training küldetéseket jól begyakoroljuk és magunkra szedjünk egy kis real-time stratégia-akció tudást, mert minden a játékban fellelhető mozdulatot használnunk kell majd. Jöjjenek ezek közül a legfontosabbak:

 

Fedezett tűz:  Először is a bal joy-al válasszuk ki azt a fedezéket, ahova menni akarunk. Utána az „A”-t folyamatosan tartsuk nyomva, miután megjelenik egy vékony kör forma, ezt abba az irányba rakjuk, amerre a katonáknak figyelniük kell, mert sanszos, hogy valami ellen’ előugorhat onnan. Ha ez megvan, akkor nyomjunk egy „A”-t. Ekkor a katonák megindulnak a kiválasztott irányba de közben a másik általunk megadott pontba néznek, és ha valaki megjelenik, akkor megállnak és rögtön célra tartva le is lövik azt. Ez talán a legbiztonságosabb módja a közlekedésnek, igaz egy kicsit macerás, de a katonáink élete és biztonsága mindennél fontosabb!

 

Meglepetés tűz:  Ezt a módszert akkor érdemes használni, ha csak mindkét csapat segítségével tudunk valakit egy erős fedezékből kiszedni. A stratégia lényege a következő. Az alfa csapat hirtelen kilép a sarokból és folyamatos meglepetés szerű tűz alá vonja a delikvenst, aki a folyamatos tűz miatt még a levegőt sem meri felfelé fújni a fedezék mögül. Ekkor a beta csapat közelebb rohan és ő nyit meglepetés tűzet, aminek a segítségével majd az alfa csapat tud közelebb menni és így tovább, míg ki nem szedjük az embert. Ehhez először is egy „X” megnyomásával ki kell választani a tüzelési területet, de nem egy rövid „A”-val adjuk ki a parancsot, hanem egy hosszú folyamatosan nyomottal. Ennek a módszernek az egyedüli hátulütője, hogy a csapat a folyamatos tűz miatt könnyen ki tud fogyni a lőszerből.

 

 

A GPS és rádió használata:  A GPS ebben a játékban egy műholdas térkép használata, amit ha van a pályán helikopter, folyamatosan frissít nekünk. Ezt a fekete gomb megnyomásával tudjuk előhozni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos ennek a rendszeres használata, hiszen a terep pontos felmérése után sokkal könnyebben átláthatunk egy a játékban esetlegesen átláthatatlan helyzetet. A rádiót akkor tudjuk használni, ha csapatvezető emberünknek pirosan villog a hátizsákján lévő antenna és halljuk, hogy bele szolt valaki. Ekkor a fehér gomb megnyomásával, néminemű létfontosságú infót kapunk arról, hogy mit tegyünk, vagy mit ne tegyünk. Például beszólnak nekünk, hogy maradjunk a helyünkön, mert pillanatokon belül jön a nehéz tüzérség, és szanaszét szed mindent a környéken. Namost ekkor rendkívül kellemetlen tud lenni, ha mi is ezen a környéken vagyunk…no comment.

 

„Zoom” és „Fog of War”:  A bal ravasz meghúzásával tudjuk használni a Zoom-ot, asszem nem kell részletezni a hasznosságát. Főleg nem a rövid látóknak. A jobb ravasz meghúzásával pedig a fog of wart tudjuk előhozni, ami abban segít nekünk, hogy vizuálisan is láthassuk, hogy az embereink merre néznek éppen, mennyire vagyunk általuk fedezve. Nagyon forró helyzetben érdemes az emberinket egyenként különböző irányba fordítani, hogy minden irányból fedezve legyen a csapat.

 

A 4 féle „tüzérség” használata:  A játék során négy fajta módon robbanthatjuk szét az ellent. Ehhez először is tudni kell, hogy az „X” folyamatos nyomásával váltunk be a gránát üzemmódba. Ekkor dönthetjük el, hogy mit is választunk. Alapból a sima gránát repülési útvonalát állíthatjuk be, majd az „A” nyomásával kiadhatjuk a parancsot. Ha a D-Pad-on jobbra nyomjuk, akkor a füstgránátot fogjuk kiválasztani, ami a fedezett haladás érdekében jól fog jönni majd nekünk. A füst „leple” alatt nem fognak minket látni, mikor közelebb haladunk a terroristákhoz. Ha a D-pad-ot lefelé nyomjuk, akkor válasszuk ki a gránátos emberünket (M203), amiben kár, hogy csak ilyen kevés lőszer van, mert nagyon csúnyán tudjuk osztani vele az észt. Ha pedig a D-pad-ot felfelé toljuk, akkor a nem mindig rendelkezésünkre álló légi támogatást tudjuk igényelni a megváltozott kurzor ellenfélre való mozgatása után. Nagyon nagy segítséget tud nyújtani mindegyik, de ne nagyon szórjuk el ezeket a játék során, csak ha már nincsen más megoldás.

 

  A játék hangulata  egészen fantasztikus. Rögtön az elején gondoskodnak a készítők arról, hogy megkedveljük a 2*4 emberből álló alpha és beta team-et, egy kis filmszerű bemutató során. Olyannyira, hogy az ember legszívesebben ott lenne velük. A katonák beszólásai játék közben nagyon királyok, rendesen adják a hangulatot az embernek. A gém muzsikája természetesen a Black Hawk Down-t idézik, ami egyébként szerény véleményem szerint, az egész játékot erőteljesen inspirálta. Szóval teljes egészében egy nagyon jó kis játékkal van dolgunk! Ha egy kis stratégiára vágyunk remek hangulattal megfűszerezve, akkor a FSW tökéletes lesz a számunkra!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...