Újraírják a Dear Esthert

  • Írta: fojesz
  • 2014. február 18.
  • Hír
Link másolása
Már megint. Még nem száz százalék, de nagyon úgy fest, hogy a játék fejlesztői lecserélik a Source motort, és a Unity Engine alatt írják újra a Dear Esthert. Felesleges munkának tűnhet, de mindjárt megmagyarázom, miért jó ez.

A Dear Esther annak idején egy Half-Life 2 modként kezdte a pályafutását, és csak 2012-ben választották le a Valve-játékáról - ekkor vált önálló Source motoros játékká a program. Bár az engine-ről nem sok rosszat hallani, a thechineseroomnak inkább nehézségeket okozott: ahogy azt Robert Briscoe a projekt kulcsfejlesztője is írta a blogján, ezek a problémák akkor kezdtek kicsúcsosodni, mikor a csapat fontolóra vette a linuxos és a Mac-változat elkészítését.

Merthogy a thechineseroom nem igazán volt otthon a multiplatformos Source-fejlesztésben, ezért inkább kiszervezte ezeknek az átiratoknak az elkészítését. Két külön csapat kezdett el foglalkozni a Macre és a Linuxra tervezett verzióval, igaz, azóta mindkettő feloszlott, többek között ennek köszönhető, hogy a linuxos változat a mai napig bétás.

Ráadásul ezeknek a verzióknak az elkészítése anyagilag is eléggé megviselte a csapatot, ugyanis a Source motort külön kellett licencelni mindegyik változathoz, így végső soron mindkét projekt veszteséges lett. A hab a tortán pedig az volt, hogy a készülőfélben lévő és (részben emiatt) végül le is lőtt PS3-as változat gyakorlatilag elveszett a licenceléssel kapcsolatos útvesztőben, miután a csapat Valve-os kontaktja kilépett a cégtől.

Így hát a thechineseroomnak döntenie kellett, elvégre a Source mellett nemcsak a jövőbeli portok, de úgy általában a cím jövője is kockán forgott. Briscoe már egy ideje szemezett a Unity motorral, és ismerte is azt, ő ekkor vetette fel, hogy az ő tudásával át lehetne húzni a Dear Esthert erre az engine-re, és egyben lehetne végre normális Mac- és Linux-port, hogy a további potenciális átiratokat ne is említsük - mindezt olcsón és házon belül, mindenféle licencelési és kommunikációs nehézség nélkül.

Az új változaton (ami első körben Macre és Linuxra készül majd el) néhány hónapja dolgoznak a srácok, és bár még sok dolog lóg a levegőben, Briscoe megígérte, hogy addig nem cserélik le a korábbi verziókat, amíg az új nem 100 százalékos.

2.
2.
Extol
Remélem nem kell külön fizetni érte ha már megvan
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...