Battlefield: Bad Company

Végre megjelent a már közel három éve fejlesztett Battlefield: Bad Company (röviden BC) a konzolosok nagy örömére. Az első elhintett infókat még a Battlefield 2 megjelenésekor kaptuk a játékról, majd egy hangulatos trailer után a fejlesztők gőzerővel neki is álltak, hogy a videóban látott minőséget hozzák majd játékukban is. Ezennel bejelenthetem minden játékgép tulajdonos számára, hogy megérkezett közénk a Battlefield sorozat legújabb darabja, melyben végre az egyjátékos módra is elég hangsúlyt fektettek a fejlesztők, így most ezzel is kezdeném a program ismertetését.
A történetben Preston Marlowe közlegény bőrébe bújhatunk, aki unalmában elkötött egy helikoptert és a katonai rendészet büntetésképen átvezényeli a B szakaszba (B Company, mint Bad Company). Első küldetésünk előtt megismerkedhetünk másik három társunkkal is. Terrence Sweetwater a csapat esze, aki unalmában feltörte a katonai hírszerzés számítógépeit. George Gordon Haggard Jr. a robbantgató, akit egy egész laktanya felrobbantásával idéztek bíróság elé. Samuel D Redford szakaszunk parancsnoka, akinek a katonai vezetőség rövidebb szolgálati időt ígért, ha kezelni tudja ezeket az őrült srácokat a csatamezőn. Nos, ők lennének a „mi” rossz társaságunk tagjai.


Egy, a nem túl távoli jövőben lévő háborúba csöppenünk, ahol Oroszország és az Amerikai Egyesül Államok között dúl a csata. Az első bevett bázisunk és csatáink után ismeretlen és az oroszoknál keményebb társasággal száll szembe osztagunk, akikről később kiderül, hogy egy rejtélyes zsoldos birodalom tagjai, akik arany rudakban kérik fizetésüket az éppen „kisegített” államtól. A pénzéhes Haggard ekkor a zsoldos teherautók nyomába indul. Szerencsétlenségére egy semleges ország határán átszaladva kirobbant egy másik háborút is. Egy háború, mely a becsületről és a hazafiasságról szól! Persze nem nekünk, hiszen minket az arany megszerzése teljes mértékben leköt!


A sztoriról sokaknak a Sivatagi Cápák című film juthat eszébe, ahol hasonló módon, de más környezetben próbáltak a katonák meggazdagodni a háborúból. Itt sincsen ez másképpen, sőt sokszor meg is fejeli a játék ezt humorral. Például a szakasz tagjai fejben elköltik a pénzt és ígérik szívesen meg is osztják velünk, majd a jövőben. Ha már a humornál járunk, meg kell említenem, hogy rég nem volt szerencsém jó humorú FPS nézőpontú produktummal (utoljára talán a Duke Nukem volt), mely ennyire mosolyra és néha kacajra bírt fakasztani. Sokak láthatták a direkt erre a célra készült bemutató videókat neten, ezeket szorozzátok be még kétszer és megkapjátok a BC hangulatát. Egyszerűen zseniális!


A játékmenet többnyire maradt a régi, azért itt is vannak fejlődések főleg egyszemélyes játék során. A szabadon bejárható területeket kicsit megvágták a készítők piros határokkal, melyek elhagyása azonnali halált jelent, de még így is hatalmas területeken kalandozhatunk egy-egy küldetés alkalmával. Ennek következtében a területen minden használható és rombolható. A rombolhatóságra a grafikánál még visszatérek.


A játék során kezünk ügyébe akadó összes alkalmatosságot használhatjuk. A fejlesztők itt megmaradtak a realisztikánál és nem hordhatunk magunknál tíz-húsz fegyvert, úgyhogy hősünk meg se rezzen a súlytól. Egyetlen fegyvert és annak „másodlagos módját” vihetjük csak magunkkal utunkra, a lőszeres dobozok, pedig ellátnak elegendő tölténnyel. A fegyver arzenálunk természetesen ezzel még nem teljes, hiszen felvehetünk különleges, ritkán használható extra alkalmatosságokat, melyek jelentősen megkönnyítik dolgunkat a csatamezőkön.


