Just Cause

  • Írta: Daks
  • 2006. augusztus 8.
Link másolása
A Grand Theft Auto árnyékában keményen kell dolgoznia annak, aki egy szabadon bejárható környezetet kíván megteremteni játékához. Nagyobb bajban van akkor, ha vezethető járgányokat is bele akar tuszkolni, a játékmenetet pedig egy úgynevezett open-ended struktúrára építi. Az ilyen próbálkozásokat automatikusan GTA klónnak bélyegzi meg a játékos társadalom, igen nagy hibát követve el ezzel.
A svéd Avalanche Studios az Eidos megbízásából már évek óta dolgozik a Just Cause-on, melyet idén szeptember 26-án, pont a szülinapomon szeretnének is már kihozni PC-re, PS2-re, Xbox-ra és Xbox 360-ra. Ugorjunk hát bele a sűrűjébe és lássuk, milyen is lesz pontosan ez a nem mindennapi akciójáték.


A Just Cause-ban az olasz bőrcipők megszállott rajongóját, a másodállásban profin kiképzett CIA ügynököt, Rico Rodriguez-t alakítjuk, akinek nem kisebb a feladata, minthogy leszámoljon San Esperito korrupt kormányával. A „kicsiny" dél-amerikai szigetcsoport kerek 1000 négyzetkilométeren terül el és minden porcikájából sugárzik a trópusi hangulat, valamint az ilyen területeken cseppet sem szokatlan mérhetetlen szegénység. Küldetéseink során drog kartellek katonáival, gerillaharcosokkal és zsoldosokkal kell majd harcolnunk, de sokszor a zsebtolvajlásból élő utcagyerekek is borsot törnek majd az orrunk alá. A történet nemhogy gyenge, egyenesen borzalmas, ezért egyszer szívesen leülnék elbeszélgetni a kiadóval a szegényes fantáziavilággal megáldott menedzsereikről. Viszont az, amit ebből a két perc alatt kieszelt forgatókönyvből az Avalanches arcok ki tudtak hozni, az így előre is megérdemel egy csillagos ötöst. Az E3-on volt szerencsénk közelebbről megismerni a játékot és bizony bátran kijelenthetjük, hogy ez esetben bátran elfelejthetitek a GTA klón jelzőt! Ez egy vérbeli akció lesz, azok közül is az egyik legjobban összerakott és legtöbb verejtéket igénylő produktum.


Mint már említettem, a bejárható pálya 1000 négyzetkilométeres lesz és - most kapaszkodjatok meg - mindezt úgy jeleníti meg a játék, hogy egy pontra sem helyez el töltőpontokat. Nem lesz az, hogy az északi részről átrepülve a délire fél órát tölt a gép, nem lesznek láthatatlan falak, nem lesz semmi, ami akadályozna minket a teljes sziget bejárásában. A játékos szabadon járhat-kelhet bárhova, amerre csak kedve tartja és persze arra, ahol nem lövik le azonnal. A játéktér mesésen fog kinézni és úgy fogjátok érezni, mintha a Fiji-szigetekbe beköltöztették volna Kuba szegénynegyedét. Nem gyenge játékélményre számíthatunk tehát, de most lássuk a részleteket!


Összesen 20 nagy küldetésünk lesz, ezeknek keretein belül pedig 300 kisebb feladatot kell majd elvégeznünk. Igazi titkos ügynökhöz híven sűrűn cseréljük majd személyazonosságunkat, kell majd egy picit nyomozni is, olykor be kell épülni az ellenség táborába, de a lényeg a kőkemény face-to-face akción lesz. Minél mélyebbre ássuk be magunkat a nyomozásba, annál több eszköz, fegyver és jármű áll majd a rendelkezésünkre. A játék végére nem kevesebb, mint 89 járgányunk lesz, melyek többsége autó és motor, de találkozhatunk repülőgépekkel, helikopterekkel, motorcsónakokkal és tengeralattjárókkal is. Lehet majd ejtőernyőzni, vadászgépet vezetni és még rengeteg mindent, melyek nélkül nem lehet teljes egy CIA ügynök élete. Földön, vízen, levegőben - ez a játék jelmondata, úgyhogy készüljetek, mert ez nem egy vasárnapi séta lesz!


