Dragon Age 2: könnyedebb, de akciódúsabb

  • Írta: zoenn
  • 2010. július 26.
  • Hír
Link másolása
A Comic-Conon demózta először a Bioware a nagy sikerű szerepjátékuk folytatását, a Dragon Age 2-t. A résztvevők között eléggé vegyes fogadtatásban részesült.
A Comic-Conon demózta először a Bioware a nagy sikerű szerepjátékuk folytatását, a Dragon Age 2-t. A résztvevők között eléggé vegyes fogadtatásban részesült. A kipróbálható változat Xbox 360-on futott, alig tartott tovább 5 percnél, a legszembetűnőbb különbség, hogy eléggé könnyű volt az eredeti játékhoz képest. Az új harcrendszer eléggé intuitív és egyszerű. Főhősünk Hawke, női mágus társával aprított a Darkspawn hordáit, nem lesz lehetőségünk az Origins karaktereit áthozni, sem egyedi fizimiskát kreálni. A történet továbbra is masszív, háttértörténetünk annyi, hogy mi vagyunk Lothering túlélői, ezáltal már bajnokként tekintenek ránk az emberek.

Ugrás a galériához

Milyen más változások várhatóak a Dragon Age 2-től?
  • Hősünk nem néma, minden szövegét szinkron szólaltatja meg, mégpedig a Mass Effectekben hallható Commander Shepherd hangján. Aki az első játékban ezt hiányolta, annak markáns újdonságnak számít. S nem csak a párbeszédeknél, de játék közben is kommentálja az eseményeket Hawke.
  • Párbeszéd-fa: Ez is hasonló a Mass Effecthez. De ikonok rejlik a választható mondatok mellett, hogy milyen hangsúllyal adja azt elő hősünk. Kapunk egy egy egyfajta összefoglaló opciót is, ha esetleg lemaradtunk volna egy-két szóváltásról. 
  • Elbeszélés: A Dragon Age 2 eltávolodik a hosszú, sztenderd narratíváktól, lecseréli azt keretes narratívákra. A mesemondók hajlamosak eltúlozni a mesélést, ahol minden a harcban csúcsosodik ki, ami nem egészen követi hűen a valóságot. Ha szeretnénk, némely esetben el is kerülhetjük a vérrontást.
  • Grafika: hasonlóan az sajátos elbeszéléshez, a Bioware itt is követi a játék megváltozott stílusát, és úgy tűnik minden, mintha egy filmben lennénk. Ha az első képeken nem is látszik, de jelentősen javítottak a grafikus motoron, sőt mindhárom platformon ugyanúgy fog kinézni, tehát nem lesz különbség a PC-s és a konzolos verziók között. Sőt, sokkal véresebb lesz, mint az elődje. Szinte minden küzdelem vérben úszik.
  • Játékmenet/animáció: Az eredeti játékban, ha küzdelemre került sor, több utasítást kellett kiadnunk csapatunknak, akár a játékot megállítva. A Bioware szerint ez túl mechanikus, ezért a folytatásra minden gördülékenyebbé tettek. A harc inkább olyan, mintha egy akció-RPG-ben lennénk, a játék inkább Lotr: Return of the King, mint Baldurs Gate. Képességek és szüneteltetés persze továbbra is van, a hardcore RPG rajongóknak talán nem fog tetszeni ez a megoldás. Ugyanakkor új játékosokat is megnyerhetnek, akik szeretik azt érezni, hogy nagyobb befolyással rendelkeznek karakterük felett, semmint a háttérben futó kockadobásokra hagyatkozni. Továbbra is képesek vagyunk a party tagja között váltani.
  • Kivégző mozdulatok: már a mágusok is rendelkeznek ilyesmivel, Gandalf módjára pontot téve a delikvensek életére
Szükség volt egyáltalán ilyen forradalmi újdonságokra? A fejlesztők szerint igen, bár a Bioware inkább a nagyobb közönség felé nyit, bár ezzel az előző játék rajongóiból veszít nem keveset.
24.
24.
Dregnar
Lothering bajnokai? Azt a falut szétszedték az éjfattyak vagy én tudom rosszul? Am meg lassan 10 éves szintre vagy az alá süllyednek az rpg-k mert a mami kicsi fiacskájának nem tetszik hogy sok a szöveg vagy túl nehéz neki a játék.
23.
23.
Daffit
"Kivégző mozdulatok: a játék inkább Lotr: Return of the King, mint Baldurs Gate."