Ilyen eszköz a rakétavető, lövegségi bemérő, rakétás célmegfestő és a mini gránát radar. Ahogy a nevükből is látszik, hatalmas pusztításra képesek ezek az alkalmatosságok és hasznosságukat egy fegyver sem helyettesítheti. A másik szerkezet, melyet maguknál hordunk egy adrenalinos injekció ez talán a gamma legalapvetőbb tárgya (természetesen a fegyver után), hiszen ennek segítségével harcközben bármikor maximálisan visszatölthetjük életünket.


A játék többjátékos módjára egy panaszunk sem lehet. A Conquest módot felváltotta az új Goldrush mód. Ebben a módban két csapat esik egymásnak. Az egyik szakasz célja az arany megvédése a tömegekben érkező ellenséges támadások ellen, míg a másik osztag ennek ellenkezőjét próbálja elérni. Támadóként először fel kell robbantanunk az aranyat tároló dobozokat, majd a következőre menni és ott is megvárni, míg a robbanószerkezetünk révbe ér. Sajnálatos módon a fejlesztők próbáltak a béta alkalmával minden hibát kizárni, de ez nem nagyon jött össze. Főleg játékmenet terén tapasztalhatunk itt nagyobb problémákat. Játékosként észrevesz minket egy ellenfél akkor nevünk több percig világít fejünk fölött, amely mondjuk kényes dolog mesterlövészek számára. Néha egy tárat bele kell eresztenünk szerencsétlen ellenfelünkbe (közelről!), hogy végre beadja a kulcsot. Egyébként a játék eme része is elég élvezhetőre sikerült, habár itt néha nem mindenhol működik a rombolási rendszer, de reméljük ezt hamarosan eszközlik egy javítás formájában.


Ahogy korábban említettem a játék egyik legnagyobb húzó ereje a PC-s Battlefield 2-höz képest egyértelműen az új grafikus motor (Frostbite) és annak csodálatos teljesítménye a next-gen konzolokon. A srácok mindent megtettek a minőség érdekében, így ezidáig soha nem látott részletességet figyelhetünk meg. Ennél a játéknál jelenleg csak a Crysis részletesebb, de egyértelműen az nem is tartozik a konzolos kategóriába (még).


Korábban említettem, hogy rombolható környezet is megjelent a játékban, melyet mindenki repesve várt. Nos, sajnos a rendszer nem lett teljesen fenékig tejfel. A fákat, házakat, bódékat szét lehet rombolni és a nagyobb lövedékek a talajban krátert csinálnak. Ez első hallásra fantasztikusan hangzik, de a házak rombolhatóságnál hamar legörbült a szám. A falak, tető minden hatalmas és látványos robbanás keretében szakad szét, de… hol vannak a kirobbant tégla vagy esetleg egész fal darabok!? Illetve a házak nem teljes mértékben rombolhatók, hiszen míg a ház vastag tégla (néha beton) falait berobbanthatjuk robbanószereinkkel, addig az épület fa gerendáit nem tudjuk még megsérteni sem. Ez nagyon lelombozott, mikor első házamat akartam a földel egyenlővé tenni.


Most sem sikerült tökéletes játékot kreálniuk a DICE fiainak. A mostani Bad Company egy remek játék lett. Sőt mondhatni kiemelkedőre sikeredet a konzolokon. Remekül szórakoztam a játék tesztelése közben. Megsúgom nektek, hogy már alig várom a Bad Company 2 megjelenését. Addig is mindenkinek jó aranylázat kívánok!

8.3

Battlefield: Bad Company értékelés 8.3

Pozitívumok:

  • A jó öreg BF hangulat
  • Remek grafika
  • Egyszemélyes kampány
  • Humor
  • Rombolhatóság...

Negatívumok:

  • ...ami még nem elég jó
  • Többjátékos hibák
  • Lehetne több átvezető
26 komment - szólj hozzá!