Frontlines: Fuel of War

  • Írta: Daks
  • 2007. március 18.
Link másolása
A Games for Windows: The Official Magazine márciusi számában a THQ és a Kaos Studios új infókat fedett fel a készülő Frontlines: Fuel of War-ról. A hivatalos Windows újság után most mi is megragadnánk az alkalmat, hogy bemutassuk nektek a játékot.
David Votypka, a játék vezető designere külföldi kollégáink kérésére elmesélte a történet kitalálásának cseppet sem mindennapi metódusát. Miután a THQ felkérte őket egy multiplatform FPS elkészítésére, az egész csapat két hétre teljesen elvonult a számítógépek közeléből, hogy nehogy még csak akaratlanul is, de ötletet merítsenek a már meglévő játékokból. Egész nap a CNN-t bámulták, és beszélgettek, hogy vajon milyen aktuális események robbanthatnak ki egy újabb, hatalmas háborút a Földön. A terrorizmust már sokan felhasználták alapötletként, az iraki konfliktus uncsi már, ám ezeken kívül nemigen történik olyan a világban, ami közvetlen fenyegetést jelentene. Nem akartak feléleszteni egy régi, feledésbe merült ideológiát sem, de annyira a sci-fi felé sem akartak elmenni. A napokon át tartó agyalás után végül mégis a legegyszerűbb megoldást választották: olaj-, és energiaválság.


Igencsak aktuális, mindenkit érintő probléma a Föld erősen fogyóban lévő olajkészlete. A Desert Combat mod alkotóinak első, teljes értékű játéka is ezt a gondot veszi alapul egy jó kis csetepatéhoz. 2027-ben, tehát a nem is oly távoli jövőben elérkezik a nap, amikor leállítják az utolsó amerikai finomítót is, és az Egyesült Államok kénytelen hozzányúlni tartalékaihoz.


A Föld nemzetei két nagy fél felé kezdenek húzni, ami máris remek hátszelet ad a Harmadik Világháború kirobbanásához. Az Egyesült Államok szövetkezik az Európai Unióval, és megalakítják a The Western Union-t, hogy közös erővel rátegyék kezüket a keleti, sok nyersanyaggal kecsegtető, egyelőre kiaknázatlan területekre. Oroszország, Kína, Kazahsztán és néhány kisebb szövetséges állam ezt nem nézik jó szemmel, ezért csakhamar ők is aláírnak egy papírt, melyben egy új, egyesült nagyhatalom, a The Red Star Alliance alapjait fogalmazzák meg. Nincs más hátra, kezdődhet a háború! Ki kaparintsa meg a még jó pár generációnak elegendő energiakészletet? Melyik szövetség oldja meg szinte minden problémáját az első ránézésre értéktelennek tűnő sivatagi területek önmagához csatolásával? A válasz a mi kezünkben lesz – bármely oldalt is válasszuk a játék során!


A Kaos Studios emberei nem kis tapasztalatot szereztek azzal, amikor az Electronic Arts felkérte őket néhány évvel ezelőtt, hogy segítsenek a Battlefield 2 kifejlesztésében. Már akkor elhatározták, hogy első, önálló projektjükben legalább annyi hangsúlyt helyeznek majd a multiplayer mókára, mint az egyjátékos kampányra. Itt végre megvalósíthatják minden vágyukat, és amíg a THQ lazán tartja a pórázt, megalkothatják azt a játékot, amire az ő meglátásuk szerint mindeddig várniuk kellett a világ gamereinek. Készül tehát a Frontlines: Fuel of War, merüljünk hát most bele még egy kicsikét.


A THQ-val való kooperáció egyik nagy előnye az az emberi ésszel fel nem fogható pénzmag, amiből az óriáskiadó megvásárolta az Unreal Engine 3.0 motort. Nem sok első játékán dolgozó fejlesztőcég kap Unreal motort ajándékba, ám ezért nagy is az izgalom a Kaos Studios háza-táján. Bizonyítaniuk kell, meg kell mutatniuk a világnak, hogy mit is tudnak ők, és persze nem utolsó sorban egy olyan játékot kell gyártaniuk, ami beírja nevét a Gamer Nagykönyvbe.


