Borderlands

  • Írta: zoenn
  • 2009. október 30.
Link másolása
Szóval hallani akarsz egy jó sztorit, mi? A vakmerő és indiszkrét kincsvadászokról? Hehe, szerencséd van! Ahh, Pandora! Ez volt az otthonuk, de kertelés nélkül állíthatom, hogy ez nem a béke és a szeretet planétája. Egy kietlen határvidék, amely igazán veszélyes a vakmerő bolondok számára. Talán én is bolond vagyok, de korántsem annyira, mint a többiek, akiket elnyeltek Pandora kősivatagai. Az emberek beszélnek egy legendáról, a Vault legendájáról. Az apám még a halálos ágyán is ezt emlegette. Ez egy felfoghatatlan idegen technológia, amit ha birtokolsz, mérhetetlen hírnévre, hatalomra és nőkre tehetsz szert. Sokan próbálták már megszerezni a Vaultot, az ő krónikájukat mesélem el most. A legenda minden egyes szava igaz, és itt van Pandorán!
Csodálatos napra virradtunk, kedves utasaink! Minden nap új reményeket hoz. Mondta ezt a köpcös és gyanakvásra intően mézes-mázos hangú  sofőr, miután elütött egy mutáns ölebet Pandora első lakott területének határában. A Gearbox Software második önálló címe a Borderlands, amelynek fejlesztési stádiumát nem övezte olyan könnyed út, mint a Brothers in Armsot, tavaly az egész koncepciót a sutba dobták és gyakorlatilag a nulláról építették újjá. Ami csak jót tett neki, hiszen az eredeti elgondolás egy némileg elcsépelt sallang egy poszt- apokaliptikus világról, míg a végleges egy karikatúraszerű, sötét humortól sem mentes egyvelege a szerepjátékoknak és a belső nézetű lövöldözős anyagoknak. Érdekes, de ha a Diablo 2 sem állt távolt tőled, akkor a Borderlands sem fog, csupán a belső nézetet kell megszoknod.


Pedig a lootolás  és a dungeonök itt is jelen vannak, Pandora világa észvesztően hangulatos, a nyomorból és a nincstelenségből is lehet várat építeni, Mad Max is
Teljes arculatváltás
A Gearbox első  tervei alapján a játék távol állt a képregényes stílustól, mi több, ezt a poszt-apokaliptikus hangulatot teljesen komolyan vették. Gyakorlatilag az alpha fázis után, a gyér minőségre hivatkozva döntöttek a fejlesztők - tökéletesen - egy teljesen új design mellett, ami a végterméket ismerve, be is jött. A GK előzetese még a korábbi verzió alapján íródott, ha valakit érdekel milyenek voltak az első elgondolások, kattintson a játék adatlapjára, ahol elérheti a cikket!
megélt a végeláthatatlan, kősivatagok, bőrmaszkos banditák között. Egy lökött kis robot a karakterválasztás után rögtön körbe is vezet a kezdőhelyszínen, s az már előre tisztázottnak tűnik, hogy minden kézre fog állni. Rusnya dögkeselyűk szelik át az eget, minden elágazásnál tébolyodott banditákkal nézhetünk farkasszemet, az utcákon szemétkupacok (melyeket, ha szétsöprünk, könnyedén találhatunk némi muníciót és pár dollárt), a bádogviskók bejáratait lágyan lengedező rongyfüggönyök fedik. S hiába kietlen az egész, egy magasabb szintű technika ide is beférkőzött. Nem kell komolyan venni a játékot, a szarkasztikus stílus és költői túlzások jelen vannak, nem az autentikusságra törekszik, hanem a hamisítatlan játékélményre. Mert beteg humorral -ami a párbeszédekből, NPC-kből csapong elő-, mindent el lehet érni.


