id Soft: előnyös a multiplatform fejlesztés

  • Írta: InGen
  • 2011. szeptember 20.
  • Érdekesség
Link másolása
Sok hardcore id Software-rajongó úgy gondolja, hogy a multiplatform fejlesztés sokat elvett a stúdió hitelességéből, hiszen ezúttal nem tudnak a legdurvább PC-s grafikára koncentrálni, mint ahogy azt eddig tették. A fejlesztők szerint pedig pont, hogy sokat kaptak a konzoloktól.

A témában Todd Hollenshead, az id Software nagyfőnöke nyilatkozott, s elmondta, hogy sokkal gazdagabb és összetettebb játékkörnyezetet és játékélményt tudnak nyújtani a multiplatform fejlesztés által, mintha csak a saját, hardcore PC-s rajongóinak fejlesztenének. Persze megjegyzi azt is, hogy rengeteg idő ment el azzal, hogy a játékot és az engine-t felkészítsék az Xbox 360-ra és a PS3-ra, és ha mindezt kizárólag a PC-be fektették volna, akkor a Rage nyilvánvalóan sokkal durvábban nézhetne ki.


"De ugyanakkor vissza is kapunk cserébe sok dolgot, hiszen a konzolos fejlesztésnek köszönhetően a Rage a legmélyebb, leggazdagabb univerzummal rendelkező játék, amit valaha csináltunk. Ez persze azért van, mert érezzük a megfelelési kényszert: nem csak a hardcore PC-seknek, hanem a széles konzolos közönségnek is élveznie kell a játékot" - mondta Hollenshead.

Mit gondolunk? Az id Software az elmúlt évek viszonylag gyengébb teljesítményei után különös módon éppen egy multiplatform játékkal találhat újra magára?

23.
23.
KD
amit én gondolok az az h ha a PS-es verzsön akármennyivel is csúnyább lesz az XBOXos nál akkor valahol robbantok
19.
19.
Mortis
"...a Rage a legmélyebb, leggazdagabb univerzummal rendelkező játék, amit valaha csináltunk" Ez marha nagy dicsőség egy id-től, akik mindig is játékmenet-huszárok voltak. :D

Természetes, hogy süketelés. Ti se gondoljátok komolyan, hogy ki fogja bökni az igazat?! Nem állna pénz a házhoz s ez így természetes. Csak szerencsétlen számítógépeknek lenne kevésbé tragikus sorsa...
18.
18.
LnB
#17: Hát ha te mondod, biztos nem, látom előre neked mindíg igazad van.
Azok akik csak acsira mennek, ne adj isten teszterek.. Vagy most arra akarsz utalni, hogy te Hardcore vagy és sírsz a szomorú jeleneteknél?
17.
17.
karneol81
#16: Single Player Hardcore. Micsoda kifejezés. Játékot végigjátszani érzelem és bármiféle beleélés nélkül? Pfúj. Egy jó játékot (relatív kinek mi a jó) nem lehet szerintem érzelmek és legalább minimális átélés nélkül játszani.
16.
16.
LnB
Van a Multiplayer hardcore, akit pro-nak nevezünk, aki esport szerűen űzi a játékot, mindent beleadva. Van a Singleplayer hardcore akit semmi sem érdekel csak, hogy minnél gyórsabban érzelmek és bármiféle beleélés nélkül kipörgessen mindent. Ilyenek is vannak. Én az előbbiket többre tartom azért. De sokan csak dobálóznak ezekkel a szavakkal.
15.
15.
Lordnekroseth
Melleleg...Harc core game mit jelent neked pontosan? Fogadunk hogy 1000 szer több olyan fanatikusan teljesítmény orientált játékost mutatok neked wowban csak pvp ben mint pl FF ben? Vagy játékosok millióit aki naponta fellép hogy megkapja Dota adagját(vagy most éppen lol), mert képtelen a kompetens versenyjátéktól elszakadni, hogy bebizonyítsák melyik team vagy játékos a jobb? Vagy vegyem elő a nyominger Blizzard fanok példáját az "E- sport csúcsát" a Starcraft 2 őt amiből a versenyeken másodpercek számítanak, olyan szinten fanatikus PRO izmussal játszanak hogy ha te ezt kevésbé érzed hard core nak mint az autamata célzássos gears of wart ami melleleg kint van pc-n is ....akkor máshol élsz mint mi. De lehetne a Quake 3 at is melíteni régebbről, amiből rengeteg verseny volt....Láttál wII versenyeket? HAgyjuk
14.
14.
Lordnekroseth
Egyetértek, Carmack egyike az utolsó olyan fejleztőknek aki képes értelmes dolgokat mondani, vagy olyat ami tetszik a játékosoknak, mert értük beszél, nem a pénzért, mert ő játékot akar fejleszteni, nem csak pénzt zsebelni, sok nagy nevű fanatikusan szeretett céggel szemben(most nevekkel ne dobálózzunk) .
Még ha maga a játék annyira nem is tetszik, azért örülök ennek az egésznek.
13.
13.
LnB
Mindíg kedvencem volt Carmack, de az apokalipszis alapkoncepciónál bukik el nállam ez a game. Unalmas már. Persze jobb mintha Zombis (bár részben ez is az) vagy Világháborús gamet csináltak volna. Engem nem fog meg ez a téma, próba természetesen lesz, de nem várom annyira mint a DeusEx-et vártam
12.
12.
#6: Azt hozzá kell tenni, hogy a SZERINTÜK konzolosok igényeihez...ami nem feltétlenül egyezik a konzolosok valódi igényeivel..sajnos :(
11.
11.
Cooper911
#7: Hú te még mindig ott élsz, hogy konzolon nem lehet warezolni? :O

