Befejeződött a The Last of Us: Part II forgatása

  • Írta: szlav
  • 2019. április 17.
  • Hír
Link másolása
Hazamehetnek a színészek, hivatalosan is befejeződött a The Last of Us második részének forgatása. A stábnak persze ezután is rengeteg dolga akad még, de akkor is jó jel, hogy a munkálatok rendben haladnak, erre pedig büszke a játék direktora is.

Általában filmeknél szoktunk lehozni hasonló híreket, de egy olyan történetközpontú játéknál, mint a The Last of Us: Part II szintén érdemes megemlíteni: befejeződött az élő szereplőkkel való forgatás. A hírt maga Neil Druckmann, a játék tervezője jelentette be Twitteren, ahol megosztott egy nem túl árulkodó képet is a forgatókönyvről. Mindez persze közel sem azt jelenti, hogy lassan mindenki pakolhat, és elindulhat hazafelé, hiszen a fejlesztőcsapatnak még egészen biztosan rengeteg munkája lesz a megjelenésig.

A színészi gárda viszont végre fellélegezhet egy kicsit, így valószínűleg az Ellie-t alakító Ashley Johnson is többet szerepelhet majd az olyan mellékprojektekben, mint például a Critical Role heti játékaiban. És hogy miért említjük épp ezt a D&D-műsort? Nos, csupán azért, mert az itt szereplő (és rengeteg videojáték stábjából ismerhető) Laura Bailey és Travis Willingham is nemrégiben fejezték be a felvételeiket a The Last of Us: Part II-n. A fenti linken Willingham mellett egyébként a népszerű rapper, Logic látható, aki szintén szerepet kap majd a várva-várt játékban.

Ha szerencsénk van, akkor a cím még idén befuthat PlayStation 4-re.

40.
40.
FreeKatana
Yay már megint ez a mit adott nekünk a TLOU téma. Minden a játékot érintő hírnél előkerül, mint a VR-nál a miért halott/nem halott kérdés, ami nem is lenne baj, de mindig ugyanazok a körök.
A lasszófaszban semmi forradalmi nincs. Ilyet az mond, akinek amúgy minden második szava a manapság elcsépelt "zseniális".
Egy jó játékhoz nem kell mérföldkövet lerakni.
A TLOU egyszerűen jól van összerakva. Ennyi. Ez kell a sikerhez. Jól megírt cselekmény, érdekes karakterek, jó zene, jó gunplay (ezt embere válogatja), korrekt látvány izgalmas művészeti megvalósítással és kőkemény hangulat (amire vevőnek kell lenni). És ennyi a TLOU. Nincs benne semmi extrém újdonság, ahogy manapság a sikeres megjelenések 99%-ában se. Ha elkap valami a megvalósításból, valószínűleg szeretni fogod, netán szívedhez nőnek a szereplők és talán ezért majd sokat beszélsz a játékról. Ezt mások istenítésnek foghatják fel, vagy túlértékelt szarnak titulálják miatta. Aztán megnézik mi benne a forradalmi, hogy mitől van oda úgy mindenki. Semmi. Valószerűtlen elvárások és csalódik, aztán jön a "hát ez semmi extra amúgy" kezdetű monológ. És igaza van, csak mivel valami hatalmas megváltást remélt, ezért nem veszi észre az apró részleteit a játéknak. Nem veszi észre Joel ráncait és elöregedett arcát, mikor 20 évvel később először látjuk sokat megélt túlélőként. Hogyan kúszik vissza a szemébe az a csillogás a játék vége felé Ellie hatására, ami kiveszett a húsz év alatt. Hogyan ragaszkodik hozzá Ellie, amikor Joel erre még nincs készen. Amikor pont jó pillanatban szólal meg Santaolalla sajátos zenéje magával hozva a jól ismert libabőrhatást és a drámai helyzet megalapozását. És igen ezeket többnyire filmtől várja el az ember, meg is kapja néhányszor. Viszont játéknál máshogy éli meg. Ott részese a történetnek az irányíthatóság miatt. Benézhet abba a sarokba, amit a filmben le se kameráznának. Nem ront bele az ügyetlen statiszta a háttérből, mert képtelen beleélni magát a szerepbe. Saját bőrén érezheti, mit jelent húsz év után a "kevés lőszer". Már ha nehezebb fokozaton játszik. Ha viszont nem tudja, vagy nem akarja észrevenni az ehhez hasonló részleteket, mert inkább valami Super Mario-féle játék és kiépített mechanikák érdeklik tehát A JÁTÉK, mintsem hangulat, filmszerű történet és árnyaltabb karakterek, az más kérdés. Nem lehet ezért okolni senkit, hiszen ezek az igazi gaming alapok, viszont ez az illető hibája nem a játéké, hiszen nem tudja mit is akar pontosan. Ha játékélményt akarok, akkor kardozok a Dark Soulsban. A Need for Speedet meg elkerülöm, mert tudom hogy nem az a fajta játék, ami bármilyen ingert is kiváltana belőlem. Szintén így vagyok a legtöbb sétaszimmel. Ezért talán nem a játékban kell keresni a bűnöst, hanem az igényeket jobban átgondolni. Videókból, tesztekből messziről kiszűrhető az ilyesmi. Tény, vannak hibái is a TLOU-nak, ami nemtetszést válthat ki. Egyszerű játékmenet, még egyszerűbb kraftolás és az AI se mindig hozza a maximumot. Viszont ezeken át lehet lendülni. Ha így teszel, akkor talán hetekig a játék hatása alatt leszel a stáblistát követően. Eközben elolvasol minden apró hírt, tesztet, hozzászólást, megnézel minden trailert, amit kihagytál a bejelentővideó óta, hogy meglepetés maradjon a végigjátszás. Pont, ahogy ez velem is történt. Ha pedig ezeket a hibákat nem tudod elengedni, az annyit jelent, hogy nem a te játékod. Válassz olyan címet, ahol ezeken van nagyobb hangsúly. Bár melyik játékban van manapság jó AI például? Azt is mondják, hogy kell hozzá némi érettség. Ez elég rossz és félreérhető kifejezés. Inkább úgy mondanám, hogy egy bizonyos szintű érzelmi intelligencia kell hozzá. Egy kis empátia, mint a filmdrámáknál. Hiszen a TLOU egy érzelmi hullámvasút.
37.
37.
kamgecam
#36: A mai játékokat csak a hype adja el? Akkor Te minek játszol még, ha ez igaz? Ennyire hülye lennél? Vagy 20 éves gamekkel nyomod folyton. Vagy nem hallottál a Witcher3-ról, ZBotW-ról GoW-ról Rdr2-ről, Bloodborne-ról stb. vagy az Uc-ről ahol szint szét lehet lőni a tányérokat, tárgyakat homokos zsákokat amikből aztán ereszteni fog a homok és egyre kisebbek lesznek? Persze számít a hype de ahogyan régen ma is léteznek jó játékok meg rossz játékok. Az új zelda fizikáját meg sem a régi sem az új játékok nem tudják felülmúlni.
31.
31.
godach
#29: Még fizika, meg interakció, meg szabadság, meg minden ami az elmúlt 20 évben is volt.
Nézz meg egy Arx Fatalist milyen volt a varázslat. Nézz meg egy Gothicot milyen egy felépített világ.
29.
29.
Ps fanboy
#11: Pontossan. ;-) Talán már csak egy fejlettebb AI az, amivel lehetne valami újat mutatni.
20.
20.
godach
Hát, én a GTA San Andreas szabadságánál, a Red Faction rombolhatóságánál, Half Life 2 fizikájánál és Crysis grafikájánál elképzeltem milyen játékok lesznek napjainkban. Na, nincsenek.