A határvidék populációja kicsi, viszont annál delejesebb, gyakorlatilag minden teremtmény számít; vagy támadnak, vagy küldetést adnak, netán co-op esetében velünk tartanak. Az elkerített falvakat elhagyva pedig meglehetősen agresszív négylábú lények keserítik meg a szerencsevadászok életét. A skagok nem átallnak falkában támadni, felmordulásuknál az egész pofájuk rózsabimbószerűen kinyílik. Sajnáltam viszont, hogy később is az ezekhez hasonló aprócska lények szánkáznak a sivatagban, nincsenek igazán hatalmas és veszélyes jószágok, ami érthetetlen, elvégre tényleg elég sokat mászkálunk két helyszín között. Guardian lidércek és Spiderrantsok, ugyan már! Nem ezekért fogjuk szeretni a játékot. Ha az arcodba ugranak és harapnak, az ismerős szisztéma, de támadhatnak a levegőből is. A földi ellenfelek már más tészták, van belőlük ötféle, kezdetben még reménytelenül puffogtatnak (néha szokatlanul távolról is), majd amint lecövekelt gépágyúkkal és fejlettebb pajzzsal, fedezékről-fedezékig kezdenek mozogni, na ott indulnak a bajok. Legyen szó gigantikus féregjáratokról, vagy a pusztáról, az ellenséges jelenlét fokozatos figyelemre sarkall, később már a sok lúd disznót is győz, nem árt kicsit felturbózni a felszerelésünket is, bevetni az idáig hanyagolt támadási képességeinket, hogy a halmozott erőszakkal felvegyük a versenyt.


Annak megfelelően, milyen stílusban szeretsz játszani, a Borderlands megengedi neked, hogy a négyféle karakter közül válaszd azt, amelyik hozzád legközelebb áll. A Hunterek igazi surmók, távolsági fegyverekkel operálnak, PC-n inkább ez a járható út, hiszen egy mesterlövész puskával könnyebb az előrehaladás, ha már távolról, fejlövésekkel elintézzük a mit sem sejtő delikvenseket. A Siréneken az első szembetűnő, hogy nők, és ennek folyományaként formás kis popóval áldotta meg őket az Isten, tetejébe még ráadásul észrevétlenül tudják átszelni a sivatagot, mivel speciális képességüknek hála gyakorta láthatatlanok és a meglepetés erejével támadnak, s kedvelt eszközük a sokkoló pisztoly.  A Soldier egy színesbőrű reguláris tag, az rohamkarabélyok és sörétes mordályok mestere, és képes rögzített fegyvereket idézni, amivel megtámogathatja ámokfutását. S ha már ámokfutás, akkor ott az izompacsirta Berzerker, aki közelharcban jártas, behemót, de ha egyszer közel kerül valakihez, akkor ott nincs pardon, leaprítja a kiszemeltet, ahogy kell. Minden, ami robban, az neki fekszik, na és persze faltörő kos-jellegű öklökkel rendelkezik. Sajnos az arcok testreszabására nincs lehetőség, csupán az öltözékünk színeivel variálhatunk, ha újabb páncélt öltünk magunkra, az még a karakterképernyőn sem köszön vissza.


Ahogy durvul a helyzet Apraja falván, úgy válik egyre égetőbb kérdéssé  a fejlődés mikéntje. Sikeres küldetésekért jár az XP, a leölt ellenfelek után is, a következő
Sikerre kárhoztatva
Bár a fejlesztők tisztában voltak vele, hogy egy új címmel előrukkolni az év utolsó  negyedévében kockázatos húzás, főleg, hogy a rossz nyelvek szerint a játékot szerepjátékos vonatkozásában a Dragon Age, míg FPS mivoltában a Modern Warfare 2 kárhoztatja el, ám minden spekuláció alaptalannak bizonyult. A megjelenés után a Borderlands olyan jól fogyott, hogy az USA-ban pár nap leforgása alatt hiánycikké vált.
szintig szükséges tapasztalatot pedig a képernyő alján virító csíkon tudjuk követni. Hozd vissza az ellopott kaját a szemüveges szakinak, ölj meg ebből meg ebből a teremtményből ennyit meg ennyit, tegyél pontot egy banditavezér életének végére, netán sokkal nagyszabásúbb feladatokra vágysz? Később erre is nyílik mód, mindenki a saját önös érdekeit védi. Bár kezdetben inkább egy MMO ismétlődő misszióira emlékeztetnek a játék elvárásai, ez cseppet sem von le az élvezeti értékéből. A Bossokért extra XP jár, ám azok likvidálásához nem árt némi furfang. Bárhogy is lesz, a szintlépésnél egy fejlődés-fa rendszerben költhetjük el a kapott pontokat, kitérve, hogy a támadásra, védekezésre, netán a gyógyítói képességek elsajátítására vágyunk-e, de a durvább fegyverek használatának lehetőség is így válik elérhetővé.


