Teardown teszt

Link másolása
A svéd Tuxedo csapat alkotása végre konzolokra is elérhető, ráadásul a legteljesebb formájában. A remek rombolási élményt nyújtó Teardown több tartalmi lehetőséggel is rendelkezik, azonban nem lesz mindenki játéka

Első ránézésre azt hinné az ember, hogy egy Minecraft-klónnal van dolgunk, de ha őszinték akarunk lenni, a Minecraft csak szeretne ilyen jól kinézni, és ilyen fizikai szimulációval rendelkezni. Az összehasonlítás amúgy is maximum a felszínen állja meg a helyét, a Mojang játéka alapvetően egy kraftolós-túlélős alkotás, a Teardown pedig, egy kis képzavarral élve, a rombolásra épít.

Rombolni, ledönteni dolgokat emberi dolog. Amikor kisgyerekként kockákból tornyot építünk, az esetek többségében az első, amit teszünk alkotásunkkal az, hogy ledöntjük, és élvezettel szemléljük a pusztulást. Erre az emberi élményre alapoz a Tuxedo játéka is, a Teardown világát milliónyi voxel alkotja, amelyekre teljes fizikai szimulációt építettek. Nem csoda, hogy 2021-ben díjat is kaptak a dizájnért, és több technológiai kategóriában is jelölték a játékot. Az kockákból álló világ nem csak részletgazdag, de a ray tracing és a fizika is a belső fejlesztésű motor képességeiről árulkodik.

A játék jelenlegi, 1.5-ös verziója kapásból három játékmódot is kínál. Az első a történettel is rendelkező kampány, amelyben egy, a csőd szélén álló bontási vállalkozó bőrébe bújhatunk. A pénz szűke miatt elvállalt kétes meló következtében hősünk kénytelen mindenféle, egyre zűrösebb munkát is elvállalni. Néha pont azt kell meglopnunk, akitől az előző küldetést kaptuk, vagy azt a tárgyat kell megsemmisítenünk, amit előzőleg elloptunk. Nekem a Hotline Miami jutott elsőre eszembe a sztori tálalása miatt, azonban annak őrült tempójához és nehézségéhez képest a Teardown küldetései sokkal nyugisabbak, bár a két játék puzzle-szerű játékmenete rokonítható. Az egyes pályákon vagy el kell lopnunk, vagy pedig meg kell semmisítenünk valamit, a legtöbb esetben viszont a küldetéshez kapcsolódó tárgy be van riasztózva. Az előkészületekre, a terep feltérképezésére, sőt magára a igény szerinti rombolásra korlátlan idő áll rendelkezésünkre, viszont ha egyszer megszólalt a riasztó, kerek egy percünk lesz elhúzni a helyszínről.

Számomra nem is heist-küldetések voltak ezek, hanem inkább puzzle feladványok, amelyeknél néha csak egyetlen lehetséges megoldást véltem felfedezni, míg más pályákon annyira szabad kezet adott a játék, hogy amikor megoldottam a feladványt, úgy éreztem, hogy csalok. Az egyik pályán két oldtimert kellett ellopnunk. A kamionhoz kell őket hajtanunk, de az egyik a kikötő túloldalán van egy trailer platóján, míg a másik egy hajón. Az őrült hajsza helyett viszont egyszerűen a trailert és a hajót vittem a kimenekítési ponthoz, így az egyperces időkeretbe kényelmesen belefértem még egy kis ipszilonozással is.

A sztori mód számomra egy nagyon kellemes adalék volt, mivel az ilyen típusú játékoknál, ahol kapunk egy raklap lehetőséget és teljesen szabadjára vagyunk engedve, általában pár perc bohóckodás után ráunok a dologra. A kampány struktúrát és célt ad a tartalomnak, itt tanulhatjuk meg, hogy mit mivel tudunk lerombolni, itt oldhatjuk ki a pályákat és a felszereléseket is a sandbox mód számára, de itt gyűjthetünk értéktárgyakat is. Az ezekért kapott pénzből fejleszthetjük majd a szerszámainkat és fegyvereinket, így még hatékonyabbak tudunk lenni. Alapvetően ötletesek a fejtörők, és küldetésből is akad bőven, de azzal érdemes számolni, hogy össz-vissz 9 pályát fog a kampány használni, újra és újra visszatérünk majd ugyan oda. A játék nagy részében egyetlen ellenfelünk saját fantáziátlanságunk és a riasztó lesz, de később helikopterrel és robotokkal is összefutunk majd.

A második lehetőségünk, amivel elüthetjük az időnket, az a különböző kihívások teljesítése. Itt időre kell összeszednünk minél több tárgyat, vagy pedig a lehető legtöbb voxelt elpusztítanunk. El lehet vele szórakozni, főleg, hogy pontszámainkkal online is menőzhetünk, de ha valakinek nem kenyere a ponthajkurászás, annak nem ez lesz a kedvenc időtöltése.

A harmadik, és sokak számára legrelevánsabb mód a sandbox lesz, ahol a kampány során kioldott eszközökkel és pályákkal saját belátásunk szerint cselekedhetünk. A készítők is tisztában voltak vele, hogy ez a játék talán legfőbb módja, ezért külön beállítási lehetőséget kapunk nem csak a kampányban lévő küldetések könnyítésére és átugrására, de arra is, hogy a teljes sztorimódot kihagyva mindent elérhetővé tegyünk a sandbox mód számára. További extra, hogy a Teardown konzolos verziója kapott hivatalos mod támogatást is. Az itt elérhető tartalom lehet, hogy nem olyan bőséges, mint PC-n, azonban kifejezetten minőségi darabokról van szó, az én személyes kedvencem a Gatling-ágyú, amivel zseniálisan lehet például téglafalat bontani. De modokkal építhetünk saját pályát is magunknak, amit aztán a sandbox módban porig rombolhatunk.

Ezek alapján a játék remeknek hangozhat, és végső soron az is. Legnagyobb problémám a teszt során a kissé lomha irányítás volt, igaz, ez csak a küldetések végén probléma, amikor fel kell pörögni. Idevehető még a járművek irányítása is, ami néha nagyon jó, máskor viszont kifejezetten fura. Nem vezettem még át darut téglafalon a való életben, azonban semmilyen visszacsatolás nem árulkodott arról, hogy ez történik épp a képernyőn. Egy kis gőzkieresztésnek bármikor vállalható a sandbox mód öncélú rombolása, vagy akár egy kis versenyzős mod, de ha valaki arra számít, hogy a játék majd fogja a kezét és megtanítja játszani, annak lehet, hogy a kampány sem lesz kellően nagy segítség.

A Teardown 2022. április 21-én jelent meg PC-re. Az 1.5-ös verzió 2023. november 15-én élesedett a Xbox Series X/S és PlayStation 5 verziókkal együtt. A teszthez ez utóbbit vettük alapul.

1.
1.
Aborg
Par honapja kiprobaltam a jatekot. Az elozetesek alapjan nagyon tetszett, azt gondoltam ez pont nekem valo lesz. De sajnos nem annyira volt szorakoztato mint amennyire annak gondoltam. Az az erzesem volt hogy csinaltak egy remek fizikaju enginet es csak utolag kezdtek el azon agyalni hogy most akkor mihez is lehetne vele kezdeni, milyen jatekot lehetne kihozni belole.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...