Middle-Earth: Shadow of Mordor - az első részletek

  • Írta: fojesz
  • 2013. november 14.
  • Hír
Link másolása
A Game Informer jóvoltából megérkeztek az első részletek az új Gyűrűk Ura-játékkal kapcsolatban: első blikkre nagyon úgy tűnik, hogy a címre jókora hatással voltak a Batman: Arkham-epizódok.

A szerepjátékos elemekkel is vastagon kibélelt Middle-Earth: Shadow of Mordorra kétségkívül hatással voltak a Batman: Arkham-játékok. A harcrendszer itt is ritmusalapú, a megfelelő időzítésért több tapasztalati pont jár, és természetesen ellentámadásra is van lehetőség; az igazi hasonlóság viszont a játék felépítésében keresendő: mi leszünk a vadász, aki a kis játszóterén szabadon játszhat az áldozataival.


A játékmenetet az úgynevezett wraith-képességek színesítik: harc előtt már a távolból befoghatjuk ellenfeleinket, kisebb távolságokat teleportálhatunk, hogy hátba támadjuk őket, és le is lassíthatjuk az időt. Kardunk mellett íjat is használhatunk, ha úgy adódik, lopakodhatunk is. Ezeket és az emberi tudásunkat két különböző skillfán fejleszthetjük, a játék során pedig egyre erősebbek leszünk.

Ahogy azt már a bejelentés óta lehet tudni, az új Nemesis System révén a játékos tettei valós időben befolyásolják majd az ellenfelek viselkedését és kapcsolatát: a játék több száz különböző rosszarcút képes megkülönböztetni név és rang szerint, ők külön fejlődnek, saját emlékezetük lesz, és önállóan reagálnak mindenre.

Néhányuk már hősünk puszta látványától berezel majd, ők az életüket mentve menekülnek el, és el is mondják a többieknek, hogy kivel találkoztak. Néhányuk felett át is veheted az irányítást, kémként visszaosonhatsz velük a táborba, ott pedig végezhetsz a vezérükkel. Még érdekesebb, hogy hagyhatod, hogy megöljenek. Miután átok ül rajtad, nem halsz meg, nem kell újratöltened a legutóbbi checkpointot, az idő viszont telik, a gyilkosod erősebb lesz és a többiekkel együtt taktikát is válthat - igaz, ekkor több XP is jár utána.

A játékvilág nyitott lesz, kapunk mellékküldetéseket, szóval teendőből is akad majd bőséggel, és a fejlesztő Monolith Productions szerint a Nemesis System révén nem lesz két ugyanolyan végigjátszás. A történetet a Red Dead Redemption sztoriját is jegyző Christian Cantamessa írja, a Hatalom Gyűrűinek eredetét feltárva Gollammal is összefuthatunk majd.

A játék 2014-ben jelenik meg PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra.

25.
25.
adikas
#24: Sajnos én is ettől félek, de még mindig reménykedek.