Nézzük meg a hátitáskánk tartalmát is: ide kívánkoznak a birtokolt fegyverek, kezdetben elég kevés lehet nálunk egyszerre, később viszont szerezhetünk plusz slotokat is a számukra. Medkit nélkül ne is vágjunk bele a kalandba, s hasonlóan a lőszertípusokhoz, ezekből is többféle áll rendelkezésünkre. Vagy összeguberáljuk a javakat innen-onnan, minden sarokba, kő alá bekukkantva, vagy a különféle területekre szakosodott automatákból gyűjtjük be őket némi pénzmagért cserébe. Minden nap más és más az akciós termék, érdemes nem reflexszerűen kifizetni a lőszert, előbb vegyük szemügyre, hogy mire van éppen kedvezmény. Mert a dollárt nem szórják bőkezűen, fura, hogy egy girhes skagnál is szokott lenni pár cent, meg lőszer a mesterlövész puskába, de ne ezen gondolkodjunk. Ha megszorulnánk, zálogosítsunk el néhány felesleges kacatot és vegyük meg a jó előre kiszemelt durvább dióverőket. Fedetlen bőrrel még az amúgy tökéletesen napbarnított Sirének sem merészkednek ki a határvidékre, ezért egy Halo-szerű pajzsot viselünk, ami ha leamortizálódna, fedezék mögött regenerálódik is. Később nyílnak meg aztán az erősebb páncélok, melyek már nem villognak vészesen pár bekapott találattól.


Fegyver-mániákusok most igazán elemükben érezhetik magukat, hiszen a véletlen-generálásnak hála számtalan variáció, másodlagos funkció, kinézetbeli eltérés érhető tetten. Sebzés, hatótávolság, tűzgyorsaság – nézzük meg egy újabb hasonszőrű fegyvernél a kritériumokat és a bónuszokat, ne gondolkozzunk sokat a váltáson. Nem csak egy megszokott listát találunk a játékban, ahol csak meghatározott keretek között tudunk egy-egy darabot csiszolgatni, lehetőségeink tényleg a végtelenhez közelítenek. Egy plusz tűzsebzésért beáldozzuk a régi pisztolyt, nem törődve azzal, hogy például a régi gyorsabban tüzelt. A durvább összeállításokat természetesen RPG-hez hasonlóan megkülönböztetett színekkel jelölik, szerencsés esetekben az elhullott útonállóvezér dobhat akár egy „epic" csúzlit is, amit kielégült ábrázattal markolunk majd fel. WoW-feeling? Teljesen!


Az online élmények magukért beszélnek, a kooperatív mód adja magát, minden küldetés játszható barátainkkal egyetemben is, csupán a zsákmányért alakulhat ki köztük némi torzsalkodás, a legélelmesebb és legravaszabb játékos jussa a busás pénz és az epic fegyver, páncél. Igazából a hosztoló játékos élvez némi előnyt, de a csapatjáték feneketlen mélységeket rejt jelen darabban. A mesterséges intelligencia ugyan mutat némi hiányosságot, a humanoid ellenfelek vakmerőek és kiállnak a nyílt terepre lövöldözni, vagy feltülekednek egy fedezék mögött, ahonnan a gránátunk robbantja szerteszét őket. Kihívás viszont akad, még a legalapabb rosszarcúak is bőszen állják a sebzéseinket, míg rá nem jövünk a headshot áldásos hatására. A járművezetés sem ismeretlen mulatság, a kampányban ugyan csak a távolságok legyőzésére van értelme bevetni, így háttérbe szorul a furikázás, bár a végtelen számú rakéta tudatában mindez ildomos elfoglaltság.
Christian Bale megkapta
Talán sokan hallottatok már róla, ahogyan mindenki kedvenc Sötét Lovagja, Christian Bale a Terminator 4 forgatásakor kiakadt, és durván szidalmazta a stábtagokat. A párhuzam tetten érhető a Borderlandsben, hiszen robotok és kősivatag ebben játékban is van. Ennek állít paródiát mindenki kedvenc tolakodó robotja, Claptrap. A fejlesztők gúnyolódásáról szóló video itt megtekinthető: http://bit.ly/4w8yea


