Minden napra egy E3 - 1999

  • Írta: fojesz
  • 2010. június 3.
  • Érdekesség
Link másolása
1999-ben az E3-at újra Los Angelesben rendezték meg, és az expó ismét az új konzolok bejelentésétől volt hangos: megérkezett a hatodik generáció.
1999-ben az E3-at újra Los Angelesben rendezték meg, és az expó ismét az új konzolok bejelentésétől volt hangos: megérkezett a hatodik generáció.


Arra az évre a Sony veterán konzolgyártónak mondhatta magát, a PlayStation óriási karriert futott be, amit természetesen muszáj volt folytatni: a japánok az elsők között mutogatták az új gépüket, a PlayStation 2-t, s noha a pontos információkat csak lassan adagolták a masináról, az első techdemók brutális teljesítményről árulkodtak, nem mellesleg pedig felbukkantak közöttük az új Gran Turismo képkockái is. Ennek ellenére a Sony nem ülhetett nyugodtan a babérjain, a rivális Nintendo is elkezdte mondogatni, hogy új konzolon dolgoznak: a Dolphin kódnevet viselő gép száműzte a korábbi Nintendo-vasak kazettáit, helyette optikai lemezekről olvasta a játékok bitjeit, emellett a 486Mhz-es Gekko processzor volt a lelke. Igen, később ő lett a GameCube.

1999-re Japánban már megjelent a szintén hatodik generációs Dreamcast, a legnagyobb rajongók nem átallottak a szigetországból megrendelni a gépet, így gyakorlatilag sok újat nem tudott mondani a Sega a premierre váró nyugati közönségnek az áron és a megjelenési dátumon kívül: Amerikában ez a bűvös 1999. szeptember 9-re esett, Európában pedig október 14-re, és 200 dollárért vesztegették. Peter Moore, a Sega amerikai részlegének alelnöke (aki később a Microsoftnál is dolgozott, most pedig az EA Sports-nál húzza az igát) bejelentése szerint egy év alatt másfél millió eladott konzolra számítanak, a megjelenés napjára pedig 200 ezerre. A Dreamcast komoly reklámkampányt kapott (számos TV-reklámot vetítettek le anno róla), kezdetben 15 játék volt kapható rá, és járt hozzá egy modem is, ami a Saturn NetLink bukása után alaposan meglepte a közönséget.


Akkor még két másik érdekes próbálkozást is bejelentettek: az egyik az iszonyatosan drága játékgépeiről ismert SNK hordozható konzolja, a Neo Geo Pocket volt. Az új gép a méreteihez képest sokat tudott, megfizethető darab volt ráadásul, s mivel még nem létezett a Gameboy Advance, gyakorlatilag a legfrissebb kézikonzol volt a piacon. A másik finomságot a VM Labs szállította a Nuon személyében, ami lényegében ugyan egy DVD-lejátszó volt, viszont lehetett rajta videojátékokat is tolni, így gyakorlatilag az első DVD-s konzol is volt egyben - ennek ellenére nem lett nagy siker a gép, a VM Labs pedig csődbe ment.

A Capcom Dreamcastra bemutatta a Power Stone-et, amely jól tükrözte az új gép képességeit, hiszen teljes mértékben 3D-s verekedős játék volt, amit akár négyen is lehetett játszani. A másik nagy DC-s projekt a Resident Evil Code: Veronica volt, szintén nagyon szép grafikával. A PS-es címek közül a Strider 2 aratott nagy sikert főleg az idősebb korosztály körében - a játék a népszerű 1989-es játéktermi program folytatása volt. Az Eidos továbbra is hozta a színvonalat, bemutatták a show legjobbjaként is kikiáltott Deus Exet és az Anachronox című szerepjátékot - mindkettőt az Ion Storm fejlesztette. 1999-ben jelentették be a Heavy Raint is jegyző Quantic Dream első munkáját, az Omikront is.



A Gathering of Developers (GoD Games) is erős évet tudhatott maga mögött, előrukkoltak a Mátrixra hajazó bullet time effekt miatt népszerűvé vált Max Payne-nel és a Heavy Metal című animációs kultuszfilm folytatása nyomán készült Heavy Metal FAKK 2-vel, illetve ekkor leplezték le a vikinges Rune-t és a Nocturne című akció-horrort. A GT Interactive a Total Annihilation: Kingdomsot és a The Wheel of Time játékváltozatát hozta el, majd itt mutatkozott be először az Unreal Tournament is. Az UT az Unreal sikerére alapozott, de természetesen az akkor tomboló multis FPS-lázat akarta meglovagolni, mindezt csodaszép grafikával. Ez a játék tette halhatatlanná Cliff Bleszinskit, ismertebb nevén CliffyB-t.

A Konami rengeteget mutogatta a sportjátékait, igaz, nem feltétlenül azért, mert olyan jók voltak, inkább rohadt sok volt belőlük. Hoztak persze mást is, a Nintendo-fanok a Hybrid Heavennek örülhettek, a PlayStation-tulajdonosok pedig a Soul of the Samurai-nak és a Metal Gear Solid: VR Missions-nek. A Looking Glass Studios az akkorra már onnan kivált Irrational Gamesszel együtt csinálta a Thief és a System Shock második részét. Gondolom, nem kell bemutatni őket sem. A Namco is az elsők között volt, aki Dreamcastos játékot akart, megcsinálták hát a Soul Edge folytatásának tekinthető Soul Caliburt - a játék csodaszép volt, világsiker lett belőle. PlayStationre az R4: Ridge Racer Type 4-et mutatták be, s míg a Soul Calibur Dreamcaston vált grafikai bajnokká, az új Ridge Racer a PlayStationt repítette mennybe, és mutatta meg, mit lehet még kihozni a gépből.