Ez a mondat így helyes...
22.
22.
drat576
#16: az a patch csak az easy fokozaton könnyített mégjobban, a normal és a többi maradt úgy ahogy volt
21.
21.
drat576
Szerintem a DA 2 még jobb lesz mint az 1, pedig az első rész nagyon hozzám nőtt, de a Mass Effect-es stílus mégjobban bejön, úgyhogy én örülök az újításoknak, szerintem EPIC lesz.
20.
20.
Macifasz
#19: PoP The Forgotten Sands jól sikerült? Te viccelsz? Borzalmasan gyenge lett az a game, a legrosszabb PoP, amivel valaha játszottam. A graf, és a látvány tényleg ott van a szeren, na de a többi? A régi részek easy fokozaton több kihívást jelentettek, mint ez mediumon (mert ugye hardot luxus csinálni). Nem beszélve arról, hogy maximum 3 óra alatt kitolható...szánalmas. Nulla kihívás, lebutított, csapdák és akadálypályák, leegyszerűsített harcrendsezr és harc, amit a természetfeletti képességek csak még könnyebbé tesznek. Tipikus példája az emúlt éveknek, amikorr is a régi, nagysikerű játékoknak csinálnak egy folytatást, csak a Special edition helyett a Butított Edition stílus dobják piacra. Még a 2008-as PoP is több kihívást jelent, pedig már az is könnyű volt. Köze nincs a SoT szelleméhez, és úgy alapjáraton a PoP-hoz magához. Hatalmasat csalódtam benne, pedig örültem, hogy visszatérenek a régi koncepcióhoz, de most már azt mondom bár ne tették volna, mert megerőszakolták a SoT trilógiát ezzel a résszel.

És persze, hogy viszik, mert Super Mario szint a kihívás faktora, egy szellemi fogyatékos is csukot szemmel kitolja egy fél délután alatt.
19.
19.
vuliem
Hát hm... Kedves fejlesztők... Hm... Ez valahogy nem tűnik már igaz Dragon Age-nek... Az első résszel nem játszottam sokat (haveromnak megvolt a laptopján, aztán azon toltam egy keveset kóterban), de az sztem úgy volt tökéletes, ahogy, és nem kellenek bele ilyen "forradalmi" változások. Benne volt a Neverwinter Nights feeling, teljesen jó volt, a régi RPG-ket idézte, ahol ki kellett taktikázni a győzelmet.



Vegyenek példát az Ubisoftról: elkészítették a PoP: The Forgotten Sands-et, és annak ellenére, hogy ma már inkább van igény a nyitott világú játékokra, ők mégis a lineáris játékmenetet vették elő, és ezt abszolút mértékben jól is tették, sikerült visszahozni az igazi PoP élményt és kielégíteni a rajongókat, ráadásul piszkosul jól fogy a polcokról. Amikor meg szabadon bejárható világot akarnak fejleszteni, akkor pedig előveszik az AC-t és készítenek egy újabb zseniális játékot. Passz. Ennyi. Taps.



A Dragon Age készítői is döntsék már el: Mass Effectet csinálnak vagy vagy pedig ezt.
18.
18.
NinjaNorb
#8: Sztem ezért bőven elég a hülye készitöket utálni...nem a konzolosokat szídni:)
17.
17.
Juraviel.Ihuan.Bed
Hmmmm...



Mondhatni nem nagyon örülök a hírnek.



