Need for Speed: Carbon

„ Nem számítottam arra, hogy újra idetolod a képed! A dolgok megváltoztak azóta, hogy eltűntél. Az egész város csatatérré változott, a területek felosztásáért. Tunningolt, egzotikus és izomautók küzdenek egymással, ami mindig a kanyonban végződik. Na ez az, amit te sosem fogsz túlélni! Szóval hallottam hogy visszatértél… Most azt akarom hallani hogy eltűnsz… „
Ezekkel a kedves szavakkal és egy full laza intróval kezdődik az X360-as Carbon demó, de természetesen a töltés utáni jól megszokott cicababa sem maradhatott el belőle. A jól beolajozott, grafikailag agyontunningolt képi megjelenítéssel együtt, illetve az agyonajnározott „ez csak egy játék és viseld a biztonsági övet” kötelezően kihangsúlyozandó zsargonjával megspékelve. Ezek után már nincs is más dolgunk, mint a három fő verda kategóriából (Muscle, Exotic, Tunning) kiválasztani a nekünk legmegfelelőbbet. Ezután jön az álkapocs leesés, az új tunning rendszer, aminek a lényege, hogy a kocsinkon minden egyes részt különböző zónákra osztották, amiket 0-100%-ig tudunk gyúrni. Ez még nem lenne semmi új ugyebár de a megjelenítés, az valami eszeveszettül látványosan lett megoldva. Hogy miért? Azért kérem szépen, mert az orrunk előtt élőben morfolódik ki szépen minden egyes extra alkatrész. A cikk alján lévő kisfilm elején látható ez a megoldás, úgyhogy gondolom egyetértetek, hogy hihetetlenül látványos és olyan vizuális orgazmust nyújt a kategória szerelmeseinek, mint ezelőtt még egy játék sem. A kedvencem, amikor a motortér első zónáját gyúrogatva, ahogy közeledünk a 100% felé a szemünk láttára nyílik ki a motorháztető és nő ki belőle a kompresszor. Erre csak egy szó van: GIZDA!


A Carbon lényege röviden az lesz, hogy a város fel van osztva különböző területekre, amiket más és más bandák uralnak. Nekünk természetesen az lesz a célunk, hogy visszaszerezzük az egész várost, ahol nem is olyan régen még mi voltunk a királyok. Kellett nekünk elmenni és a Most Wantedban kalandozgatni. Az előző részben a kocsink volt a tét, itt már az egész város. Talán a következő részben már az egész bolygót vissza kell szereznünk, majd a negyedikben a naprendszert. Ki tudja mi lesz még itt!


Elkezdve a küldetésünk, ismét találkozhatunk a jól bevált versenytípusokkal, itt a demóban ebből hármat lehet kipróbálni. Lássuk akkor, hogy milyen újdonságokra számíthattok:


Circuit

A klasszikus körverseny, ahol nincsen más cél, csak körbe-körbe menni és nyerni. DE! És itt jön a nagy de, a srácok beleraktak ebbe is egy remek kis újdonságot, mégpedig azt, hogy a versenyben egy vagy több segítőtársunk is lesz, akik nem csak hogy zavarni illetve akadályozni tudják a többieket, hanem ha ügyesek vagyunk és elérjük, hogy valamelyik társunk nyerjen helyettünk, akkor is miénk a meccs. A társaink irányítása rendkívül egyszerű, az eddigi, nitró és idő lassító gomb mellett, végre valahára az „Y”-nak is hasznát vehetjük majd ugyanis ennek a folyamatos nyomásával lehet aktiválni a társunkat. A bal felső sarokban van egy csík ami azt mutatja, hogy mennyi ideig vehetjük igénybe a „szolgáltatást”. Külön hangulatnövelő dolognak számít, hogy a cimboránk rádión keresztül folyamatosan szövegel nekünk, hogy mit csináljunk, vagy ő mit csinál, vagy csak hogy milyen bénák vagy éppen királyak vagyunk.


Drift

Ez a verseny maradt a régi, egyedül annyi változást vettem észre, hogy mivel a Carbonban különösen nagy hangsúlyt fektettek a csúszkálásra, ezért a drift itt már iszonyatosan nehézre sikeredett. Ez annyit jelent, hogy a kocsink eszméletlen sebességgel megy, pont olyannal, mint mondjuk egy normális versenyben és ezek mellett még csúszkálni is kell ám rendesen, ami ugyancsak nagyon gyorsan történik. Nehéz ezt így elmagyarázni, de majd érezni fogjátok élőben, hogy mennyire felgyorsultak az események ebben a versenyszámban.


Canyon Duel

A demóban ez számított a legnagyobb újításnak, ennek a versenynek van a legerőteljesebben Fast and the Furious 3 szaga, ami nem is gond, lévén az egész stuff erre a filmre alapozott. Ez a futam két részre van osztva, az első felében az a cél, hogy minél közelebb kerüljünk az előttünk haladóhoz, amiért pontokat kapunk. Minél közelebb vagyunk és minél hosszabb ideig, annál magasabb pontszámot fogunk elérni. A második részben megelőzzük a kölköt és ő fog üldözni minket, itt a helyzet ugyanaz lesz mint az előbb, csak a pontjaink csökkenni fognak, ha ő közelebb és tovább marad a hátunk mögött. Akkor nyerünk ha a versenyt plusz pontszámmal tudjuk teljesíteni, nem pedig minusszal és persze akkor ha életben maradunk. Nagyon oda kell figyelni, mert pillanatok alatt le tudunk ám csúszni a hegyoldalról és akkor nekünk sanyi és vége is van a versenynek, kezdhetünk mindent elölről.


A grafika

Azok közé az emberek közé tartozom, akik láthatták a Most Wantedet minden egyes platformon (XBox, PC, X360, PSP), úgyhogy meg tudtam állapítani, hogy a legjobb grafikája az X360-asnak volt. Elég csak visszaemlékeznem rá és azonnal életbe lép a krónikusan instant arcleesési effektus. Szóval nagyon szépre sikeredett a játék. A Carbont sajnos csak sima SDTV-n tudtam letesztelni, de már itt is látszott, hogy nagyon szép játékra számíthat minden egyes vásárló. Azóta hogy egy bevásárlóközpontban szemügyre vehettem egy X360-as BfME2-t és egy Ghost Recon 3-at, át kellett egy picit értékelnem a HDTV jelentőségét. Sajnos nagyon nagy a különbség a két tv között, kb. annyi mint egy trabant és egy SLK Merci között. Bele sem merek gondolni, hogy milyen lesz a gamma egy csúcs minőségű HD Ready tv-n. Egy dolog biztos; megéri a pénzét és előbb vagy utóbb elkerülhetetlen egy ilyennek a megvásárlása.


Suma sumarum, az EA jól beolajozott szoftvergyára idén is megajándékoz minket egy újabb NFS-el, mint ahogy ezt már 4 éve minden novemberben megtette. Erőteljesen az a gyanúm srácok, hogy ez lesz a legjobb rész mind közül. A Carbon „must have” kategóriába tartozik, minden szempontból, minden gamernek, minden korosztálynak!

0 komment - szólj hozzá!