Továbbá még mindig várok végre egy BFME 3 bejelentést...
24.
24.
patka21991
Ez is olyan lesz, mint a többi LotR játék...
23.
23.
Piki68
#15: Fura, nekem ez pont egy óriási mínusz pont. De hát ízlések és pofonok.
22.
22.
gildesh
Kreatívan nyúlni Tolkien világához nem könnyű feladat, mert Tolkien műveiben van egy nagyon fontos dolog, ami a tucat fantasyvilágokra általában nem jellemző: szellemiség. Mi több, Tolkiennál valójában az egész világ és az egész cselekmény a szellemiségnek van alávetve. Peter Jackson a legnagyobb tisztelettel közeledett a művekhez, ezért is lettek olyan hűek a filmek még akkor is, ha sokat változtatott, mert mindig szem előtt tartotta Tolkien gondolatvilágát.
Ezért bár én üdvözlök mindenfajta kreatív ötletet, kétkedek ebben a lidérc-főhős koncepcióban. Középfölde nem az ambivalens értékekről szól szerintem.
19.
19.
DigitalEye
Mi?! Nem tudnak megölni benne? Akkor mi lesz a tétje az egésznek? Egy kaszabolás-szimulátort kapunk?
18.
18.
equinox42
Tetszik, csak nem kéne nevén nevezni.
16.
16.
Csoki80
Eddig még nem tetszett egy Gyűruk Ura játék sem. Remélem sikerül összehozni...
Bár nehéz lesz, nagyok az elvárások...
15.
15.
DON GONDOCS
Két szó Batman: Arkham. Ha már ehez a játékokhoz hasonló akkor az nekem már egy plusz pont
14.
14.
Stranger
A játékvilág nyitott lesz, végre... Csak tényleg ne lógjon ki a sztori Tolkien világából...
11.
11.
RangerFox
Kéne már egy jó lotr játék, hiszen annyira jó atmoszférát alkottak meg, hogy kár lenne veszni hagyni. De nem teleportálásos szuperképességgel kéne ezt elérni. Szerintem így nem lesz lotr hangulata, de ne legyen igazam...
10.
10.
HunDrenus
Nálam már ott bukik a dolog, hogy egy félig lidérc vándorral kell bóklászni. Ilyen karakterekkel nemigen találkoztam Tolkient olvasva. Ha esetleg akad ilyen, akkor küldjön róla valaki valami linket vagy történetet, mert egyébként nem rossz, csak nekem baromira kilóg Középfölde világából.
9.
9.
Remélem az idegesítő Gollumot is meg lehet ölni, kibelezem aztán felakasztom egy fára :)
8.
8.
Dontrip
Kéne már egy jó LotR-játék!
7.
7.
h.jozsa
Amikor a Batman-hez hasonlitották,remélem nem az új részre gondoltak,nem sok játék van amit úgy adtam el hogy nem játszottam végig,ez köztük van!!!
5.
5.
gnossos
Újabb agyatlan mészárlós tucatjáték aminek semmi köze nem lesz Tolkien világához (a nevén kívül). A "Middle-Earth Roleplaying Project for TES"-t (ami egy sima non-profit Gyűrűk Ura rajongói mod a Skyrimhez) viszont volt pofája a Warner Brothersnek bezáratni.. A pénz oltárán bármit fel lehet áldozni mi?..
Ugyan még semmi érdemlegeset nem tudok a játékról, akár tévedhetek is ha előre lehúzom, de a fenti ismertető és a tény, hogy a Monolith fejleszti.. hát.. szerintem nem lesz túlzás az "agyatlan mészárlós tucatjáték" jellemzés.
3.
3.
TBO0
Csodás, sikerült az egyik legborzalmasabb harcrendszerből ötletet meríteniük. Jó lenne, ha valamennyire átdolgoznák, hogy azért kihívás is legyen a játékban. A többi viszont jól hangzik, de pusztán marketing rizsa.
"...a játék több száz különböző rosszarcút képes megkülönböztetni név és rang szerint, ők külön fejlődnek, saját emlékezetük lesz, és önállóan reagálnak mindenre."
Rohadt jól tálalják, mintha hasonlót se láttunk volna még. Saját emlékezet, önállóan reagálnak, nem semmi.. :D
Mindenesetre várós, de elég szkeptikus vagyok, a témája miatt viszont mindenképp megéri, hogy figyeljünk erre a csodára. :)
2.
2.
balint23h
Bírom az ilyen betarthatatlan ígéreteket. :D Ettől persze még lehet jó játék, csak hagyjuk már ezt a nincs két ugyanolyan végigjátszás, meg minden folyamatosan reagál a tetteidre ígéreteket....
1.
1.
giga321
Eddig nagyon meggyőző. Trailert vagy gameplayt várok, de a nyitott világ és az, hogy mindenki máshogy reagál ránk nagyon tetszik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...