Egymillióval csökkent a WoW-játékosok száma

Az Activision Blizzard pénzügyi jelentése is megérkezett, a kiadó dolga továbbra is jól megy, egyedül a World of Warcraft játékostábora az, ami csökken. Az viszont folyamatosan.

Az Activision Blizzard közzétette az idei naptári év első negyedére vonatkozó üzleti jelentését. A kiadónak továbbra sincsenek nagy problémái, igaz, a World of Warcraft egyre inkább "elhasználódik". A vállalatnak saját bevallása szerint sok kihívással kell majd szembenéznie a közeljövőben.

Lássuk a lényeget!

  • Az Activision Blizzard forgalma 1,32 milliárd dollár volt a tavalyi év hasonló időszakának 1,17 milliárd dollárja után, a részvényenkénti eredménye 33 centről 40 centre nőtt.
  • Az összbevételből 28 százalékot tett ki a digitális forgalom.
  • A World of Warcraft játékostábora 1,3 millió fővel csökkent, ez főleg Kínának "köszönhető". Azért még 8,3 millióan WoW-oznak, ráadásul Mike Morhaime, a Blizzard vezérigazgatója megígérte, hogy több erőforrást állítanak rá az MMORPG frissítéseire: ezután sűrűbben és több tartalom érkezik a játékhoz.
  • A Starcraft II: Heart of the Swarm a negyedév legkeresettebb PC-s játéka volt, két nap alatt 1,1 millió példányt ment el belőle.
  • A Blizzard bevétele éves szinten 31 százalékkal, 330 millió dollárra nőtt, az üzemi nyeresége 135 millió dollár volt - ez 52 százalékos javulás. (Ez az új Starcraftnak tudható be egyébként.)
  • A Call of Duty-sorozat digitális bevételei 100 százalékkal nőttek éves szinten, a bevételt tekintve Amerikában és Európában a Call of Duty: Black Ops 2 volt a második legnépszerűbb játék.
  • Az első a Skylanders: Giants volt.
  • Az év második fele, különösen a karácsonyi szezon kemény lesz: az erős versenytársak (lásd Disney Infinity), a konzolok generációváltása, a Wii U várakozásokon aluli teljesítménye és a WoW csökkentő játékostábora is aggodalomra adhat okot.
  • A Call of Duty: Ghosts az eddigi legdurvább marketinghadjárattal érkezik majd.
42 komment - szólj hozzá!