Egyébként miért nem csinálnak egy pörgősebb PC verziót és egy rpg-sebb konzolost? Így az igazi fanok akár mindkettőt megvennék, az eladásokból meg látszanának az igények.
10.
10.
Vopesz
#6: Nem értem, hogy a hardcore játék fogalma hogy nem egyeztethető a konzolokkal. Sokkal több hardcore játék van konzolra, mint pc-re. Tudnék most egy csomót felsorolni, de csak egy példa: hack n slash, verekedős műfaj szinte egyáltalán nincs pc-n, és ezek egyike sem éppen tinglitangli játék. Az van, hogy sokkal több játék jelenik meg konzolokra, és a nagy számok törvénye alapján bizony egy csomó casual ugra-bugra meg platformer gyerek marhaság is becsúszik. Ezek szintén nem jönnek pc-re, mert 1. mozgásérzékelős cucc nincs 2. casual játékot játszóknak kínai a pc fejlesztés, egyszerűbb venni egy konzolt. Mi jön ebből? Konzol=casual. Pedig nem. (Zárójelben jegyzem csak meg a Farmvillet és társait, amik kőkemény casual játékok, népszerűbbek mint a cod és only pc - de tudom, ezek azért más kategóriák, mint amik minket érdekelnek :). Szerintem inkább a játékostársadalom lustul, nem a platformok és a fejlesztők. Amúgy a Rage-nél én pont nem félek, hogy nem lesz eszméletlenül király játék akármelyik platformon is :)
9.
9.
l4cyk4
#7: szóval azt mondod azért hazudnak mert ezt mindenki tudja?? ez magyarázat arra h miért néznek hülyének minket? nekem ezzel van a bajom! butított játékot kapunk és eközben röhögve a szemünkbe hazudnak! kicsit bosszantó.
8.
8.
Mortician
#6: Abból a tudatból nem lehet megélni.
7.
7.
Necreon
#5: Mert ezt mindenki tudja. PC-re minőséget készíthetsz - lewarezolják, és akár 100 ember több éves munkájának gyümölcsét szépen "ellopják", és sokan még sírnak is ezért azért. A konzolban van a pénz, tehát oda is kell fejleszteni - azt a plusz költséget pedig amit egy jobb PC-s átiratra kéne költeni, még azt sem hozza vissza a PC-s eladás, nem hogy a teljes játék fejlesztését. Tehát a konzol kell, szükségünk van rá nekünk is, PC-seknek. Ha nincs konzol, nincs pénz, ha nincs pénz, nincs játék sem.

Annyi történt hogy a jelenlegi 2 fő konzolplatform már 6 éves és öregecske, ezért nem néz majd ki úgy a RAGE, ahogy egy 2007-es Crysis (1), és ezért nem úgy néz ki egyetlen játék sem konzolon. Dx10? Ma már röhög rajta aki benchmarkokon él, Dx11 messze meghaladta. Konzolon egyelőre még csak 9 van. A játékmechanika leegyszerűsítése a piaci igényeknek és a konzolos irányításnak megfelelően egy másik témakör, lehetne róla hosszan értekezni, de most nem folynék bele :).
6.
6.
Griffin
Hát sajnálatos hogy manapság minden hardcore játék folytatása (illetve anno hardcore játékokat készítő fejlesztők új játéka) ennyire a konzolosok igényeihez van igazítva. Én megértem hogy minnél több pénzt akarnak kihozni belőle, de szerintem az a tudat, hogy egy eszméletlenül király játékot tudnak letenni az asztalra, sokkal többet ér.
5.
5.
l4cyk4
de tényleg! kit akarnak ilyen gagyi kamu szöveggel megetetni!? miért nem tolják az arcunkba a kegyetlen igazságot h sok pénztől esnének el ha nem butítják le és adják ki konzolra is!
4.
4.
Tokodboy
Ez megint akkora marha szöveg...
Le kellett butítani, de ugyanakkor a konzoloknak hála lett nagyon komplex és mély a játék. Ekkora hülye szöveget:D
3.
3.
#2: és ott a pont... (ettől függetlenül, még így "lebutítva" is nagyon várom)
2.
2.
biohazard rex
"hogy a játékot és az engine-t felkészítsék az Xbox 360-ra és a PS3-ra, és ha mindezt kizárólag a PC-be fektették volna, akkor a Rage nyilvánvalóan sokkal durvábban nézhetne ki." De több lóvét szerettek volna ezért "butították" le konzolokra....
1.
1.
KopyAti
Pénz beszél, én meg csak ugatok! :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...