Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order teszt

Thanos és bandája a Végtelen Kövekre hajt, még szerencse, hogy a Galaxis Őrzői rosszkor voltak rossz helyen, és szétszórták azokat a Földön! A valódi versenyfutás azonban még csak most kezdődik.

Talán a Wii U buktája, talán a Switch hirtelen jött sikere, vagy épp egyszerre a kettő miatt, de a Nintendo alaposan felbátorodott erre a generációra, és jóval nyitottabbnak tűnik. Nem ragaszkodik olyan görcsösen a családbarát imázshoz, mint korábban, bevállalós exkluzív szerződéseket köt, és valószínűleg arra sem fogadtunk volna sokan, hogy egy nap saját maga ad ki egy Marvel-adaptációt, amely történetesen a közel tíz éve parkolópályán heverő Marvel: Ultimate Alliance-sorozat folytatása.

Persze tegyük is gyorsan idézőjelbe a “folytatás” szót, mert a Team Ninjánál készült Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Ordernek nem sok köze van a korábbi részekhez azon túl, hogy ez is egy Marvel-alapú akció-szerepjáték. A történet egy alternatív univerzumban játszódik, így hiába szerepel a hármas szám a címben, az események teljesen függetlenek a korábbi epizódokban történtektől, és az is bátran belevághat a játékba, akinek azok teljesen kimaradtak az életéből.

Ami azt illeti, még csak nem is kell különösebben otthon lenni Marvel-témában, a Marvel Ultimate Alliance 3 ugyanis érezhetően a legutóbbi Marvel-filmek hype-ját kívánja meglovagolni. Inspirációul ez esetben is az Infinity Gauntlet-képregények szolgáltak, a játék azonban még csak annyit sem merít azokból, mint a legutóbbi két Bosszúállók; vagyis ha tudod, hogy ki az a Thanos, meg mi fán teremnek a Végtelen Kövek, egy percig sem fog fejtörést okozni a sztori.

Kiváló beugró ugyanakkor ahhoz, hogy kicsit elmélyülj a Marvel szuperhős- és gonoszfelhozatalában, azokból ugyanis bőven akad majd a bruttó 15 órás kaland során. Szándékosan nem merülök el a Marvel Ultimate Alliance 3 történetében, mert az alapfelütés nagyjából annyira vaskos, hogy a bevezetőben is elfért, a későbbi cselekmények pedig nem sokat csavarnak ezen: legyen elég annyi, hogy a játékidő során a Végtelen Kövek után kajtatunk majd a Marvel-univerzum ikonikus helyszínein, ahhoz pedig, hogy sikerrel járjunk, durván 40 jól vagy kevésbé ismert karaktert hívhatunk majd segítségül.

Persze nem egyszerre: egyedül játszva egy négyfős csapatot terelgethetünk majd, kooperatív módban pedig ugyanennek a csapatnak az egyik tagjaként szállhatunk szembe Thanosékkal. Ha a filmadaptációknál zavart, hogy a licencparák miatt erősen hiányos a karakterfelhozatal, most egészen biztosan örülni fogsz, a Team Ninja ugyanis lényegében minden fontosabb hőst beválogatott a játékba játszható szereplőként, valóságos Marvel-pornóvá varázsolva azt. A Bosszúállók, a Galaxis Őrzői és az X-Men mellett még az Inhumans, a Defenders és a Spider-Verse pókjai is képviseltetik magukat, és a sornak még nincs vége, hiszen DLC-k formájában további hősök várhatók.

A fejedben valószínűleg már látatlanban összeállt álmaid Marvel-csapata, amivel majd jól megmented az univerzumot, kár lenne azonban veszni hagyni ezt az impozáns felhozatalt! Igen, a karakterkínálatban jó eséllyel mindenki megtalálja majd a személyes kedvenceit, azonban a Marvel Ultimate Alliance 3-ban nem véletlenül kapott helyet ennyi hős: a kezdetben kaotikusnak tűnő csaták mögött egy kifejezetten komplex szerepjátékos rendszer dolgozik, ahol minden szereplő más-más adottságokkal és képességekkel rendelkezik, ráadásul mindegyikük más-más módon erősíti a csapatunkat is.

Minden karakter egy-egy gyengébb és erősebb támadással bír, emellett képesek (dupla)ugrani, védekezni, illetve kitérni a támadások elől. A legjobb, hogy a fejlesztők már ezen a ponton igyekeztek egyedivé varázsolni a hősöket: Hulk nyilván két kézzel zúz, miközben Hawkeye íjjal szórja a mobokat, Thor pedig képes a pörölyével a levegőbe pattanni és repülni, az ugrabugrát pedig meghagyja a hálóhintázó Pókembernek. Nyilvánvalóan a jól ismert szerepjátékos karaktertípusok itt is megvannak, a Team Ninja azonban a különböző különleges képességekkel igyekezett a lehető legjobban árnyalni őket: a cooldown után újra és újra elsüthető ultijuk mellett mindegyikük négy-négy egyedi támadást vonultat fel, amelyekkel nagyobb sebzést érhetünk el, igaz, ezek energiapontokba, a mana helyi megfelelőjébe kerülnek, így csak korlátozottan használhatjuk őket.

