Túl nehezek a mai játékok?

Link másolása
Legalábbis az Eletronic Arts kreatív igazgatója, Richard Hilleman szerint. Úgy gondolja, hogy túl sok időt kell eltölteni a játékosoknak azzal, hogy beletanuljanak egy-egy új címbe.

A napokban zajlott Las Vegasban a D.I.C.E csúcstalálkozó, ahol Richard Hilleman arról beszélt, hogy milyen nehéz a játékosoknak beleszokniuk egy-egy új játékba.

Hillman szerint túl nehezek a játékaik, mivel egy átlagos játékosnak legalább két órába telik, mire beletanul egy új produktumba. Szerinte ez rengeteg idő és nem kérhetik azt a vásárlóiktól, hogy a család és munka mellett ennyi időt szánjanak egy videojáték megismerésére.


Hillman állítására az interjút kérő Pete Holmes válaszolt, aki szerint jó ötlet lenne, ha minden játék ugyanazt az irányítást használná, és azt nem kellene minden cím esetében újratanulni. Az interjúba becsatlakozott  Michael de Plater, a Middle-earth: Shadow of Mordor tervezője is, aki szerint ma már minden játék RPG. Ma már nem lehet úgy játékot csinálni, hogy ne tennének bele szintlépést és XP-gyűjtést.

100.
100.
szerintem elég megnézni, hogy melyik kiadó jött elő ezzel az ötlettel :)
99.
99.
mad hatter222
Nem rossz ötlet.Pláne úgy hogy ha már két ugyanabból a sorozatból való játéknak is különböző az irányítása.
96.
96.
Skandara
#89: Erre tökéletes megoldást nyújtanak a modok amúgy, csak adják meg a lehetőséget, hogy lehessen modolni a játékokat. (pl. a skyrim esetében a requiem ami kegyetlenül nehéz az alapjátékhoz képest.) De amíg vannak olyan csapatok is mezőnyben mint a Cd-ProjektRed addig nincs veszve minden remény.
95.
95.
fehersam
Szerintem ez nevetséges. Épp hogy túl könnyűek a mai játékok, hogy eladhatóak legyenek. Szánalom. Beültetnék egy mai "gamert" egy hitman: silent assassin elé, hogy meglássa, egy absolution takony, hozzá képest.
93.
93.
catilina
Hát én tuti vérláma vayok, de a Wach Dogs autós üldözései nekem lehetetlen kategória. Minden más, élvezetes, de sajnos például a kisfiút nem tudom megmenteni, mert a kocsik leállítására való qte olyan pillanatra villan fel, hogy egyszerűen reménytelen. Nincs ERRE valami csalás?
92.
92.
Morv
A kiadóknak viszont nem az éri meg, hogy egy-két fejlesztő játékával játsz 200+ órát, hanem a lehető legtöbb fejlesztő legtöbb játéját vedd meg amit ők adnak ki. És ezt úgy lehet a legkönnyebben elérni, hogy olyan játékot kell csinálni, ami csillivilli és bárki végig tudja játszani, megvan a sikerélmény, megvan a szórakozás. Annyira nem jó játék, hogy két-három alkalomnál többször végigjátszd, mondjuk 5 órás játékidővel, ezért vegyél egy másikat, ami szintén csodálatosan néz ki és játszd végig... és így tovább. Persze mindez a legjobb játékélményért nevében, a játékosért.

Ezért ez az egységes irányítás talán olyan lenne, hogy szinte egy játék, csak másik skin-nel, és az egyikban barlra, a másikban jobbra kell menni egy útvonalon. Így az új játokot is úgy tudnád irányítani, mint az eddigieket és ez milyen jó, csak itt piros a lézer, nem lila, de ez pont jó, igen én ezt akartam. Nem játszok rengeteg játékkal, de eddig úgy vettem észre, hogy mindben van nehézségi szint állítás. Az most akkor nem jó? Vagy a legkönnyebb is túl nehéz? Ne már! :)

Attól nem lesz egy játék RPG, hogy van benne szintlépés, az olyan, mitha azt mondanánk, hogy minden autó aminek van kereke! :)

Azt értem, hogy a játék szórakoztasson, mert egy idegölő nap után, nem akarok még a játékban is csak szenvedni. De azért azt is vegyük figyelembe, hogy a minden játékban van kihívás. Kihívás nélkül nincs sikerélmény, csak baromi unalmas. És azt sem értem, hogy miért kifogásolják, hogy egy játékba bele kell tanulni?

