Control - rendbe hozzák a konzolos verziókat

Habár a Controlról elismerősen nyilatkoztak a kritikusok, a játék konzolos változatait komoly teljesítményproblémák sújtják. A Remedy megígérte, foglalkoznak a dologgal, de a javításra biztosan várni kell.

A Digital Foundry elemzése alapján komoly problémák vannak a Control konzolos verzióival. A legjobb teljesítményt Xbox One X-en produkálja a játék, de még ott is előfordulnak lassulások, a PlayStation 4 Pro-tulajokat pedig legfeljebb az vigasztalhatja, hogy a mezei PS4-en és Xbox On-on még katasztrofálisabb a helyzet, ott egy sűrűbb csatajelenettel 10 fps-ig esik le a framerate, mindezt pedig hosszú töltési idők és pop-inelő textúrák tetézik.

A Remedy a minap közzétett egy blogposztot, amelyben azt vázolják fel, hogy milyen feladatok várnak rájuk a játék megjelenése után. A fejlesztőcsapat leszögezte, hogy a konzolos verziókkal is foglalkoznak majd, ugyanakkor ez a munka biztosan sok időt fog igénybe venni: "Jelenleg a csapat azon dolgozik, hogy megvizsgálja, milyen lehetőségeink vannak a Control konzolos verzióinak optimalizálására, de remélhetőleg megértitek, hogy az ilyen dolgok időt vesznek igénybe, és nem gombnyomásra történnek (ahogy azt mi is szeretnénk)."

A Remedy szerint néhány konkrét hibát is javítanak majd, és amint fejleménnyel tudnak szolgálni, megosztják azt a közösségi csatornáikon. Addig is szeptember közepén egy frissítéssel opcionálisan ki-bekapcsolhatóvá teszik a Motion Blurt és a Film Grain szűrőt, továbbá a játékbeli térkép betöltésén is javítanak, hogy "minden releváns infó helyesen és azonnal megjelenjen rajta, ahogy kellene".

HDR-támogatás viszont később sem érkezik a játékhoz, ennek az oka az, hogy egész egyszerűen más ingyenes tartalmakra, például a fotómódra szeretnének koncentrálni. Megjegyezték azt is, hogy "mindez csak a kezdet", a jövő héten további infókat osztanak meg a Control jövőjéről.

35 komment - szólj hozzá!