Mégis lehetne offline a SimCity?

  • Írta: fojesz
  • 2013. március 14.
  • Hír
Link másolása
Egy nevét eltitkoló alkalmazott szerint a SimCityt át lehetne állítani offline módra, a Maxis állításával ellentétben ugyanis a szerverek semmilyen lényegi számítást nem végeznek a játékmenet kapcsán.

A névtelen informátor, aki elmondása szerint egykor maga is dolgozott a SimCityn, a Rock Paper Shotgunnak árulta el, hogy a Maxis állításával ellentétben a játék működéséhez közvetlenül nem szükségesek a szerverek, így az állandó internetkapcsolat sem lenne indokolt.

"A szerverek nem végeznek semmilyen számítást a városod szimulálásához. Olyan szerverekként működnek, amik a játékosok és a városok közötti különböző üzenetek továbbítását segítik, illetve ezek a mentések felhős tárolói, összekapcsolnak az Originnel, de ennyi. De hogy mit csinálnak a játékban? Semmit. Fogalmam sincs, miért állítanak mást."

Korábban a Maxis fejese, Lucy Bradshaw úgy nyilatkozott, hogy a SimCity offline módra való átállítása lehetetlen, mert a szervereket használják a régiók szimulálására, és hogy a játék kapcsán rengeteg számítást inkább a felhőben végeznek, hogy így ne a játékosok számítógépét terheljék ezekkel. A Rock Paper Shotgun forrása azt mondta, "lehetséges", hogy Bradshaw félreértett valamit, vagy mást mondtak neki.

Az úriember hozzátette: az offline mód beüzemelése nem jelentene túl sok fejlesztői munkát, igaz, a kizárólag egyjátékos rész valamivel több korláttal rendelkezne játékmenet terén.

Köszi, Naridar!

11.
11.
gildesh
#8: Amennyiben nincs aktív játékos a környező régiókban, úgy szimuláció sem folyik. Vagyis a játék egyfajta pillanatképet készít a város utolsó kilépéskori állapotáról, és aszerint biztosítja a környezettel a kölcsönhatást, de maga a város "megfagy", nem fejlődik tovább, nem történik benne semmi.
10.
10.
Donpedro
Ugyan már, ha ez tényleg így lenne már ezer éve lenne crack hozzá. Aki tud a sorok között olvasni az tudja nagyon jól, hogy az efféle "multiplayer-integráció" (lásd még pl. ME3 galactic-readiness mizéria) csak és kizárólag bújtatott másolásvédelem...
8.
8.
Gubi
A környező városokkal történő kommunikációt és együttműködést sem a szerver végzi? Mert ugyebár szinkronizálni szokott a szerver, bár lehet azt is csak azért hogy betöltse a másik játékos városát és akkor már helyileg tudja a géped, hogy onnan jönni fognak egységek (tűzoltók, stb).

Mondjuk vannak (lesznek) egyéb multiplayer elemek mint a kereskedelem, amik internet nélkül nem működnének de ez egyértelmű ;) Személy szerint megvagyok offline mód nélkül, de kíváncsi vagyok mit fog lépni a későbbiekben a Maxis.

#7: Nem véletlenül fordul elő sokszor, hogy emberek megveszik a játékot és utána cracket használnak. Van amikor csak azért, hogy ne kelljen CD-t használni (ne karcolódjon), van amikor meg a hülye védelmek miatt, amik miatt az eredeti játék sem indul el :)
7.
7.
Yami
Ha ez igaz, akkor egy csapat ügyes hacker simán meg tudja oldani, hogy offline is menjen. És ezt nem a warez miatt mondom, én megvettem a játékot, de ha kijön egy offline-ra hackelt verzió, akkor azt fogom használni.
6.
6.
gildesh
Már korábban írta a GamFront is a gyanút, a kevés adatforgalomra és az offline működésre támaszkodva:

http://www.gamefront.com/simcitys-always-online-mode-is-only-necessary-for-drm/
5.
5.
Megacsiga
#4: én vagy egy órát játszottam "offline" :D
4.
4.
Naridar
A Kotaku és Notch (Minecraft fő fejlesztője) twittere szerint is az internetkapcsolat megszakadása után addig működőképes a játék, amíg nem próbál meg adatokat szinkronizálni (kb. 20 perc)
3.
3.
Megacsiga
ha lehetetlen az átállás offline módra, akkor mégis hogy a fenében van az hogy ha építed a városkádat és kiírja hogy ( már egyáltalán nem ) "megszűnt a kapcsolat a szerverrel" miért nem lép ki, és miért fut tovább simán a szimuláció? -egyáltalán nem értek hozzá tenném hozzá :) de logikus
2.
2.
Torque
Érdekes. pont tegnap olvastam, hogy a játék átlag óránként csak 30 MB adatot küld a mérések szerint, ehhez képest a Battlefield 15 MB-ot, de ne feledjük, hogy az "csak" egy FPS. Ezek szerint ha van is szerveres számítás, az vagy nevetségesen kevés, vagy csak a multiplayer elemeket (városok közötti szél, úthálózat, stb.) számolja. Várom türelmesen a magyarázatot, de én botrányt szimatolok. (néhány forrás, csak hogy lássátok, nem a seggemből beszélek)
Sim City: http://gaming.stackexchange.com/questions/107699/how-much-data-does-simcity-transfer
Battlefield 3: http://mygaming.co.za/news/features/15417-battlefield-3-pc-bandwidth-usage.html
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...