Battlefield 2042 - szigorúan lép fel a csalók ellen

  • Írta: Shifty
  • 2021. október 2.
  • Hír
Link másolása
A meglehetősen sokáig tartó információcsend után a napokban több minden is kiderült a jövő héten nyílt bétateszttel jelentkező Battlefield 2042 kapcsán. Részletek érkeztek a szintlépésről, illetve arról is, hogyan kezeli majd a DICE a csalókat.

A héten derült ki, hogy a Battlefield 2042 régóta várt nyílt bétatesztje jövő héten veszi kezdetét. A grandiózus csatákat ígérő online lövöldét október 6-tól október 9-ig próbálhatja ki a nagyérdemű minden célplatformon, az első két napon azonban csak az előrendelők és az EA Play előfizetői indulhatnak bevetésre, mindenki más pénteken és szombaton csatlakozhat a bulihoz.

A régóta várt leleplezés után a DICE alaposan kieresztette az információcsapokat, mert közben több minden másról is szót ejtettek az alkotók. Megtudtuk, mennyire kell tartania majd a csalóknak attól, ha lebuknának, hogy mi lesz az egér és a billentyűzet támogatásával konzolokon, de arra is fény derült, hogyan néz majd ki a játékban a szintlépés.

Mi lesz a csalókkal?

Az Electronic Arts és a DICE megfogalmazott egy közösségi chartát, ami a játék során alkalmazandó és követendő irányelveket hivatott tartalmazni. A középpontban a fair play és a másik játékos tisztelete áll. 

Ebből az is kiderül, hogy a csapat az úgynevezett Easy-Anti Cheat rendszert használja, ami már az Apex Legendsben és a Star Wars: Squadronsban is bizonyítottan jól teljesített, hiszen a segítségével meglehetősen egyszerű nyomon követni és beazonosítani a csalókat, továbbá a rendszer hatékony a magántulajdonunk védelmében és a biztonság területén is.

Az EA mindent megtesz azért, hogy távol tartsa majd a csalókat, így például ha valakit fülön csípnek, azonnal, játék közben ki fogják hajítani, ráadásul a kitiltás minden platformon érvényes lesz. A csaló játékosokat képesek lesznek hardware és IP alapján is azonosítani és blokkolni. Ráadásul ha valakit tetten érünk és jelentjük, akkor amint bármilyen döntés született, értesítést fogunk kapni az ügy kimeneteléről.

Fontos lépés, hogy a DICE és az EA a fair play jegyében úgy döntött, a rajt napján nem teszik elérhetővé a konzolos játékosok számára az egér és billentyűzet támogatását. Később ez még változhat, a döntésről a svéd csapat illetékesei időben tájékoztatni fogják a rajongókat.

A charta egyéb irányelveket is lefektet, így például olyan szabályokat is, amik az új játékosok segítségére vagy éppen mások zaklatásának kivédésére, jelentésére koncentrál.

Fejlődési rendszer, szintlépések módja

A DICE úgy közelítette meg az XP-gyűjtést, hogy alapvetően azok tudnak majd dinamikusan előrelépkedni, akik inkább a csapatmunkát, a küldetések teljesítését helyezik előtérbe, szemben az egyénieskedéssel. Közben persze a rendszer figyelembe veszi majd az egyéni teljesítményünket is, így a végelszámolásnál a megölt ellenfelek száma, az asszisztok vagy a különböző támogató akcióink is meghatározóak lesznek.

Visszatér a Ribbon-rendszer, ami egy remek lehetőség arra, hogy több és több tapasztalati pontot gyűjtsünk. A rendszer kicsit más formát ölt, mint amit eddig megszoktunk, ugyanis most három szintet teljesíthetünk. Ahogy haladunk előre a szintek teljesítésével, úgy tudunk egyre több XP-t harácsolni.

