Darkout teszt

  • Írta: Arell
  • 2013. december 22.
  • darkout, pc, teszt
Link másolása
A sandbox építő és bányászó játékok iparágát belendítő Minecraft és később a Terraria láthatóan hatással volt a Darkout fejlesztőire, akik a jól bejáratott túlélő, alkotó alapfelállást újragondolták egy sci-fi történet kereteiben.

A Darkout története egy rémálommá váló emberi gyarmatról történő eredménytelen menekülést dolgoz fel, ahol is az általunk irányított hős mentőkabinjával visszazuhan az Illuna vastag felhőtakarója alá. A játékos feladata - a műfaj további címeihez hasonlóan -, hogy túléljen a veszélyekkel teli környezetben, és magyarázatot találjon a baljós világon történtekre, ahol a sötétség szinte állandó és a helyi árnylények minden zugból ránk fenik a fogaikat.


A játék tesztelése során az első benyomásom az volt, hogy a történet egy kicsit nehezen indul be. Sem az intro, a kezdeti lépések alatt pedig maga a játék sem árul el sokat arról, hogy miért vagyunk ott, ahol vagyunk, és hogy mi dolgunk van a helyszínen. Egy naplóbejegyzés az egyetlen tényező, ami némi támpontot nyújt, ez pedig önműködően lejátszódik a karakterünk lezuhanása után. A felhasználói felület bemutatásában és működésének elsajátításában egy tutorial sorozat áll rendelkezésünkre amely végigvezet minket minden kezdeti lépésen ami ahhoz szükséges, hogy biztonságba helyezzük karakterünket a nem éppen barátságos környezetben.


Ahogy belevágunk a történetbe, és létrehoztuk első karakterünket, valamint világunkat, melyet a Darkout véletlenszerűen generál, egy lezuhant mentőkabin mellett találjuk magunkat, amelyben sok hasznos eszköz lapul. Ezeket mindenképpen érdemes összeszedni, majd alkatrészekre bontani a becsapódott járművet. A legegyszerűbb módja a holdon található erőforrások összeszedésének, ha a billentyűzet segítségével kiválasztjuk az 1-es hotbar gombot. Ez lehetővé teszi, hogy a karakterünk automatikusan a megfelelő szerszámot használja a begyűjtéshez, legyen az fa, bokor, sár vagy érc.


Ha sikerült kicsit feltérképezni a körülöttünk elterülő terepet, és jut időnk némi nyersanyagot összeszedni, ami nem lesz túlságosan nehéz munka, célszerű felhúznunk egy egyszerű házat. A legegyszerűbb dolgunk akkor lesz, ha fából építkezünk, mivel a dzsungel bőségesen ellát minket az ehhez szükséges alapanyaggal. Érdemes rögtön 5-6 fát is kivágni egy kisebb házikóhoz. Mivel a játékban az alapanyagok feldolgozatlan formában többnyire nem hasznosíthatóak, így ahhoz, hogy bármit alkotni tudjunk, meg kell nyitnunk a bal felső sarokban elhelyezett gyártás (crafting) menüt. Itt a begyűjtött rönköket lécekké alakítjuk a nyersanyag (resources) fülnél, majd az építkezés (building) menüpont alatt kiválaszthatjuk mit akarunk készíteni belőle. Itt olyan termékek is helyet kapnak, amelyhez még nincsenek meg a megfelelő mennyiségű vagy összetételű anyagok, ami kicsit zavaró lehet, de ha ezekre kattintunk semmi nem fog történni, csupán csak a naplónkban lesz egy bejegyzés amely figyelmeztet rá, hogy valamely összetevőre szükségünk lehet ezen termék megalkotásához.



Ha feltérképeztük a megépíthető tárgyak listáját, első körben két dologra lesz szükségünk innen. Az egyik a fából készült fal, a másik a fa blokk. Ezekkel felépíthetünk egy nagyon egyszerű viskót, ahol végre lazíthatunk egy kicsit a környezetünkben időnként fel-fel bukkanó árnylények idegesítő támadásai után. Ha lezártuk az épület minden oldalát, lerakhatjuk a zsebünkben lévő prímán összecsomagolt combinatort, amely az összetettebb tárgyak elkészítését fogja elvégezni helyettünk. Ha mindent jól csináltunk, és jobb klikkel bekapcsoltuk a berendezést, a láthatatlan hátizsákunk mélyén eddigre rendelkezésünkre kell, hogy álljon minden ami ahhoz szükséges, hogy összekalapáltassunk egy puritán ágyat magunknak.