- Nem tetszik az, hogy véresebb lesz. Én ezt kikapcsoltam az első részben (a cafatok, belsőségek karaktereken való megmaradását).



- Nem tetszik az akció-orientáltság. Szerintem teljes mértékben, tökéletesen nagy befolyással bírtunk a karakterein felett - külön öröm volt számomra, hogy a játékban a TAKTIKÁN volt a hangsúly, hellyel-közzel igenis gondolkodni kellett, hogy egy nehezebb összeütközést hogyan nyerj meg akár úgy, hogy egy karakter sem esik el a csata közben - ezzel arra kárhoztatván, hogy nem használhatjuk a képességeit.



Igenis, egy old-school RPG esetében a "kockadobásoknak" van jelensége -épp ezért volt örömteli a DA:O, hogy mai felhozatalban vissza tudott hozni valamit a régiek jellegzetességeiből.



Én patch telepítése nélkül vittem végig.



- Sokan már a DA:O-nál problémásnak tartották a párbeszédek mennyiséget, nekem szinte még épphogy elég volt - én imádok beszélgetni, minél több van ebből, annál jobb. Jó ez így túlzás, meg voltam elégedve a párbeszédekkel, de többet is el tudtam volna viselni. :)



Sőt, a főhős némasága sem zavart. :)



Nehéz előre véleményt mondani, mert az ME-t is imádom, az pedig bár egy csomó (nem kevés) RPG elemet hordoz magában, de részben egy TPS. Remek, szinte tökéletes játék (számomra), akárcsak a DA:O - a maga területén.



Én eddig egy BIoWare játékban sem csalódtam - és őket ismerve valószínűleg itt sem fogunk, viszont a véleményem az, hogy az ME világát meghagyhatták volna az akció-orientáltnak, Thedas világát pedig a "régies" RPG vonalon.
15.
15.
Adamknight
Pedig az 1. rész nagyon jó volt, de ez?! Kész botrány. Régebben azt hittem, hogy a közzé tett képek csak valami alpha verzióból származnak, de hogy ez lenne a végleges grafika?? WTF?!
14.
14.
petimanus
Szívem szerint csakis a grafikai javítást vártam volna, ami végülis megtörtént/történik, a szinkronos beszélgetés meg tetszetősen hat számomra, azonban a többi újításról nem tudok mit nyilatkozni. Kicsit kétkedve várom a játékot, mert ezek az újítások elvettek valamit az első részből, de ki tudja, talán jól is elsülhet a végén.
13.
13.
Tilla25
#7: Én mint konzolos igen is igénytartok RPG játékokra csak nem ilyen formában. Csak olyanok mint én, nagyon kevés található a konzolosok között. És ez itt a baj. Én sem tekintem a Mass Efectet RPG-nek és az sem tetszik hogy ugyan ilyenre próbálják formálni a Dragon Age-t is. Sajnos ez már megint egy olyan helyzett amikor megint nem a rajongókra hallgatnak. Ezek után remélem nagy bukás lesz.
12.
12.
Tshunin
Ez van, ha mindenáron meg akarnak felelni a piacnak. A felmérések, statisztikák valószínűleg azt mutatják, hogy az ilyen leegyszerűsített játékokra van igény. És mivel a fejlesztőknek is meg kell élni valamiből, hát megcsinálják azt a játékot, amit a lehető legtöbb embernek el tudnak adni.



Kérdés, hogy meddig fog tartani ez a "butítsuk le a játékot a végletekig" hozzáállás. Szomorú lenne, ha ilyen irányba haladna tovább a játékok fejlesztése.



