Változik az Unreal Engine üzleti modellje

Az ötödik generációs Unreal Engine bemutatásával párhuzamosan azt is bejelentette az Epic Games, hogy változik a motor üzleti modellje. Az új felállás jóval egyszerűbb és nagyvonalúbb.

A héten bemutatkozott az ötödik generációs Unreal Engine, ezzel együtt pedig azt is bejelentette az Epic Games, hogy változik a motor üzleti modellje. Habár az engine-hez alapvetően ingyen hozzá lehetett férni, az eddigi megkötés szerint 5 százalék jogdíjat kért a cég a fejlesztőktől, amennyiben a játékuk árbevétele egy negyedévben elérte a 3 ezer dollárt. A jutalékot csak a 3 ezer dollár feletti forgalom után kellett megfizetni.

Ezzel szemben az új - visszamenőlegesen, január 1. óta működő - rendszer lényegesen egyszerűbbnek és nagyvonalúbbnak tűnik: az Epic az első egymillió dollárt "ingyen" adja, és csak a további bevételekből kér 5 százalékos részesedést - ez a felállás a játék teljes élettartamára vonatkozik. Vagyis amennyiben egy fejlesztő 2 millió dollárt keres a játékával, az első egymillió az övé, míg a második egymillió után 5 százalékot, vagyis 50 ezer dollárt kell visszacsorgatnia az Epicnek. (A cég az Epic Games Store-os eladások után eltekint a jogdíjaktól.)

Az Unreal Engine licencelési módja sokat változott az elmúlt években: míg a kezdetekben szemmel látható összegekért licencelhették a csapatok a motort, az utóbbi időben egyre hozzáférhetőbbé tette az Epic az engine-t, nem kis mértékben a Unity térhódítása miatt. A Unity alapvetően nem kér jogdíjat a fejlesztőktől a motor használatáért, viszont azoknak, akiknek az elmúlt tizenkét hónapban 200 ezer dolláros bevételük volt, kötelező megvásárolni az évi 1800 dollárt kóstáló Pro-licencet, ami forráskód-hozzáférést és extra funkciókat hoz magával.

55 komment - szólj hozzá!