A fejlesztők mindent kihoztak a sivatag-motívumból, amit lehetett, a városként funkcionáló Lucky's End és a New Heaven közötti császkálás, na az igazán egyhangú! A városok viszont már nem annyira, utóbbi péládul inkább emlékeztet a Fallout 3 Megatonjára, azaz egy roncstelepre, ahol minden fémhulladékból szedett-vedett épületeket húztak fel. Mégis kijelenthető, hogy Pandora a száraz Rapture, ahol minden olyan stílusos, mint a Bioshock vízalatti világában, csak éppen az éltető folyadék hiányzik. A cell-shaded divatja itt már nem csak ábránd, hanem valóban stílusos plusz ruházat az Unreal Engine 3.0-án, képregényes túlzásokkal, elterülő árnyékokkal és bődületesen jó karakter animációval nyakon öntve. A zenék meg mintha egy B-kategóriás grindhouse-filmből csöppentek volna ide, keményfiús rockzenékkel és ritkán, nyugodalmas percekben hallható akusztikus témákkal. A szinkron kellő túljátszással teli, pont, mint azt egy megelevenedett vérbő képregénytől elvárnánk, bár nálam néha szaggatott a beszédnél.


A Gearbox immáron teljesen révbe ért, ha eddig munkáiba bele lehetett kötni, akkor a Borderlandsbe tényleg csak akkor, ha direkt szőrszálat akarunk hasogatni. Valóban markánsan újrajátszható, kiegyenlített karakterekkel, kicsit suta sztori vonallal, de ez a képregényes képtelenség furcsamód bejövős lehet azok számára, aki a lövöldözés mellett némi tápolásra is hajlandóságot mutat. A keveredő műfajok pedig mégis egyfajta szilárd játékmenetet tapostak ki maguk alatt, ami nem kér elnézést, hanem a borítón látható figura alapján, a halántékodhoz szorít egy fegyvert és meghúzza a ravaszt. Hamarosan viszont zombikat telepítenek Pandorára az első DLC-ben. Aztán remélhetőleg jön a többi letölthető tartalom is.

Kapcsolódó cikkek

54.
54.
ilias csaba
Sziasztok,tudna valaki segíteni?xboxo on-én a bordelandsal hogy kell coop-ban játszani?Hogyan tudnánkelkezdeni?
53.
53.
szami1
PC-n lehet offline co-op on játszani?
.
.
.
.
.
.
.
.
52.
52.
darmingert
Sziasztok nekem egy kis segítség kellene,megöltem a The Vault című résznél a fő boost és nem találom a tovább vezető utat,mert ugye bár én eredeti játékkal játszom és ahoz tartozik egy térkép és azon még fel van tüntetve még 16 pályarész na most azokra nem lehet átmenni sehogy és csak disznek van ott a térképen vagy most mi van???PL:"Jacobs Cove,Hallow's End" stb..Ha valaki esetleg megválaszolná nagyon megköszönném!!Rolandal nyomom neki és már 50-es szinten vagyok vele!Köszönöm válaszotok!
51.
51.
sasikaa
Most sikerült beszereznem ezt a gammát, és elsőre beszippantott. Igaz kcisit idegesítő hogy állandóan meghalok, de majd leszek jobb is.
50.
50.
reptile110
JÖN A 2 YEAH!! :P..amúgy most ezzel játszok és nem rosz..:P..bár van jobb játék de nemrossz =)
49.
49.
HorvathD
Ezt a splitscreen verzit hogy nyomjuk?Mehetsz ahová akarsz és csinálod amit akarsz,vagy bizonyos távolságon belül kell maradni?
48.
48.
borderlands
Üdv mindenkinek! Most induló honlapunk segítségével játszótársakat kereshettek a Borderlands nevű játékhoz. A honlapunk nonprofit szervezet csak a játékosokért van, hogy együtt magyar nyelven tudjanak a játékban kalandozni. Sokan keresgéltek, hogy hogyan tudnának több magyar játékossal együtt játszani. Mi ezt egy honlap segítségével megoldottuk! Gyere és csatlakozz! www.borderlandseu.hu
47.
47.
eriked
csoki

