Akkor most milyen a Rockstar Northnál dolgozni?

Ideje beszélni arról, ami az elmúlt két hétben leginkább foglalkoztatta a szaksajtót. A hírek szerint a GTA V és a Red Dead Redemption 2 fejlesztőjénél aggasztóak a munkakörülmények, és nem ritkák a 100 órás munkahetek sem.

A történet még a Rockstar társalapítója, Dan Houser ominózus Vulture-interjúja után pattant ki. A ritkán felszólaló szakember szerint a Red Dead Redemption 2 fejlesztési hajrájában voltak olyan alkalmak, amikor a dolgozók egy héten akár 100 órát is lehúztak. Ez után úgy tűnt, hogy a stúdiónál nem a legjobbak a munkakörülmények és szinte kizsigerelik az alkalmazottakat. Housernek a Polygonnál kellett magyarázkodnia a felháborodás miatt.

Houser szerint vannak náluk olyan veteránnak számító fejlesztők, akik szenvedélyesen dolgoznak a játékokon, és előfordul, hogy egy héten 100 órát is bent töltenek. Ám mindez csak választás kérdése, maga a munkavállaló dönti el, hogy akar-e ilyen sokat dolgozni, a stúdió vezetése nem kötelezi erre. Sok fiatal és idősebb fejlesztő van, aki eltérő tempóban dolgozik, mégis ugyanolyan produktív. Houser úgy érzi, a cég igenis törődik az alkalmazottaival, és remek körülményeket biztosít.

A vezető szavait megerősítik a Rockstar North-dolgozók Twitter-bejegyzései is. Vannak ugyan kirívó esetek, de a többség mégis azt írja, hogy egy átlagos munkahelyen dolgoznak. Senki nem említette, hogy 100 órát kell dolgoznia, ami szerintük "nevetséges szám", Phil Beveridge programozó szerint inkább a 40-45 óra az elfogadott, ami néha felkúszhat 60-ra is. Egy másik kódoló, Vivanne Langdon 50 órát említ, heti 2-6 fizetett túlórával. Egy forgatókönyvíró is alátámasztja ezt a számot, bár megjegyzi, hogy ismer olyan kollégákat, akik egészen reggelig bent maradtak.

Az iparágban amúgy sem számít ritkaságnak, ha egy csapat rákapcsol a munkára a célegyenesben. A Rockstarnál maradva, főleg a narratíváért felelős emberektől kérték azt a vezetők, hogy az átlagos heti munkaidő kétszeresét töltsék a játékkal. Elvégre senki nem akar csúszást.

Ezek alapján leszűrhető, hogy a probléma ugyan jelen van, mégsem általános a stúdió egészét tekintve. Vannak olyan dolgozók, akiknek terhére van a nyomás, bár a túlóráikat később kompenzálják. Már határozottan jobb a helyzet, mint a GTA IV fejlesztése idején, amikor voltak olyan emberek, akik hét napot is melóztak egy héten.

25 komment - szólj hozzá!