Dust: An Elysian Tail teszt

  • Írta: Daks
  • 2012. augusztus 23.
  • dust: an elysian tail, teszt, x360
Link másolása
Reményvesztett árvák kóborolnak a végtelen sötétségben, a birodalom haldoklik. Falana világában a káosz és a szenvedés az úr, van azonban egy fiú, ki képes lehet megtörni a gonosz zsarnok örökkévaló rémuralmát. Ő Dust, Ahran Kardjának választottja.

Hadseregek semmisültek meg a gonosz elleni háborúban, királyok, nemesek buktak el. Hogyan is tudná hát egy ifjú kalandor felvenni a harcot ekkora túlerővel, kérdi mindenki, sokan próbáltak hőssé válni, de saját végzetükbe futottak csak. A jóslat beteljesedni látszik azonban, Dust gyermeki tisztasága, és hősies bátorsága sosem látott erővel csap le a világunkat fertőző gonoszra, a fénysugár megcsillan az égen, a felszabadító megérkezett.


Az Xbox 360-ra megjelent Dust: An Elysian Tail hatalmas kalandra hív minket. Dustot irányítva meg kell tisztítanunk Falana földjeit a túlvilág csatlósaitól, küldetésünket démoni lények egész serege keresztezi, megtorpanni nem szabad, a cél nemes, az eszköz pedig mindennél magasztosabb. Ahran Kardja segít minket a leszámolásban, különleges erőt adva hősünknek, de elkísér minket Fidget, a tündér is, ki elválaszthatatlan társa a kardnak, az idők kezdete óta.


Az eseményeket oldalnézetből élhetjük át. Verekedni kell és kardozni, egyenként mészárolva le az útonállókat, a Dust egy RPG elemekkel vegyített side scrolling hack and slash játék, karakterünk folyamatosan fejlődik, van benne tárgyhasználat, és kereskedelem, a lényeg viszont a színtiszta akción van. Koponyák repednek, és testrészek szakadnak le kardunk dühe alatt, nincs is szebb dolog annál, mikor egy undorító, vérszomjas fenevad, ki százak halálát okozta már, a saját beleibe fullad meg.


A kalandokat a meseszerű látvány teszi valóban csodálatossá. A kézzel festett hátterek gyönyörű múzsaként szolgálnak a végtelen csonkításhoz, az elénk táruló világ a Disney meséket juttatja eszünkbe, az ellenséget viszont mintha a Pokémon ihlette volna. A szörnyhorda sárga, lila, zöld és kék színben pompázik, változó számú fejet, végtagot, és más jellemzőt felvonultatva, élvezet szétloccsantani az agyukat, a kisebbek legyőzéséhez elég néhány kardcsapás, a nagyobbakkal viszont rendesen meg kell küzdeni.


A kalandoknak kétféle nehézségi szinten merészkedhetünk neki. Ha jól akarjuk magunkat érezni, akkor a gyengébbet nem is érdemes választani, kihívást csak a nehezebb tartogat, még ha nagyon az se több egy kiadós mészárlásnál. Nem fog beletörni a fogunk a végigjátszásba, a hack and slash címekre jellemzően inkább az ellenfelek száma csak, ami a játék velejét adja, s rossz hír, hogy az RPG elemek se jutottak komolyabb szerephez. Vannak mellékküldetések, hősünk bővíti tudását és képességeit, döntéseket hozni azonban nincs lehetőségünk, nincsenek rendes fejlődési irányok, mindent a játék ad, készen.


A zene és a hangok teljesen rendben vannak, hozzák a kategóriától elvárt minőséget, és a kivitelezés is lelkiismeretes. A főhős karaktere rejtélyes, mégis szeretnivaló, az ellenségek ötletesek, a helyszínek változatosak, s maga a játékélmény is kiváló. Az irányítás könnyű, Ahran Kardja mint kés a vajon, úgy szeli át a szörnyek gyomrát, az agyatlan vérontás remek kikapcsolódás egy nehéz nap után.


Ennyi dicsérő szó után kevesen hinnénk, de projekt egy indie pályázatból indult. A játék eredeti változatát egy Dean Dodrill nevű srác készítette a Microsoft Dream.Build.Play Challenge versenyére, még 2009-ben, a siker azonban akkora volt, hogy felkérték őt, csináljon belőle egy teljes értékű XBLA címet. A Humble Hearts fejlesztőcsapat ezután született meg, a csapat szó pedig enyhe túlzás is rá, a világ megalkotását, és a teljes programozást ugyanis maga Dean végezte, csak a látvány tökéletesítésében kért segítséget. Lenyűgöző teljesítmény.


Azt leszámítva, hogy a kalandok nagyon könnyűek, és az RPG irány is zsákutcába futott, a Dust: An Elysian Tail egy nagyszerű kis játék. A maga 1200 MS pontos árával remek vétel így nyár végére, hamarosan jön a dobozos játékok nagy őszi hulláma, aki az XBLA-kat is szereti, az itt kiélheti minden vágyát. Próbáljátok ki a demót, nem vesztetek semmit!

 

11.
11.
adriano28
#8: olyan kancsal mint a vendel:D
8.
8.
randall13
7.
7.
Racsni1987
#6: Konkrét kérdésem az lenne, hogy new super mario bros első két részével és a super mario 3d land-del vagy a dust an elysian tail játékkal járok jobban? Más szóval xbox360 vs nintendo 3ds? Vásárlás előtt állok nem tudom eldönteni, hogy melyik konzolt válasszam, az hogy az egyik kézi és másik asztali az nem érdekel.

Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget!

Ui. Lent leírtam, hogy konkrétan mit gondolok, és előre is köszönöm még egyszer ha valaki nekem segít ebben.
6.
6.
Racsni1987
Szerintem 8 pont kevés máshol szerintem többet kapott, és abból is kiindulok hogy más játékok is megkapják itt 9 pontot. Szerintem ez az oldal nem objektív, én abból indulok ki, hogy Mario-t egy-kettőt leszámítva itt nem tesztelnek, de ha ilyet letesztelnek akkor Mario-t is kéne. Nem véletlenül írtam le ezt mert lenne egy kérdésem, majd más fórumokban is beírok. Vásárlás előtt állok, de nem tudom eldönteni hogy egy xbox360-nal vagy egy nintendo 3ds-sel járok jobban. Szeretem a puzzle stratégiai és platform játékokat. Ha valaki ezekkel kapcsolatban tud segíteni és érveket mondani, hogy melyik a jobb, akkor előre is köszönöm. Az hogy az egyik asztali másik kézi konzol, azt nem kell leírni, mert az fölösleges ezeknek hátrányaival és előnyeivel én is tisztába vagyok. A játékfelhozatalra vagyok kíváncsi.

Tudom hogy az xbox-on van bastion fez sploison man spelunky. Azt nem kell leírni hogy nem exluzívok azt én is tudom pl. bastion spelunky is multiplatform. Nekem ez a játék dust an elysian tail nagyon megtetszett, én ezért a játékért önmagában is vennék konzolt kinézete meg a trailer videó után. Természetesen aki megvette és így van kialakult véleménye a játékról, ha esetleg megerősít vagy megcáfol engem abban hogy e játék miatt önmagában is megéri az xbox-ot venni annak a segítségét előre is köszönöm. Másik dolog amit kérdeznék az a Mario-val lenne kapcsolatos. Nekem van egy wii-m és egy ps3-om meg egy régi 2 nes-em. Mario-t ismerem, ilyen szempontból nem kell bemutatni. De nem tudom azt hogy a Mario vagy ez a játék a jobb, és én erre a kérdésre szeretném a választ mert az akkor számomra eldöntené hogy melyik konzolt vegyem meg.

Mario-t én mindig is nagyon szerettem, de egy időben egy kicsit hanyagoltam, 2 okból 500. Mario után untam a banánt és azért mert fps leesés van a Mario-s játékokban. Én vettem egy ps3-at, meg van a Ratchet and Clank és a Little Big Planet összes megjelent része, és így van összehasonlítási alapom. Csak féléve van ps3-am, így ps3 rendszerét és játékait nem ismertem ki, Rc-vel sem játszottam túl sokat. LBP-t csak megnéztem. De egy kialakult véleményem van a dolgokról. Egyrészt rájöttem fps leesés mindenhol van, és legjobb optimalizálás az a Nintendo konzoljain van. Mario kapcsán azt gondolom hogy a zsenialitása abban rejlik, hogy egyszerű alakzatokat használ de részletgazdag kidolgozottsággal ellensúlyoz. Nekem egyébként ez a megvalósítás jobban bejön mint az, hogy pl. egy játékban füves rétet akarnak megjeleníteni, hogy minél életűbb legyen, de pár év múlva az egész valami gusztustalannak néz ki. A mario játékok viszont grafikailag időt állóak. Super Mario galaxy-ban az élsimítást jobban megoldották mint egyes hd játékokban pl. explodemon.

Visszatérve az eredeti témához, nem tudom eldönteni ténylegesen, hogy létezhet-e hogy a platform játékok közül a rayman-t leszámítva a Mario a legjobb? Számomra ez döntené el, hogy melyik játékot és konzolt vegyem. Mario játékoknál pályák elég ötletesek és kreatívak, ez tény, de nem tudom eldönteni hogy egy újabb Mario-val jobban járok-e mint pl. ezzel a játékkal. Egyébként nekem a Mario-nál az is tetszik, hogy nincs benne duma, vagy legalábbis elég kevés van, mert az igaz hogy van középfokú nyelvvizsgám, de az nem olyan mint egy felsőfok, más szóval nem jól beszélem az idegen nyelvet, annak ellenére hogy az idegen nyelv számomra is az első. Engem zavar egy játéknál, hogy nem értem párbeszédeket és a történetet, mert én kíváncsi vagyok erre és enélkül az egész játékélményt elrontja, ha nem értem pl. a poénokat. Más is ilyen? VAgy a mai világban jobb ha ezt az ember tudomásul veszi és sürgősen jobban megtanul angolul vagy németül. Félreértést nem szeretnék nekem is a nyelv az elsődleges már az érvényesülés miatt is. Szabadidőmben mindig foglalkozok a nyelvvel, de ez még kevés, hogy jól megértsem párbeszédeket, számomra a fordítás a játékidőből rengeteget elvesz.
4.
4.
ikaralyos01
Kipróbáltam és tényleg rém unalmas.. Pedig nagyon szép és hangulatos.
3.
3.
Daks
#2: Azaz, javítva, thanks.
2.
2.
Gu3sT2
" kreatív ellensések" gondolom ellenségek szeretne lenni.

A játék pedig elég pofásnak tűnik lehet megér 1 próbát.
1.
1.
COG gear01
Imádom a démon irtos jatékokat
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...