Ez utóbbiakat fokozatosan, a karakterek fejlődésével párhuzamosan nyithatjuk meg, és itt kezd igazán izgalmassá válni a dolog: a hősök az ellenfelek folyamatos darálásával tapasztalati pontot gyűjtenek és szintet lépnek, ennek hála több HP-t és EP-t tudhatnak magukénak, és a statisztikáik - ebből mindjárt hat van - is javulnak. A különleges képességeik külön is fejleszthetők, hogy hatékonyabbá váljanak, később pedig úgynevezett ISO-8 kövekkel is erősíthetjük őket, amelyekkel ugrásszerűen tornászhatjuk fel például az erejüket vagy a szívósságukat. Ha ez nem lenne elég, a köveket önmagukban is feljavíthatjuk, módosíthatjuk és lebonthatjuk.

És még messze nincs vége, a Marvel Ultimate Alliance 3-ban ugyanis kulcsfontosságú a csapatmunka, játsszunk akár egyedül, akár kooperatív módban. A karakterek az ultijukat egyszerre is elsüthetik, míg a különleges képességeiket párosával kombinálhatják: ezek az úgynevezett szinergiatámadások még erősebbek, csak annyi a kitétel, hogy a megfelelő partner legyen hősünk közelében. Ezek után talán nem meglepő, hogy nem mindegy, melyik karaktereket választjuk be a csapatunkba, hiszen mindegyikük más-más bónuszt ad a brigádnak. Ezek kollektíven javítják hőseink alapstatisztikáit, ha pedig nem lennénk velük elégedettek, egy külön menüpont alatt további fejlesztéseket is vásárolhatunk a szövetségünk számára.

Ez így nem igazán emészthető könnyen, pedig higgyétek el, csak a felszínt kapargattam a fenti leírással - a további részleteket hagyjuk meg a kézikönyveknek. Ami azt illeti, a játék sem tálalja a lehető legfelhasználóbarátabb módon a játékmenet mélységeit, szerencsére azonban nem árul zsákbamacskát: minden egyes képességnek és kőnek van leírása, amelyből pontosan kiderül, hogy mit és hogyan javít. A lelkesebbek ezek után kedvükre matekozhatják ki a legjobb hőskombinációkat és fejlesztéseket, a többiek pedig csapják fel a YouTube-ot vagy a Redditet, valószínűleg tömve van már mindkettő útmutatókkal és álomcsapat-leírásokkal.

Érdemes viszont megfogadni az internet általános jótanácsát, és kísérletezni egy kicsit a karakterekkel, hogy biztosan megtaláld azokat a hősöket, amelyek a legjobban passzolnak a játékstílusodhoz és még jól is kombinálhatók. A játék második fele, különösen a bossok be tudnak keményedni, és mivel a Marvel Ultimate Alliance 3 egy lineáris játék, nem marad más lehetőség, mint a lehető legtöbb karakter feltérképezése és - ha szükséges - feltápolása. Szerencsére erre is van hatékony eszközünk, a menet közben feloldott challenge-pályák teljesítésével viszonylag hamar ütősre farmolhatjuk a csapatunkat.

Az ijesztő részletek azonban ne tántorítsanak el, a Marvel Ultimate Alliance 3 játékmenete kielégítően és szórakoztatóan működik, és hamar behúzza a játékost. A legnagyobb problémám az volt a játékkal, hogy a fejlesztők a körítést erőteljesen középszerűre vették, pedig bőven lett volna potenciál a Marvel-licencben. A forgatókönyv semmi hozzáadott értékkel nem bír, a klasszikus marveles sablonokat dobálták benne egymásra, és mindössze a pályák összekötésére jó; kár, hogy azok sem éppen kreatívak, többnyire egymásra pakolt folyosók és csarnokok, minimális mennyiségű fejtörővel megspékelve. Ennek tetejébe a látvány is legfeljebb közepes, mégis, a játék a tömegjeleneteknél hajlamos csúnyán szaggatni, ha pedig ez nem, a rendszeresen megzavarodó kamera tuti őrületbe kerget majd.

A hibái miatt nehéz jó szívvel ennél több pontot adni a Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Orderre, ennek ellenére egyáltalán nem sikerült rosszul a sorozat visszatérése. A Team Ninja kiválóan kapta el a koncepció lényegét, a játékmenet kifejezetten addiktív, amihez ráadásul tisztességes karakterpornó dukál. Ennél jobb időtöltést nem is kívánhatnánk a nyári pangásra, mindenképpen az ajánlott kategóriába tartozik a játék!

A Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order kizárólag Nintendo Switchre jelent meg.

7.0

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order teszt értékelés 7.0

Pozitívumok:

  • Addiktív és szórakoztató játékmenet
  • Jól kidolgozott szerepjátékos rendszer
  • Marvel-karakterek tömkelege

Negatívumok:

  • Lett még volna potenciál a licencben
  • A látvány legfeljebb közepes, és még így sem fut jól a játék
  • Időnként a kamera meghülyül
2 komment - szólj hozzá!