Remélem nem az úriember által említett irányba fog "fejlődni" minden játék. Az maga lenne az Armageddon! :)
91.
91.
GAMEROD
Akinek nincs esze a játékhoz, az nézzen inkább filmet. Mert annak nincs értelme hogy a mai játékokban szinte semmit nem kell csinálni.
90.
90.
Thor Vath
#63: Én végigolvastam :) Egyetértek, az hogy xp-et kapsz, amitől szintet lépsz, nem tesz egy játékot RPG-vé. Role Playing Game. Szerepjáték. Egy karakter bőrébe bújva eljátszod/átéled a szerepét, döntéseket hozol, átéled a személyes kapcsolatait a játék egyéb karaktereivel. Ez az RPG. Közben szinteket is lépsz, mellékesen. Esetleg :)
89.
89.
makkandis
Az átlag játékos, csak szórakozni akar, nem akar küzdeni a játékkal, nem akar fejtörőkön agyalni, sőt igazából az is elég neki, ha a játék magát viszi végig és az irányítás csak illúzió (lásd Telltale féle "játékok" sikere). Sajnos azt kell észrevenni, hogy a játék magazinokat olvasó, fórumon kommentelő, játék műfajokat ismerő, kihívást kereső játékosok, igazából, csak a hangos kisebbség akiket nem éri meg kiszolgálni, mert egyszerűen létszámban nem kelhetnek versenyre az "igénytelen" tömeggel a profit pedig mindenek felett áll. Így nekünk marad az indie, meg a régi címek újrajátszása, esetleg valami rétegműfaj. A piac meg robog tovább az egyre egyszerűsödőbb végtelen folytatásokkal és remastered kiadásokkal tarkított kínálatával.
88.
88.
dabsol
Említhetnénk a Sacred 1-2 akció rpg-t, amit követett egy tulajdonos váltás és kiadtak egy bugyuta, megyek előre és lövök Sacred 3. De megnézhetjük a command & conquer sorozat hanyatlását is. :( Egy bonyolult játék is ugyanúgy ki tud kapcsolni.
87.
87.
Skandara
#67: Nem mondtam hogy nehéz, csak furcsa kicsit az irányítás, idő volt míg megszoktam.(Bal trigger+x, jobb trigger+x, jobb trigger+a, bal trigger+x, jobb trigger+a és akkor át is ugrottál egy szakadék fölött.) Nem úgy mint mondjuk egy Shadow of Mordor ami 2 perc alatt megtanulható. (mellesleg egy 6 éves kisgyerek sokkal gyorsabban megtanulja az ilyen dolgokat mint egy felnőtt)
86.
86.
Röhej dolgokról tudnak beszélgetni egy konferencián...és egy újságíró se kérdezett rá, hogy mégis miről beszélnek? Hát egy 10 éves gyerek nulla előismerettel szanaszét aláz FIFA-ban úgy, hogy szarrá cselezi magát és meg csak pislogok. Még hogy nehéz irányítani? Meg ilyen marhaságot mondani, hogy egyféle irányítás kéne mindenre, hol élnek ezek jézusom?? Kár ilyen barmokat hírbe tenni, össze-vissza beszélnek...
85.
85.
Juha
Mondjuk azért abban tényleg van valami, hogy elkényelmesedik az ember...
Nemrég vettem elő a Fallout 2-t, amit régen legnehezebb fokozatban is vidáman végigvittem, most meg normál módban is bitang nehéznek tűnik haladni benne, pedig még azt is tudom, hogy mi után hová menjek kb.
És nem az irányítás miatt, ha csak ez a gond, akkor minden játékba tegyék testreszabhatóvá az irányítást, ha sok gombot kell használni, azt meg ne vegye meg, aki nem szereti, ennyi...
De pl. ott van a Witcher, aki nem akart a főzetekkel sokat bajlódni, az Easy-n végig tudta tolni anélkül is, Normal-on már nem ártott használni, Hard-on pedig anélkül úgysem boldogultál, szóval nem csak abból állt a nehézségi szintek közti különbség, hogy többen jönnek, vagy többet kell ütni, más stratégia is kellett hozzá (főleg a 2. részben, ahol nem lehetett meginni egy főzetet csak meditálás közben, harc előtt...).
Az AC meg egy interaktív homokozó, ahol kevésbé büntetnek a hibákért, belefér bőven néhány bekapott ütés, itt mondjuk lehetnének különböző fokozatok, de akkor megint az lenne, hogy "én bezzeg hardon nyomtam végig kicsi csíra, te meg csak easy-n!", szal inkább ezt választották.
84.
84.
bitbandita
Ma már minden játék rpg? Szerintem meg nincsenek is igazi rpg-k.
80.
80.
Trapyd
#78: Pedig ez nagyon egyszerű. Egyrészt a kapzsiság miatt. Azt a nehézségi szintet is akarja. Mi az, hogy Pityuka le tudja nyomni hardot én meg nem? Én is akarom.
Tovább nem ragozom nincs értelme (pedig lehetne).
78.
78.
Csak azt nem értem, hogy akik nem akarnak szenvedni, azok miért nem képesek levenni a nehézségi fokozatot easy-re? Valaki magyarázza már ezt el!
76.
76.
Extol
20 éve vagy ok HC gamer, nekem nem lehet újat mutatni, dehogy nehéz-e ez szubjektív
75.
75.
szenye
Mekkora karriert futhatnék be az EA-nál, ha valaki, aki nehéznek találja ezeket a játékokat, kreatív igazgató lehet?
74.
74.
daft_pete
Akkor még nem játszott a Ninja Gaiden trilógiával NES-en. Én most nyúzom az egyet... hát... na az finoman szólva is nehéz :D
70.
70.
Streetwiser
Nekem ebböl látszik mennyire nem ismerik sem a saját sem más cég termékeit, csak néha kiböfögnek 1-1 ilyen (világmegváltó:D) gondolatot az íróasztal mögül, hogy ne csak az irodai csajok molesztálásáért kapják a fizut
68.
68.
biohazard rex
Anno a Duty Calls pont a könnyű, szájbarágós játékmenetet parodizálta ki, ami a Bulletstormhoz készült reklám játék volt, amit véletlenségből pont az EA adott ki.

Sikerült megint segget csinálniuk a szájukból...*taps taps*
67.
67.
lafesz
#63: ne viccelj, hogy az irányítás nehéz....egy joystickon van kb 14 gomb azért annyira bonyolult ne legyen :D 6 éves kis gyerek nevetve megjegyzi mit mivel csinál...
66.
66.
lafesz
Én szerintem egy kihívás nélküli játéknak semmi értelme, max telefonon, hogy elüsd az időt! RES1,2,3 a legnagyobb "gém", több órán keresztül gondolkodni:D imádnivaló volt!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...