Az XCOM: Enemy Unknown esetében nem az lesz a helyzet, mint amit a PC-s Civilization és a konzolos Civilization Revolution különbsége mutatott. A fejlesztők szerint a konzolos változatokat semmiben nem kell lebutítani a PC-shez képest, s ennek az irányítás az oka: az Enemy Unknown nem követel meg olyan bonyolult inputot a játékostól, hogy komolyabban módosítani kelljen.
Erről Jake Solomon, a játék vezető designere számolt be, aki arról is beszélt, hogy a legendás Sid Meier miként vesz részt a fejlesztésben. Nos, közvetlenül nem, de Solomon elmondása szerint napi kapcsolatban vannak, és ha egy-egy problémát nem tudnak megoldani, mindig hozzá fordulnak, és az ő ötleteit próbálják ki: "Én akarom learatni a babérokat, de teljesen rá támaszkodom. Már ott tartok, hogy hallom a hangját a fejemben, ami valószínűleg nem teljesen egészséges" - mondta viccesen a lead designer.
A Firaxisnak van egy szokása, miszerint a PC-s sikertermékeiből egy kicsit "áramvonalasított" változatot ad ki konzolokra, egyszerűbb irányítással, megváltoztatott kezelőfelülettel és némileg egyszerűsített játékmenettel. Az XCOM: Enemy Unknown esetében azonban erre nem lesz szükség.
Én azért várhatom még, nem? Szerintem nincs is benne semmi butítani való, abszolút hihető a story. Körökre osztott taktikai stratégiáról beszélünk ugyanis ... Itt nincs szükség 8 gombos egérre, taurinnal tuningolt merev pupillákra és nem kell huszonöt mappelt billentyű sem készenlétbe: anno amikor még a nagynevű klasszikussal játszottam, elegendő volt egy SPACE gomb a 'pause' -hoz és egy ESC hogy kilépjek, ha aludni kell menni mer' holnap iskola! Na mármost az X-COM .... aa-aakarom mondani az X-BOX kontrollerén van 15 szabadon használható gomb és két kvázi egér-pöcök. Hol van akkor itt a lehetetlen, mert én még mindíg nem értem ... ? :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.