A fegyverarzenálra sem lehet majd panaszunk, hiszen olyan kaliberű stukkerekhez juthatunk majd, melyet még Schwarzenegger is megirigyelne. Összesen 25 fegyvert vehetünk magunkhoz a bozótvágótól shotgunon keresztül egészen a rakétavetőig. Természetesen, mint a járműveknél és a speciális képességeknél, itt is meglepetések várnak majd ránk, melyekre csak akkor jöhetünk rá, ha megvesszük a játékot.


Az E3-on meglestük a demót is és bizony nem tudtuk kifogásolni sem az akciójelenetek mesterien megrendezett részleteit, sem magának a játéknak a megjelenését. A képernyőn egy hatalmas repcsi jelent meg, pár másodperccel később pedig Rico ugrott ki belőle, igazi Bond-os stílusban. Zuhant párszáz métert, kioldotta az ejtőernyőjét, földet ért, kivégezte a gerillákat, motorra pattant, belehajtott vele a szakadékba, újabb ejtőernyővel landolt a kartell yachtjának fedélzetén, kinyírt mindenkit, majd angolosan távozott egy motorcsónak segítségével. Bár akkor még négy hónapnyi kemény munka várt a fejlesztőkre, akkor is olyan gyönyörű volt már a játék, melyet semmihez sem tudtunk hasonlítani. A látótávolság lenyűgöző volt, szinte láttuk a szigetcsoport végét, a növények a legapróbb falevélig ki voltak dolgozva, a karakteren mesterien voltak elkészítve, a látvány pedig olyan valóságos volt, hogy legszívesebben ott helyben átöltöztünk volna hawaii mintás fürdőgatyába. Az egyetlen kifogásolható gond az animáción volt. Rico egy kicsit esetlenül mozgott, meg is jegyeztük a fejlesztőknek, hogy ezen még lenne mit csiszolni :). Nagy örömünkre nem vágtak ki és megnyugtattak, hogy még sokat fognak dolgozni a részleteken.


A GTA-hoz hasonlóan (már én is önkénytelenül ahhoz mérem) itt is lesznek majd fő- és mellékküldetések. Segíthetünk majd a helyi zsaruknak fülön csípni a rosszfiúkat, apróbb szívességeket tehetünk a lakosságnak, de még mini játékokat is játszhatunk a bisztrókban vagy kocsmákban üldögélő emberekkel. Ha kedvünk tartja, akkor őrült pszichopata gyilkossá alakulhatunk át és végigkaszabolhatjuk az összes ártatlan járókelőt, felrobbanthatjuk a boltokat és kirabolhatunk mindenkit. Ez cseppet sem fog változtatni a játékmeneten, hiszen a cél a küldetések végrehajtása. A zsarukkal lehet majd haverkodni, de vigyázat, mert ha őrjöngeni kezdünk egy minigunnal a nyílt utcán, akkor ők habozás nélkül le fognak lőni.


A játékban egy nap 25 perc lesz, így mi szabhatjuk meg majd azt is, hogy nappal, vagy éjszaka kívánunk-e akciózni. Az időjárás sem mindennapinak ígérkezik. Ha repülőnkből kibámulva észreveszünk a távolban egy esőfelhőt, akkor közelebb repülve láthatjuk, hogy alatta mekkora vihar tombol. A szél dobálja majd a repcsit, az eső rontja a látási viszonyokat, de még a talajt is feláztatja, nehezebbé téve rajta a földi közlekedést. Azt hiszem ezen apróságok végiggondolása és az E3-as prezentáció után bátran kijelenthetem, hogy a Just Cause egy vérbeli kőkemény akciójáték lesz, egy olyan anyag, melyet szívesen veszünk elő még hónapokkal később is. Az egyetlen hibája a vérszegény történet, mely miatt minden gamer újság (többek közt a Gamekapocs is) jól le fogja húzni az értékelését. No de ne feledjétek, ha elkezdődik a suli, akkor már nem lesz nehéz kibírni azt a három hetet, mire megkaparinthatjátok a telepítő lemezt!


Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...