Miután kiagyalták a kerettörténetet, és elkezdtek ismerkedni az Unreal 3.0 motorral, meg is nyitották első fórumukat, ahol ötleteket vártak a játékhoz. Battlefield klánokkal, Ghost Recon megszállottakkal vették fel a kapcsolatot, akik rengeteg tippet adtak nekik, hogy milyen játékról is álmodozik egy mai, vérbeli militarista gamer. „A fejlesztők többsége csak akkor kér rajongói tanácsokat, ha már a munkálatok végén jár, és még szeretné megdobni egy kis extrával a játékát." – Mesélte az GFW magazin újságíróinak Frank DeLise, a Kaos egyik vezető mérnöke. – „Ekkor már nincs idejük minden jó ötletet megvalósítani, ráadásul a tanácsok legtöbbje bele sem illik az általuk elképzelt koncepcióba. Mi ezzel szemben már az alapoknál kikértük a játékosok véleményét, amiket az egész munkálatok alatt szemmel is tartunk. Hiszen értük dolgozunk, nekik kell megfelelnünk."


„Intenzív egyjátékos kampány, kiemelkedő taktikát igénylő többjátékos mód, mozgás- és cselekvésszabadság, távolról irányítható robotok, és pergős akció. A Frontlines: Fuel of War elengedhetetlen tulajdonságai."


„Több, mint egy évig tartott, mire felépítettük az egyjátékos kampány alapjait. Nem titkoljuk, hogy a Call of Duty és a Black Hawk Down játékok nagy hatással voltak ránk. Szerettük volna még professzionálisabbá fejleszteni az általuk prezentált, magas fokú játékélményt" – Folytatta DeLise. – „A mesterséges intelligencia által vezetett katonáknak úgy kell viselkedniük, mintha ők is játékosok lennének, a járműveknek és a teljesen lerombolható környezetnek pedig azt a hatást kell kelteniük, mintha mi is személyesen ott lennénk a csatában. Ám míg a Call of Duty-ban többnyire előre scriptelt események vannak, a Frontlines-ban minden a véletlenen fog múlni. Megelőzhetünk egy intenzív ellentámadást, de elő is idézhetünk olyan hatalmas ütközeteket, amik nem történnek meg, ha más taktikát választunk. Ezen felül a játék során mindig lehet A és B útvonalon is menni, ahol más-más stílust kell majd felvenni, éppen ezért is lesz többször végigjátszható a kampány."


A Kaos Studios-hoz a Battlefield 2 projektben való részvétel után csatlakozott Chris Journey, a Company of Heroes egyik AI programozója, a Deus Ex-et, a Thief-et és a System Shock-ot jegyző Austin Grossman, továbbá Andy Grant is, aki a FEAR szörnyek életre keltéséért volt felelős. Az ő áldásos munkájának köszönhető az a gép által prezentált magas fokú mesterséges intelligencia, ami már nem az előre megírt forgatókönyvet követi, hanem a pályára és a játékosokra figyel. Ha az osztag sétálgat a városban, akkor a gép kivárja a megfelelő alkalmat, amikor ránk támadhat, ha pedig mi veszünk fel bujkáló, kiváró taktikát, akkor minden erejével ránk fog rontani. „A Call of Duty-ban egészen addig nem jöttek ellenségek, míg át nem léptünk egy bizonyos ponton, ami utasítást adott a gépnek a támadásra. Amíg nem mentünk be a templomba, akár leülhettünk vacsorázni is, a gép nem lépett, csak miután beléptünk az ajtón. A Frontlines-ban ilyen már nincs, az ellenség felkutatja értünk a várost, és ha megtalál, akkor se ront ránk, hanem percek alatt különböző állásokat épít fel, amikkel sarokba tud majd szorítani". – Fejtette ki a technológia lényegét DeLise. – „Többször is végig lehet majd játszani a játékot, és attól függően, hogy Rambo módjára esztelenül gyilkoló, vagy ügyesen, megfontoltan taktikázó stílust veszünk fel, mindig mással találjuk majd szembe magunkat".