Többek között ezért gyűlöltem a Bioshock szériát az elején. Rengeteg tárgy és mint ha odalennének ragasztva. De tps szinten a GoW-rá haragudtam ezért, meg úgy magára akik az ue3-at használták. És bár jó játékok, ezeket istenítette mindenki.
Az olyanok meg mint a Stranglehold el vannak felejtve. Pedig csak rá kell lesni mekkora királyság az is.
17.
17.
georgie.70
Valahogy úgy vagyok a játékokkal mint a filmekkel. Persze 1 gamenél nagyon fontos a jó grafika a gördülékeny játékmenet stb..... Viszont ami számomra nagyon meghatározó ahogy a filmeknél is az a hangulat a karakterek hitelessége szerethetősége!! Nem kell és nem is lehet ma már feltalálni minden játéknál a spanyolviaszt, egyszerűen aki erre számít ennek alapján választ vagy minősít játékot azt sajnálom mert rengeteg élménytől elesik. Éppen ezért ennek alapján az Uncharted quadrology a Last of us vagy a Horizon, vagy Póki vagy God of war hatalmas ajándékok számomra, de még sorolhatnám, jézusom a witchert kihagytam:)) EGYÁLTALÁN NEM SZÁMÍT HOGY PS EXKLUZÍV,mert nem ezért hanem a fent említett okok miatt imádom ezeket a játékokat. Az már egy másik kérdés hogy mostmár az exkluzívok magyarosítva jelennek meg és ez szerintem hatalmas dolog és számomra hatalmasat dob a játék élményen. Nagyon nagy hibának tartom hogy ez nem általános mert rengeteget elvesz a játékélményből hogy sokszor lemaradok a storyról pedig értek angolul. PL a Hrizon esetében ahol rengeteg volt a narratíva és hát csorbult számomra rendesen annak ellenére hogy csontra kijátszottam. A RDR2 vel is ez a gondom, nem igazán értem továbbra sem mért nem lehet megoldani a magyarosítást.. Na mindegy az egy másik téma. A lényeg szerintem nem azzal kéne foglalkozni mennyire forradalmasította egy játék az ipart( ez úgy is megfog történni időről időre) Hanem azzal mit ad élményben akár érzelmileg akár történetében szerethetőségében,látványban egy játék mert szerintem azok az igazán jó játékok. És a Last of us 2 vastagon benne van ebben a ligában, számomra a legvárósabb game, és pont azért mert érzelmileg még nem kötödtem úgy game karakterekhez mint az 1 részben . Ennyi....... Lehet savazni, attól én még boldogan várom, ja és a Days Gonet is mert nagyon azt súgják az ösztöneim hogy az is megfog venni kilóra:))
10.
10.
#9: azért nem ám megijedsz :D
részemről itt az ideje egy slim ps4 nek, ez mega days gone totál kell.
9.
9.
Kisjack241
Nekem az első rész meghatározó játék, nem volt még folytatás amit ennyire vártam. Viszont félek is tőle kicsit hogy mivel lehet folytatni az első rész cselekményét..
8.
8.
Fata Morgana
A év játéka góti én mondom, ha valaki csúnyán níz akár címire is az felnégyeltetik, széjjelvágott darabjai a szóni 4 leányának háthajlatát ékesítccse.
Szóva kussó mindenki mee darabolás lészen dö irgalmatlan!
2.
2.
shatterhand
1.
1.
Ps fanboy
Ezekszerint az utolsó jelenetet vették fel utoljára, furcsa. Hát hiába, ebből a szempontból is rendhagyó ez a játék. ;-)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...