Lost Odyssey

Több, mint egy évvel ezelőtt történt, hogy az éppen aktuális játékrendezvény kapcsán találkozhattunk az első Lost Odyssey trailerrel. Már akkor is érezni lehetett, hogy itt valami igencsak nagy dolog készül, de akkor még csak sejtésünk sem lehetett arról, hogy mi fog ebből kisülni. A készítők meglehetősen szerényen kezelték az információ kiszivárogtatást, talán pont ezért, talán azért mert valami megfogott minket benne, de szinte mindenki tűkön ülve várta… és most megérkezett. Hölgyeim és Uraim: kezünkben a Lost Odyssey!
ÜBERKONZOL:
X360, PS3, PSP konzolok, kiegészítők, használt és új játékok olcsón!
LCD, Plazma, Projectoros HDTV-k, Házimozik, BluRay filmek!
Használt készülékek és játékok vétele, cseréje, beszámítása!
További infó: www.uberkonzol.hu, www.uberdigital.hu

Pár ember, akik 2004-ben kiváltak a Square Enix-ből, (többek között az eredeti Final Fantasy producere, Hironobu Sakaguchi és zeneszerzője, Nobuo Uematsu) úgy gondolták, hogy megmutatják a világnak, miszerint a hagyományos receptek alapján is lehet még olyan szerepjátékot csinálni, ami felveheti a versenyt a nagy elődökkel. Meglehetősen magasra helyezték a mércét, nem hinném, hogy sokan lennének, akik ilyet merészelnének tenni, de ők tettek egy próbát. Sokan azt rebesgették, hogy megérkezett az első igazi Final Fantasyt-verő játék, mindenki kedvenc X360 konzoljára… lássuk hogy sikerült-e ez a nemes cél ezeknek a bátor kölköknek.


Hátha van még közületek olyan, aki nem vette még meg és erre a cikkre alapozza minden reménységét. Ezeknek az embereknek üzenem, hogy a hír miszerint az első több dvd-s (szám szerint 4!!!) gamma X360-ra a Lost Odyssey lesz, igaznak bizonyult. Arra viszont senki sem számíthatott, hogy ennek a négy értékes és sokat érő lemeznek a „csomagolását” ilyen módon fogják megoldani. A megoldás a legmegfelelőbb jelző erre, hiszen három dvd egymás hegyére hátára van belegyömöszölve a tokba, míg a negyedik egy hagyományosan csöves, papír „bugyiban” lett mellékelve. Erre én csak azt tudom kérdezni: „Így kell kinéznie egy Final Fantasy trónjára pályázó gammának? A válasz erre eléggé egyértelmű, és nem hiszem hogy létezne olyan ember a földön, aki ne adott volna meg egy-két forinttal többet egy méltó csomagolásért. No comment, ez eléggé demoralizáló lesz mindenkinek, aki valamire is valónak tartja játék-gyűjteményét.


Miután túléltük a csomagolás általi sokkoló élményeket mindenkinek garantálni fogom, hogy a további események maradandó, életre szóló élményeket fognak nyújtani. Valahogy úgy érzem, hogy meglehetősen nevetséges lenne egy minimum 60 órás játéknak leírni a kerettörténetét, éppen ezért csak rettenetesen nagyvonalakban ismertetem veletek az alapokat, amik lehet, hogy nem fognak valami eredetinek tűnni, de éppen ezért teszem KÖTELEZŐVÉ a stuff beszerzését mindenkinek aki szereti a műfajt, hogy magatok is átélhessétek ennek az ellenkezőjét. Történetünk főhőse Kaim Argonath, akinek a történetébe, egy gigantikus csatajelenettel csatlakozhatunk be, az hogy mi fog vele történni már mindenki számára ismerős lehetett abból a bizonyos trailerből, amit már ezerszer megtekinthettünk. Mint ahogyan az sejthető volt, Kaim halhatatlan. Igaz, hogy nem emlékszik semmire, és hogy rettenetesen hősiesen viselkedett, a tény attól még tény marad; fogalma sincsen arról, hogy ki is ő valójában. Elvesztette az emlékeit, benne a szeretteit, a múltját, az életét, mindent ami valaha is fontos volt a számára, olyanná vált, mint valami céltalan porhüvely, mely félig élő félig holt. De szerencsére kiderül, hogy nem ő az egyedüli, aki ezt a sorsot örökölte, van még rajta kívül egy igencsak szemrevaló hölgy; Seth Galmore, aki ugyancsak nem emlékszik semmire, de valami módon ragaszkodik hozzánk. Ezzel kezdetét is veszi egy olyan utazás, ami biztos, hogy sosem fog elveszni az emlékezetünkben, élni fog bennünk amíg csak élünk. Gondolom mindenki tudja, hogy a Lost Odyssey egy szerepjáték, ebből a fajtából is a legjobb kategóriába tartozik. Mint ahogyan azt a bevezetőben már írtam, játékmenetében egészen az alapokig nyúl vissza, de van benne pár újdonság, amiről mindenképpen érdemes említést tenni.


A képesség rendszer

Ellentétben a többi szerepjátékkal itt meglehetősen érdekesen oldották meg a karakterfejlődést. Lesznek a játékban halhatatlan és halandó karakterek. Tekintettel arra, hogy a halhatatlanoknak nincsenek emlékei, a képességeiket a halandó karakterektől fogják tudni megtanulni. Alapállásban 3 lehetséges képességet tudnak egyszerre használni, de kalandjaink során számtalan alkalommal bele botlunk majd olyan varázsitalokba, amik eggyel növelik ezt a szánalmas számot. Összesen 30 képességet tudunk majd egyszerre használni, és 160 darabos választékból kell majd a legjobbakat kiválasztani. Azon kívül, hogy a halandóktól ellessük képességeinket, találni fogunk majd renget olyan varázstárgyat, amiket elég ideig használva képesek leszünk elsajátítani azok hasznos tulajdonságait. Tehát ha mindegyiket meg akarjuk tanulni, garantáltan nem fogunk unatkozni.


