Ray tracinget kaphat a World of Warcraft is

Habár a World of Warcraft alapjaiban továbbra is egy több mint másfél évtizedes játék motorjára épít, a Blizzard igyekszik mindent kihozni az újabb expanziók látványvilágából. Ray tracinggel és VRS-támogatással bővülhet a Shadowlands.

Elindult a World of Warcraft: Shadowlands első zárt alfatesztje, az új expanzió kliense pedig nem csupán rengeteg érdekes új tartalmat, de néhány érdekes háttérinformációt is tartalmaz. Mint ahogy az ilyenkor lenni szokott, az expanzió megágyaz számos új technikai lehetőségnek is: többnyire olyan opciók ezek, amelyek egyelőre nem kapnak kiemelt helyet a játék beállításai közt, csupán a parancsfunkciók közt turkálva bukkanhatnak rájuk a leleményesebb felhasználók.

No, de miről is van szó? Az alfa egyik résztvevője, LemonKing Redditen osztotta meg az új engine-fícsörök listáját, amelyek egyértelműen a ray tracingnek és az NVIDIA VRS-technológiájának ágyaznak meg. A jelek szerint a játék DXR-támogatást (ez a DirectX RT-megoldása) és sugárkövetett árnyékokat kaphat, valamint Variable Rate Shading-támogatást, amely apró, 16x16 pixeles szekciókra osztja a megrajzolt képet, és ezekre a blokkokra dinamikusan alkalmazza a shadereket, ezzel alaposan megspórolva a videokártya erőforrásait.

Jelenleg egyik funkció sem üzemel a játékban, hiszen mégiscsak a legelső publikus alfabuildről van szó, és az sincs kőbe vésve, hogy a megjelenés napján elérhetőek lesznek ezek az opciók, annyi viszont biztos, hogy a Blizzard nyolc expanzió után sem adja fel a World of Warcraft technikai naprakészségét.

14 komment - szólj hozzá!