A Nintendo is szép felhozatallal állt elő, kicsábították a napokban 25 éves Rare-t a Perfect Darkkal és új játékukkal, a Jet Force Geminivel, és bemutatták a Mario Golfot, a Donkey Kong 64-et és az Excitebike-ot. Akkor már azt pletykálták, hogy a Resident Evil 2 N64-re is meg fog jelenni, illetve szóltak már pletykák az Eternal Darknessről is - utóbbi végül csak GameCube-ra jött ki. A Sega a Dreamcast nyitócímeit mutogatta: kihozták a Sonic Adventure-t, a House of the Dead 2-t, a Virtua Fighter 3: Team Battle-t és a Sega Rally 2-t, illetve lerántották a leplet Yu Suzuki zseniális játékáról, a Shenmue-ről.

A Sony az új Gran Turismón kívül bemutatta a Polyphony Digital másik új játékát, az Omega Boostot, amely szintén bebizonyította: ha grafikáról van szó, a Polyphony srácai nem ismernek lehetetlent. A Sony saját stúdiója bemutatta az első Ape Escape-et és a PaRappa the Rapper még hülyébb nevű folytatását, az Um Jammer Grandiát.  A Squaresoft nagyon sok Final Fantasy-vel készült az expóra, volt Final Fantasy Anthology, Chocobo Dungeon 2 és Chocobo Racing (mert minden játékból kell egy szar versenyjátékot csinálni), illetve menetrendszerűen leleplezték a Final Fantasy IX-et is. Két címük nem volt köthető a Final Fantasy-hez: az Ehrgeiz és a Saga Frontier II.


A Sierra bemutatta a Tribes II-t, a Team Fortress 2 egy korai verzióját (ennek még semmi köze sem volt a ma játszható Team Fortress 2-höz) és a Relic Entertainment egyik legjobb játékát, a Homeworldöt. A Digital Anvil Freelancerrel, a GameFX Sinister Unleasheddel jött, míg a Surreal Software a Drakant, az Interplay a Planescape Tormentet, az EA pedig a Sled Stormot mutatta be. Ekkor jelentették be a Black & White-ot és a Quake III: Arenát is.

2000-ben a Microsoft bejelenti az Xboxot, de nem tudjuk, hogy komolyan gondolták-e.
9.
9.
InGen
Mennyit Soul Caliburoztunk a Dreamcaston, atyaég :)
8.
8.
vinisoundz
Hát igen, PSX hatalmaaas volt! Ps2-met el nem cserélném még ps3ra sem :)



Dreamcast-em volt. Én nagyon szerettem. Online játszottam Quake 3-at :) kb 300as pinggel, isdn kapcsolattal.



De a legnagyobb a Shenmue volt. Aztán a Soul Calibur meg az Ecco The Dolphin. Utóbbiak PS2-re is megvannak.



Annyira jó volt ezt a cikket olvasni! Még ilyet, még ilyet! Imádom!
7.
7.
X360_FaNbOy
Na ezek már ismerős címek :D

Quake 3, Max Payne..:)
6.
6.
Mathia$
PS2 a valavolt legjobb konzol :)
5.
5.
daenath
Volt szerencsem a Sega Dreamcast-hez, egy haver adta kolcson hogy jatszam a Resident Evil: Code Veronica X, ezen kivul nem utot nagyot a gep. PSX-en tenyleg franko volt a Ridge Racer grafikaja, az Omega Boost meg most is meg van. Nah de a Planescape Torment az nagyon tetszet PC-re, foleg a dumagep koponya Mortis (ha jol emlexem reg volt). Holnap a E3-2000 :D Remelem nem gond de abban az evben jott ki ket kedvenc PSX gamam a SquerSoft-tol a Chrono Chross ( a Crono Trigger SNES-en fantasztikus volt) es a Vagrant Story, utobbi megunhatatlan volt, foleg a kombinalhato/szedszedheto/osszerakhato fegyverek, pajzsok miatt, es a csata rendszer is nagyon egyedi volt.
4.
4.
megalonagyix
Nagyon jó év volt: Deus Ex, Max Payne, Quake 3, Unreal Tournament....
3.
3.
Motig
Drakan.. de szép is volt menyire imádtam(meg utáltam mert csak kódal bírtam végig vini...) az az egy baj van csak vele hogy a 2része only ps2..:( pedig pcre milyen jólet volna(meg az is hogy az mmo nem let meg belőle pedig az szerintem olyan WoW szinten let volna a korába!)
2.
2.
Shotgun Blues
Jaaaj, a Quake 3 Arena mekkora játék volt!!!! Éjjel-nappal azt toltam az unokatestvéremnél! MIndenki erről beszélt PC-és berkekben, mindenki ezt akarta megszerezni:D

Mai napig előveszem évente néhány alkalommal, mert fantasztikus hangulat árad belőle.
1.
1.
wildláma
ááááá Quake 3 Arena! Ez volt netes FPS multis életem első játéka :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...