A gyűrű rendszer

Minden szerepjátékban vannak varázstárgyak, ezek közül is mindenki kedvence a gyűrű szokott lenni, lévén ujjunk eléggé sok van és rendesen fel lehet tunningolni magunkat velük. Nem lesz ez másképp ebben az esetben sem, a különbség csak annyi lesz, hogy sajnálatos módon egyszerre csak egy gyűrűt tudunk majd használni. Viszont mindenféle varázskomponenseket összeszedve, olyan gyűrűt rakhatunk össze magunknak, amilyet csak akarunk, illetve bizonyos helyeken ezeket a gyűrűket még egymással kombinálni is tudjuk majd. Viszont ami a legjobban tetszeni fog mindenkinek az a gyűrűk hatása a harcrendszerre. Amolyan klasszikus Final Fantasys módon természetesen itt is körökre bontott csatázásokkal lesz dolgunk, de ha a karakterünket felszereltük egy gyűrűvel, akkor szükségünk lesz majd egy kis ügyességre is, ha maximális sebzést akarunk okozni a csúnya gonosz szörnyeknek. Minden egyes alkalommal, mikor kézi fegyverrel támadunk, meg fog jelenni egy nagy kör az ellenfelünket körbeölelve, ilyenkor a jobb ravaszt nyomva tartva ez a kör szűkülni kezd és ha megfelelő időben engedjük el a ravaszt, akkor a támadásunk tökéletes lesz és maximális sebzést okozunk majd neki. Ez eleinte lehetetlennek fog tűnni, de higgyétek el nekem, bele lehet jönni, az egésznek csak az időzítés a lényege. Ez igencsak kellemes pikantériát ad majd a harcoknak, az amúgy is adrenalint pumpáló látványon kívül.


Kalandunk természetesen nem csak harcból fog állni (bár ehhez hozzátenném, hogy egy idő után már unalmasan sok lesz a csata), rengeteg alkalmunk lesz arra, hogy szebbnél szebb, varázslatosabbnál varázslatosabb helyszíneket körbejárva, mindenféle tárgy után kutassunk, mini-game-eket játszunk és emberekkel beszélgetve egyre több dolgot tudjunk meg arról, hogy kik is vagyunk mi valójában. A játéknak van még egy nagyon különleges sajátossága, amikor is időnként álom formájában visszanyerjük pár emlékünket. Ilyenkor amolyan powerpointos megoldással, kellemes képekkel és muzsikával kísérve nem lesz más dolgunk, mint olvasni és átadni magunkat annak a hihetetlen hangulatnak, amit ez a játék képvisel. Mi magyarok és szerintem a világon mindenki, már nagyon unja ezeket a világmegváltó szövegeket, amiket spam formájában, e-mailre szoktunk kapni, de ha adtok egy esélyt a játékkészítőknek és nem foglalkoztok az előítéletekkel, akkor ígérem nektek nem fogjátok megbánni. Persze ezeknek az emlékeknek a megértéséhez elég rendes angol tudásra van szükség, viszont a történet nem lehet teljes anélkül, hogy ezeket legalább egyszer végigolvasnánk.


Rengeteg mindent lehetne még írni erről a csodálatos játékról, de szerintem ennyi elég volt ahhoz, hogy magatok is kipróbáljátok! A Lost Odyssey egy olyan fantasztikus utazásra invitál minket, aminek bűn lenne ellenállni. Azután hogy végigjátszottuk, érezni fogjuk hogy valami egészen különleges dolog történt az életünkben. Lesznek, akik úgy fogják érezni, mintha más emberekké váltak volna tőle. Persze ez csak a fiatalabb korosztálynál történhet meg, de nem hiszem, hogy olyan nagy baj lenne egy picit jobban tisztában lenni az emberi értékekkel, illetve mindennel ami igazán fontos. Mi vén motorosok csak ülni fogunk a TV előtt, miközben mennek a feliratok a végefőcimnél. Szépen megvárjuk míg az utolsó sor is eltűnik a képernyőről, egy párat sokatmondóan bólogatva kivesszük az utolsó dvd-t az Xboxból, óvatosan elhelyezzük a többi játék között és tudni fogjuk, hogy igen… ezért érdemes volt élni, ez egy olyan utazás volt a fantáziánkon keresztül, ami sosem fog elveszni az emlékezetünkben ez sosem lesz egy „elveszett utazás”…

9.6

Lost Odyssey értékelés 9.6

Pozitívumok:

  • Csodálatos, érzelmekkel teli, embert formáló történet
  • Gyönyörű, romantikus, fülbemászó muzsika
  • A végletekig kidolgozott, fordulatos történet
  • Képernyőről lemászó, élő karakterek
  • Változatos, mindig újat mutató játékmenet
  • Meglehetősen hosszú játékidő
  • Felejthetetlen játékélmény
  • Megszületett az X360-as Final Fantasy

Negatívumok:

  • Rettenetes csomagolás
  • Néhol a grafikai motor kevésnek bizonyul
  • Eléggé siralmas frame-rate
  • Egy idő után monoton harc
21 komment - szólj hozzá!