Itt van néhány kategória:

  • Objective Ribbon - A küldetés teljesítése, részvétel a játékban.
  • Wingman Ribbon - Csapattársak támogatása például újraélesztéssel vagy különböző asszisztokkal.
  • Logistics Ribbon - Járművek javítása, lőszerutánpótlás biztosítása vagy mások gyógyítása.
  • Intel Ribbon - Ellenfelek helyzetének bemérése, majd megzavarása, például EMP-eszközökkel. De drónok elpusztításáért is jár ez a Ribbon.
  • Combat Ribbon - Járművek megrongálása, killek gyűjtögetése.

 

A rajt pillanatában a maximum 99-es szintre tornázhatjuk majd fel magunkat. Ahogy haladunk előre, úgy oldunk majd ki új fegyvereket, felszereléseket, járműveket, specialistákat, kozmetikai kiegészítőket. Azonban ennek a mérföldkőnek az elérésével nem ér véget a móka, mert utána megnyílik az S-szint, ahol egészen S999-es szintig tudjuk a karakterünket feltornászni. Itt viszont már nem járnak további ajándékok a szintlépések során.

Mastery-rendszer

A Mastery lényegében a különböző fegyvereink és járműveink önálló fejlődési útját foglalja össze. Mindenféle kihívások, kritériumok teljesítésével tudunk majd kiegészítőket szerezni, így például ha eleget öltünk az M5A3 gépfegyverrel, akkor kioldhatunk egy új távcsövet rá, míg járművek esetén hasznos alkatrésszel szerelhetjük fel járgányunkat. De ilyen módon tehetünk majd szert új kozmetikai cuccokra, és újabb és újabb mérföldkövek elérésével a játékoskártyáink is testreszabhatóak lesznek.

Fontos megjegyezni, hogy a Mastery-rendszerben a jutalmak megszerzése komoly kihívással és eltökéltséggel lesz csak lehetséges.

Játékoskártya

A játékoskártya itt is ugyanazt a szerepet tölti majd be, amit az Apex Legendsből már megismerhettünk. Vagyis inkább információtartalmát tekintve van jelentősége, de persze a szintlépések során szerzett kozmetikai összetevőkkel teljesen személyre is szabhatjuk majd. A kártya tartalmazza majd a játékos aktuális szintjét, ikonját, címét, de a megszerzett badge-einket is leolvashatjuk róla.

Cross-fejlődési rendszer

Csak részlegesen támogatja majd a játék a platformokon átívelő fejlődési rendszert. Vagyis ha például kioldottunk egy új szkint az M5A3 fegyverhez PlayStationön, akkor azt a szintünkkel és a megszerzett Mastery-szintükkel együtt nyugodtan átvihetjük PC-re vagy Xbox Series X/S-re.

Viszont a különleges kozmetikai kiegészítők, vagy a nem elköltött prémium valuta, az előrendeléshez járó ajándékok, a digitális képeskönyv vagy a játék zenei hanganyaga már nem költöztethető ide-oda.

Kozmetikai kiegészítők

Természetesen nem ússzuk meg a mikrotranzakciókat. A játékban összesen négy különböző osztályba lesznek sorolhatóak a feloldható tartalmak, amelyek között megkülönböztetünk majd Common (szürke), Rare (kék), Epic (lila) és Legendary (arany) verziókat. 

A Rare és az Epic specialistakülsőknek egyaránt lesz testünkre és fejünkre pakolható komponense, ráadásul ezeket különböző módon variálhatjuk is. Kivéve a Legendary szkinek esetében, ott az együtt kapott csomagot vagyunk kénytelenek magunkra pakolni.


A fegyverek külsejét illetően egyszerűbb a helyzet, mert ott a teljes mordály és annak kiegészítői is ugyanazt a küllemet kapják. Természetesen mindenféle aprósággal is díszíthetjük majd kedvencünket, például charmokat is pakolhatunk rájuk.

A járművekre pedig matricákat ragasztgathatunk.

A Battlefield 2042 november 19-én érkezik meg PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...