sztem ez egy nagyon k..va jó játék

én is csak ajánlani tom

van benne néhány nehéz rész de nem vészes egyik se

nekem nagyon bejött

a grafikája is szokatlan, hasonlít az (xbox360)crackdown ra

jól össze van rakva
46.
46.
Scoo
Tegnap untam meg a játékot. Egyedül valahogy elfogy a móka miután átértem New Heavenbe. Baromira hiányoznak az NPC-k (az a kevés is csak egy helyben áll) így baromira egyedül érzem magam az egész világban. Később még lehet előveszem, de egyelőre parkolópályára rakom mielőtt depis leszek :)
45.
45.
Terawatt
Mindenkinek ajánlom hogy haverokkal beszéljék meg hogy megveszitek a gameet vagy bármi és gamerangerel (mi azzal toljuk olyan mint a hamachi csak megbízhatobb szerintem) és Co-op ba toljátok, nagyon jó úgy a játék csak ajánlani tudom mindenkinek :)
44.
44.
szabovagyok
még csak most néztem meg az eredeti game trailerét és hát szerintem nagyon gáz, úgy rá se bagóztam volna a dologra, hatalmas riszpekt a tervezőknek :)
43.
43.
Iwashi
#43: Hát nem is kőkemény rpg-nek szánták, 60 óra játékidővel... A Fallout-ot ehhez nem is lehet hasonlítani, teljesen más típusú játékok. Ezzel nem azt mondom, hogy a Fallout rossz, az is jó játék, de nem egy súlycsoportba tartoznak.
42.
42.
Chavez
Jó játék és teszt. nekem 9/10. coop csodákra képes, viszont egyedül is hat.
41.
41.
geri1
elég gyengének tűnik

ennél jobb volt a fallout 3
40.
40.
Dansz
#38: Ezer köszönet a szám címéért :D
39.
39.
szabovagyok
#40: és van elég ilyen szerver amire randomba tudsz csatlakozni (szal ugy h nem konkrétan havert kértél meg rá) vagy napokat kell várni egyre? és 1 groupba minden karakterböl csak 1 mehet vagy lehet pl 4 hunter?
38.
38.
Well
Coophoz ha te akarsz hostolni szervert brutál sávszél kell, és nem biztos hogy tudni fognak rád csatlakozni a többiek...

Ez ilyen vagy összejön vagy nem, ahogy kedve tartja
37.
37.
Well
Nekem nagyon tetszik ez a játék. lvl26 vagyok, minden szinten kapsz 1 skillpontot, amit eloszthatsz képességek között. Legelőször Lilithhel mentem, nem jött be, de aztán újrakezdtem Brickkel és hát amit nemtudok fegyverrel kinyirni azt ököllel simán :D Rengeteg fegyver van, de amiket találok 90%-ban nem érnek semmit, mert a másik fegyverem sokkal erősebb.. Gránátból is van egy csomó, pajzsból is.

Később vehetsz majd Class modot, ami +skillpontokat vmilyen képességre, megnöveli a hp-t, pajzsod stb..

Egyszóval, aki teheti próbálja ki :)l
36.
36.
szabovagyok
dj champion - no heaven a szám címe, engem az érdekelne, hogy ez a co-op rendszer pontosan, hogy is fog működni? hogy lehet majd egy ilyet hostolni és beinvelni másokat stb.?
35.
35.
Dansz
Sőt nekem kéne is a zene. Ha valaki ismeri pls mondja meg a címét :D
34.
34.
Dansz
Hát nem tom mi ez a játék de a zenéja nagyon ott van xD
33.
33.
trulyxy
Hát a Cod tuti nem lesz az év játéka.Jónak jó ( 6-7 óra a végigjátszása).Sztem a Resident Evil simán veri, az Uncharted 2 meg főleg meg ne feledkezzunk meg a Batmenröl se .Benne lesz a top5-be de az év játéka sztem nem lesz.
32.
32.
Torque
#33: automentés, ha a chekpointhoz érsz, (fémtorony) akkor az zöldre vált, és el vagy mentve, de nem onnan, hanem a legközelebbi New-U Station-nél éledsz majd fel.
31.
31.
Beau
Hol lehet menteni a játékba?
30.
30.
gyerecske
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...