Érdekesség, hogy a single player csapattársaknak mind eltérő személyisége lesz. Nem fogják mind robot módjára követni a parancsunkat, de igazán feladatot se kell majd nekik osztani. Tudni fogják, hogy mit kell tenniük, lesznek köztük vezető személyiségek, akik húzzák maguk után a csapatot, és lesznek olyanok is, akik gyáván hátrálnak majd. Frontális ütközetnél automatikusan fedezéket keresnek a katonák, lopakodásnál pedig nem lövöldöznek majd agyatlanul, és ténylegesen ki fognak használni minden sötét sarkot és egyéb helyzeti tényezőt.


Az osztagban lesz gyalogos katona pisztollyal, automata gépfegyverrel, és gránátokkal felszerelve; gépágyús nehéztüzelő katona; a legmodernebb és legpontosabb mesterlövész puskával felszerelt sniper; rakétavetős a tankok és páncélozott járművek ellen, füstgránátokkal és hangtompítós fegyverekkel taktikázó, különlegesen kiképzett ügynök, na meg persze az elmaradhatatlan, közelharcra edződött tengerészgyalogos. Ők így együtt alkotják majd a szuper osztagot, a Western Union és a Red Star Alliance oldalon egyaránt. Finom érdekesség, hogy itt még mindig nem ér majd véget a speciális karakterek listája. Miután kiválasztottuk, hogy melyik oldalon, milyen típusú katonával kívánunk a harcmezőre indulni, különleges tulajdonságot is párosítani kell karakterünkhöz - amik ráadásul még ranglépéskor ki is bővülnek. A Drone Tech távolról irányítható robotokkal erősíti a csapatot, és apró érdekesség itt, hogy a WU a legmodernebb high-end masinákat vet be a csatában, míg az RSA módosított, nagy hatóerejű fegyverekkel és aknákkal felszerelt játékokat használ majd. Az Airstriker gépfegyveres vadászrepülőket, bombázókat (és a single playerben napalm bombázókat) kérhet majd segítségül, hogy tisztítsák meg az ellenség táborát. A Ground Tech nem más, mint egy all-inclusive szolgálatot ellátó csoport, aki közt lesz orvos, szerelő, mérnök, és a védelem kiépítését ellátó tiszt is. Az utolsó választható képesség a Countermeasures nevet kapta, ők az ellenséges járművek, robotok és állomások megsemmisítéséért lesznek felelősek, amikhez többnyire EMP fegyvereket használnak majd. A multiplayerben természetesen mindezek száma limitálva lesz, szóval aki közéjük akar tartozni, az jól teszi, ha gyors internetre fizet elő, hogy az elsők között csatlakozhasson a szerverre.


A többjátékos mókát kétfelé osztják majd a játékban. Lesz hagyományos internetes / LAN-os összecsapás, és co-op is. A multiplayer egy jól kidolgozott, a BF2-jétől eltérő rangrendszert fog használni, lesz benne beépített hangbeszélgetés, több mint 60 jármű és fegyver, sőt a fejlesztők ígérete szerint ezen számok ingyenes mini-kiegészítők formájában még folyamatosan bővülni is fognak."A 30 dolláros Battlefield Booster Pack-ok és a szintén fizetős, különböző Xbox Live-os DLC-k csak a játékosok ellenszenvét váltják ki. Mi ingyen fogjuk adni az új pályákat és az új felszereléseket, egy centet se gombolunk le azokról, akik már egyszer fizettek nekünk". – Fejtette ki igen szimpatikusan DeLise. – „Már igen jól működik a platformokat áthidaló multiplayer támogatás is, úgyhogy a Shadowrun-hoz hasonlóan itt is farkasszemet nézhet a kontroller és az egér". Ezek után mit tudnánk még hozzáfűzni? Ide vele, de azonnal!

Kapcsolódó cikk

2.
2.
LonGleY
Az unalmas történet kitalálásának még unalmasabb története, csak hogy legyen bevezető.. ez teljesen lelohasztott.
1.
1.
Demzso
A látottak alapján szerintam fasza game lesz.Ha meg még jó multia is lesz akkor meg maga lesz az állom game :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...