Everspace teszt

A jéghideg űr titokzatos végtelensége sokakat csábít kalandra. Felfedezők, kalózok, csempészek, kereskedők és hivatásos haditengerészek járják az ismeretlent magányosan vagy hatalmas flottákban - csatlakozol hozzájuk?

Elkészült az Everspace. A 750 ezer dolláros crowfunding-siker, a sokéves fejlesztés, majd a több mint tizenkét hónapon át tartó közösségi tesztelés és tökéletesítés után a német Rockfish Games hivatalosan is kiadta legújabb űrszimulátorát. A roguelike stílust követő Everspace egy múltját kutató szökevény pilóta történetét meséli el nekünk egyjátékos formában, ritka és egyéni stílussal.

Hősünk nem tudja, hogy mi történt vele, és kik tartották fogva, de mindenféle kísérleteknek vetették alá, kínozták és vallatták, míg sikerült megszöknie. Lopott vadászgépével utazva a végtelenben azóta is azon dolgozik, hogy fényt derítsen a sorsát beárnyékoló titkokra - ez azonban nem lesz könnyű. Az űrben ugyanis nemcsak, hogy nem hallja senki a sikoltásod, de még ezernyi veszély is vár rád.

Wing Commander, TIE Fighter, Imperium Galactica, Freelancer. Ezek szerettették meg velem a sci-fi játékok világát, és máig imádok mindent, ami a csillagok közé vezet, legyen az stratégia, szerepjáték vagy akció. Az Everspace a stílusát tekintve egy akció-fókuszú roguelike space shooter lett, apró vadászgépünket irányítva veszedelmek egész során kell átkelnünk, hogy kiderüljön, mi is történt hősünkkel, és kik akarnak minket eltenni láb alól.

A feladat egyszerűnek tűnik: keljünk át a galaxison. A játék kampányában A pontból kell eljutni B-be, a világ zónákra és azon belül állomásokra lett felosztva, nekünk pedig be kell járnunk ezeket egyenként, szembenézve a bennük rejtőző kalandokkal. A sikerhez pedig halálesetek végtelen mennyiségén át vezet az út. Hajónk és fegyverzetünk a játék indulásakor még gyenge és primitív, gyakorlatilag teljesen hatástalan a nagyobb ellenségekkel szemben, tápolni kell a harcokban, és egyre erősödni, hogy minden körben messzebb és messzebb jussunk.

Halálunk után visszakerülünk a kiindulási pontra. Minden megszerzett pénzünk és tapasztalatpontunk megmarad, van lehetőség újabb perkeket, vagy akár egy teljesen új vadászgépet is vásárolni. Aztán indul újra minden. Sorra tudjuk magunk mögött az állomásokat, mindenhol kisebb űrcsatákba keveredve, kipróbálhatunk más útvonat, mint korábban, néha két-három irányba is lehet menni, a végállomás mindig ugyanaz, csak a módszer változik.

A játékban van külső és belső nézet egyaránt, illetve minden induláskor választhatunk nehézségi szintet is. Gyengébb fokozaton kevesebb, nehezebb fokozaton több zsákmányolható pénz vár ránk, a világ és minden ránk leselkedő veszély pedig minden újrakezdésnél kicsit másabb, kicsit újabb lesz. Kalandunk során kalózok, idegenek és barátságos földi flották tucatjaival találkozunk majd: szemtanúi lehetünk összecsapásuknak, segíthetünk eldönteni a csatát, vagy elkerülve a bajt, egyszerűen gyűjtögethetünk is kiégett hajóroncsokat fosztogatva vagy nyersanyagban gazdag aszteroidamezőkön bányászva.

Az állomások közötti hiperugráshoz üzemanyagra van szükségünk, ezért érdemes mindenhol jól szétnézni, és megharcolni azzal, akivel szükséges, illetve szerezhetünk olyan cuccokat is, melyek menet közben craftolásra, vagy hajónk javítására használhatóak fel. Találkozunk majd szervizhajókkal és utazó kereskedőkkel is, akik némi pénzért, vagy csereanyagért cserébe szívesen segítenek nekünk bármikor.

Az Everspace valami csodálatosan szép játék lett. A helyszínek változatosak, a világok gyönyörű fekete, kék, barna, vörös, lila és zöld színekben pompáznak, néhol hatalmas flottákat, máshol kiégett hajóroncsokat, vagy gigászi aszteroidamezőket fogunk találni, de nem lesznek ritkák az elektromos viharok, vagy más, különleges természeti képződmények sem. Az Unreal Engine 4 tökéletes választás volt hozzá.

A kalandozás fantasztikus, minden próbálkozásnál érezni, hogy az előzőekhez képest erősebbek, ügyesebbek vagyunk, jó érzés folyamatosan tápolni és újabb meg újabb helyekre eljutni. Az űrcsaták élvezetesek, és kellően nehezek, az irányítás szuper, csak a történettel nem vagyok kibékülve. Egy tavaly szeptemberi Q&A-ben a készítők még azt mondták, hogy nincs sztori módja a játéknak, és a Steam Early Access/Xbox One Game Preview-változatban is csak monoton kellett harcolunk, aztán a rajongók nyomására kanyarintottak rá valamit, de nem lett több egy gyenge amnéziasztorinál, meg néhány átvezetőnél. Azért ennél jobban is odatehették volna magukat.

Az Everspace ettől függetlenül szuper kis játék lett. Nem egy AAA-kategóriás gigászi űreposz, mint mondjuk egy Mass Effect, de napokig-hetekig el lehet vele szórakozni, 28 eurós árához képest pedig meglepően összetett és gazdag játékélményt kínál. A kipróbálást ajánlom mindenkinek, aki szereti az űrcsatákat, és kész arra, hogy elmerüljön a végtelen galaxisban.

Az Everspace PC-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi Xbox One-on próbáltuk ki. 

7.5

Everspace teszt értékelés 7.5

Pozitívumok:

  • Szuper space shooter-stílus egy sor fejlesztési lehetőséggel
  • Folyton változó, gyönyörű játékvilág
  • Minden újrakezdésnél jobbak és jobbak leszünk

Negatívumok:

  • Gyenge történet
  • Nem egy emlékezetes űreposz sem a játékmenet, sem az élmény szempontjából
5 komment - szólj hozzá!