Az ágy fontos pont lesz az első napokban, ugyanis minden használat után visszatölt némi életpontot sikeresebb és kevésbé gyümölcsöző kalandozásaink végén. A másik hasznos holmink, amire célszerű már kezdettől odafigyelni, a fény. A világítótestek jelenlétében a helyi árnylakosság ugyanis komoly hátrányt szenved a fegyvereinkkel szemben tanúsított ellenálló képességüket illetően, ami jelentősen megkönnyíti az önvédelmünket. Megvan az első szó szerint fapados bázisunk, ideje hát komolyabb felszerelés után néznünk. Ezt a játék kutatási menüje (research) fogja lehetővé tenni, ami megengedi a komplexebb ingóságok kitermelését, hogy még mélyebbre merészkedhessünk a baljós, sötét hold titkaiban anélkül, hogy folyamatosan feldobnánk a pacskert.


A fejlesztés alapvetően a gyűjtögetésből és építkezésből összeszedett kutatási pontok felhasználásában rejlik. A pontokat beáldozhatjuk egy-egy projekt kidolgozására ami néhány perc leforgása alatt elérhetővé teszi számunkra az adott kütyü vagy tárgy megépítését. Természetesen a erősebb szerszámok nagyobb munkabefektetést igényelnek részünkről. Ez ötvözetektől, páncélokon át komoly fegyverekig mindent magában foglal amire szükség lehet egy olyan ellenséges területen, mint az Illuna. Ettől a pillanattól pedig a felhasználó kreativitására és felfedezési vágyára van bízva, hogy merre halad tovább a világban, a játékot ugyanis – műfájának többi képviselőjéhez hasonlóan – úgy adták ki, hogy még javában folyik a fejlesztése. Pillanatnyilag nincs konkrét végcél, vagy végpont kijelölve a történetnek. Azonban ha elég kitartóan keresgélünk, rövidesen rábukkanhatunk az emberi kolónia sorsát rejtő elszórt nyomokra, és a romossá vált elhagyatott városra, ahol talán magyarázatot kapunk arra, hogy mi történt a holdon. Aki viszont arra számít, hogy eljő a végkifejlet a sztoriban, és egyszer csak elhajózhat erről a horror holdról az Óföldre, egy ponton valószínűleg kissé csalódottan fog kilépni a játékból.



Összefoglalásképpen a Darkout oldalnézetre kialakított vizuális megjelenítése egészen kellemesen sikerült. A tárgyak és a terep szépen kidolgozott. A zenei aláfestés és a hanganyag viszont közepesnek ítélhető élmény volt, a sztori pedig kissé gyenge. Sajnos úgy tűnik, hogy ezek változatossága és igényessége nem volt annyira fontos szempont a fejlesztőknek. Az interface és a játék irányítása sem tökéletes, de elsajátítható és a tutorialok nagyban hozzájárulnak a megszokásukhoz. Mivel a cím még fejlesztés alatt áll, nem ritka, hogy bugokba futunk, amik helyenként FPS-esést, másutt pedig akár összeomlást is okozhatnak.


A végső összkép a játékban bemutatott egyedi elemek és erősségek, valamint a műfajban amúgy is gyakori elcsépelt ismétlődések keveredése mellett is csak közepesnek nevezhető. Egy próbát mindenesetre megér, ha a vásárlónak van türelme kivárni, hogy a fejlesztők milyen frissítésekkel és új tartalmakkal tudnak előállni. Nekik jó szórakozást kívánok! 

8.
8.
Arell
#7: Pedig a Starboundban legalább van perspektíva... lehet utazgatni. Jó lesz az, csak idő kell még neki.
7.
7.
Scoo
Az élet két dologhoz túl rövid számomra:
1: németet tanulni.
2: olyan játékokkal játszani aminek 80%-a bányászkodás.

Kipróbáltam legutóbb a Starboundot, de azt is hamar feladtam.
6.
6.
Arell
#1: Don, egyelőre még nincs demo.
5.
5.
Daks
#4: Először lemaradt, pótoltuk. :)
4.
4.
TryGun
#3: Ott van hogy 6,5. De várjunk csak igazad van tényleg nincs pontszám.
3.
3.
randall13
Fck, nincs pontszám, most végig kell olvasnom a cikket :@
1.
1.
DON GONDOCS
Érdekes játéknak néz ki, ki kéne próbálni, van demo?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...