Hatalmasat ugrott az EA és az Activision értéke

  • Írta: Shifty
  • 2018. október 19.
  • Biznisz
Link másolása
A DFC Intelligence elemzőcég szerint amióta az Electronic Arts és az Activision bevezette a games-as-a-service megközelítést, azóta nagyjából 80 milliárd dollárral emelkedett a két kiadó értéke.

A DFC Intelligence elemzőcég nemrég készített egy tanulmányt, amiből arra a következtetésre jutottak a cég szakemberei, hogy a games-as-a-service megközelítés bevezetése óta hatalmasat ugrott az Electronic Arts és az Activision piaci értéke. Mint írják, 2012-ben az Electronic Arts még csak 4 milliárd dollárt ért, mostanra viszont 33 milliárdra teszik az értékét. Az Activision ennél is nagyobbat növekedett, hiszen 10 milliárdos értékét meghatszorozta az évek során, így mostanra 60 milliárd dollárt ér a kiadó.

A tanulmány rávilágít, hogy utóbbi kiadó például annak is köszönheti a sikerét, hogy olyan játékokat dobott piacra, mint a Destiny-sorozat vagy az Overwatch. Márpedig ezek a címek erősen építenek a games-as-a-service-vonalra, amelynek alapvető jellemzője, hogy a játék megjelenése után mindenféle játékbeli tartalmak kínálásával további pénzeket gombolnak le a rajongókról. A sikerben a mobilos piac is komoly segítséget nyújtott, többek között a Candy Crush Saga és a Bubble Witch Saga dobott nagyot a bevételeken.

Az Electronic Arts ugyanezt a modellt többek között a sportjátékaiban járatta csúcsra, elég csak az Ultimate-módra gondolni, ami például a FIFA-ban termel rengeteg pénzt a kiadónak. Emellett ott van az EA-nek az Origin, az Origin Access, a Pogo, a Battlefieldhez kapható Premium Pass, a The Sims 4 vagy éppen a Battlefront modellje, amiből később botrány is lett. A DFC adatai szerint az Electronic Arts ezen szolgáltatásai csak a 2018-as pénzügyi évben közel 2 milliárd dollárt termeltek, míg az EA digitális részlegének ugyanezen időszakban vizsgált növekedése 31 százalék volt. Ezzel szemben a fizikai adathordozókból származó bevételek mindössze 17 százalékot értek el.

6.
6.
s4jtqkac
#5: Max névleg leváltják de szerintem ez csak akkor fog bekövetkezni ha kiöregszik vagy ő vagy az ő kedves krealmanya a Wilson Lootbox, amivel annyi pénzt összeharácsoltak.. akármelyik történjen hamarabb, szerintem ő jelen körülmények között nem feláldozható. Wouldn't be economically viable.
5.
5.
ollie92
#1: Piszkos Wilsont egy jó ideig nem váltják le, hiszen vezetése alatt virágzott ki üzletileg. Viszont játékok terén gyengén produkálnak már. Mivel 2 battlefrontot is elbasztak már, s az új BFV is katasztrófa lesz, lehet a golyóit megszorongatják legalább.
4.
4.
Derivel
Az EA-nél egyáltalán nem zavaró ez a "games-as-a-service" felfogás, sőt, már 2 éves Origin Access tagként nagyon tudom ajánlani ezt a szolgáltatást. Nem hiszem, hogy azok, amiket írtatok az utolsó bekezdésben,ezek hoznák a többlet bevételt nagy részét. A Pogo még most is az EA-átállás alatt van, a Premium Pass egy évtizeddel ezelőtt is volt Season Pass néven, a Sims 4 ugyanúgy kap DLC-ket, mint a Sims 3, és a Battlefront 2 ugyanúgy rendelkezett lootbox-okkal, mint kb. minden más AAA játék 2016-2017-ben.

Az Activision játékokkal nem igazán van tapasztalatom, mert egyik sem tetszik, de így külső szemlélőként úgy tűnik, hogy ott sokkal agresszívabbak az utólagos vásárlási lehetőségek.
3.
3.
2.
2.
Hura.
Akkor mostmar megint johetnek, felkesz jatekikkal egy jo ideig.
2-3 ev es vagy 2 tucat bunbugos fosig jok a szeren.
Aztan ha a userek pattognak adnak par ocska fost ingyen, meg 2-3 jatek erejeig odafigyelnek amitol elkezd helyreallni a renomejuk es kezdothet az egesz elolrol....
1.
1.
No ilyen hírek mellett ugyan úgy várhatom, hogy elküldjék az Electronic Arts-tól az Andrew Wilson-t, mint egy klasszikusan jó játékot. Így jártam.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...