Bár az igazi probléma az, hogy van a sok hülye gyerek, akiknek bőven jó ez a lebutított színvonal és persze, hogy megveszik a játékot. És sajnos ezek az igénytelenek vannak többen....
11.
11.
Prophet
Hát grat a kedves készítőknek... -.- Félre értés ne essék imádom a Mass Effectet de az számomra nem RPG. Ha valami sikeres akkor nem értem miért kell rajta változtatni?
10.
10.
vaszika
#8: Amikor a Pc-ek tobb jatekot fognak venni akkor majd nem fognak a konzolok utan menni :P
9.
9.
megalonagyix
7# sajnos ez a grafikán is érzékelhető.
8.
8.
Maxxer
lófasz. Útálom ezért a konzolosokat most. Végre volt egy kicsit komolyabb rpg , és akkor eztis elkell baszni ,,, micsoda megoldás..
7.
7.
Macifasz
#5: Ti komolyan nem olvassátok el a párbeszédeket a játékokban? Meg van indokolva, hogy miért nem lehet bejárni a Citadelt. És ok, az olyan szintű felháborodást értem, hogy megoldhatták volna máshogy is, de akkor is meg van indokólva történeti szempontból, hogy miért nem lehet bejárni az egésszet.

Amúgy én se örülök annak, hogy lebutítják a DA2-őt. Basszák meg a konzolosok a faszt, így is rengeteg exclusive gamet kapnak, az nem elég? Már butítani kell miattuk játékokat? Hát kurvára tudok örülni.:-/ Butítsák akkor le CSAK konzolra, ahogy az elsőt.
6.
6.
mephi
Egy a lényeg, több vér lesz benne... Siralmas. A grafikán én eget megrázó változást nem látok. A harcrendszer egyszerűsítése... nevetséges.

Már látom a harmadik részt, amit majd azzal adnak el, hogy visszatérnek az első rész bevált dolgaihoz.
4.
4.
Naliak
Én meg azt nem értem, hogy miért nem jön végre egy klasszikus D&D szerepjáték. Meríteni lenne miből!

Sajnos én az első részt sem szerettem tiszta szívből, szerintem ezt már meg sem fogom venni
4.
4.
bitbandita
Amikor először bejelentették, hogy ME2-szerű megoldásokat fognak eszközölni a 2. részben, már akkor rossz érzésem támadt. A félelmeim úgy látszik lassan beigazolódnak. Félreértés ne essék, nagy rajongója vagyok a ME-nek, de könyörgöm ez a DA, miért kell ME-et csinálni belőle? Ráadásul ME2-t... ami szintén egy kiváló játék, hangulatban zseniális, viszont a változtatások az 1-hez képest szimpla parasztvakítás, a játékteret meg egyenesen botrányosan lebutították. Amikor a 2.-ben először repültem a Citadel-re és felmentem a presidiumra - na ott b*sztam föl magam, pedig addig még bíztam, hogy lesznek nagyobb helyszínek. Az egész presidium= Anderson irodája?!? WTF? Majdnem elsírtam magam, amikor Andersonnal beszélgettem az irodája balkonján, és lenéztem: az 1-ben azt az egész részt be lehetett járni... Hangulatban *5, de szinte minden másban visszalépés az 1-hez képest. Most ezt csinálják a DA-el. Pont a harcrendszer miatt volt jó a DA, most megkapjuk ugyanazt a ratyiságot, csak tovább butítva, mint amit már a konzolosoknak is prezentáltak az 1-ben. Kapunk egy csilli-villi interaktív filmet 0 kihívással...
3.
3.
Tilla25
Ez azért érdekes, már játszotam konzolon nem egy RPG-vel és sosem volt semmi bajom az irányitásal és még csak olyan érzésem sem volt hogy nem én irányitom a karaktert. Szerintem egyszerübb lenne ha azt mondanák hogy Mass Efect szerü játékot akarnak középkori kinézetben, max 20 órás játékidöve.
2.
2.
vaszika
A konzolok miatt kellet lebutitani(nekem is konzolom van)
1.
1.
iNKARNATE
Biztos kurvajó lesz, mert jól hangzik, csak eléggé fura, hogy miért kellett ezt is lebutítani DA néven. (Amikor végülis megcsinálták az első résszel a modern kori BG-t és klasszikus RPG-t)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...