Lőttek az UE4-es rajongói Rogue Squadronnak

  • Írta: Shifty
  • 2019. október 16.
  • Gyászhír
Link másolása
Még májusban mutatkozott be az indie fejlesztő Thanaclara projektje, az Unreal Engine 4 hajtotta Star Wars: Rogue Squadron, amiből sajnos semmi sem lesz, mert a Lucasfilm felszólította a csapatot, hogy töröljék a fejlesztést.

A nyár elején láthattuk először mozgásban a Thanaclara legújabb projektjét, amely lényegében az 1998-as Star Wars: Rogue Squadron mai köntösbe öltöztetése volt, vagyis Unreal Engine 4-et pakoltak a játék alá. Az akkor bemutatott játékmenet-videó a The Jade Moon küldetésen keresztül mutatta meg, mennyire jól áll a játéknak a friss, vadonatúj grafikus motor.

A Lucasfilm viszont nem nézte jó szemmel a rajongói kezdeményezést, így felszólítást küldött a csapatnak, hogy minden létező anyagot töröljenek. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztőknek a YouTube-on megtalálható videóikat, illetve a Redditen található csatornájukat is le kellett állítaniuk.

16.
16.
Cooper911
#11: " Meg az se úgy van hogy fogom magam és írok egy SW könyvet.... azt is engedélyeztetni kell. "
Pedig ezt néhányan megjátszották magyarországon a 90-es években. Aztán jött a Lyukasarc, hogy srácok ezt nem kéne. De mivel a könyvek már ki voltak adva, ezért a bünti az volt, hogy angolra le kellett fordítani, hogy az USA-ban is kiadhassa a Lukasarts.
14.
14.
Amikor a videót láttam róla azt gondoltam, hogy kár, hogy kiadták, mert ez a projekt vége is egyben. Erre... Very Wow. Hát pasztmek, csak így a semmiből és váratlanul, hát nem lelőtték őket?
12.
12.
Yanez
#11: Végre egy hasznos komment! Nem úgy, mint most az enyém. :D
11.
11.
delphijos
Én emberileg megértem aki ezeken kiakad, de ez üzlet. Ha valaki kitalál valamit, vagy készít, - és levédi - azt az engedélye nélkül nem lehet felhasználni. Kb, minden ilyen kezdeményezéssel ugyanez történik, nincs min csodálkozni. Az üzletben nincs olyan hogy “milyen ügyesek, csinálják csak”. Kb. mindenki mindenre vérszemet kapna. Meg az se úgy van hogy fogom magam és írok egy SW könyvet.... azt is engedélyeztetni kell. De egy Gears világban játszódó könyvet, egy Vaják regényt, vagy egy Nathan Drake sztorit is.... Ez van. De ha mi találunk ki valamit, - és olyan disznó szerencsénk van hogy népszerű lesz, mert nem csak azon múlik hogy teszem azt jó - akkor ugyanez történik. Akkor nekünk kell rábólintani. Vagy elkaszálni.
10.
10.
joshfeed
#5 Elugranék hozzád egy marketinges fejtágításra, de oviba már nem járok, jó pokemonozást kívánok ! ;)
9.
9.
GAMEROD
Maximum saját magának csinálhat ilyet a készítő, vagy az eredeti játékra telepíthető modként de nyilvánossá tenni még ingyen se lehet, ha egy különálló formában fullban tartalmaz egy teljes játékot. Nem úgy megy ez, ahogy Móricka elképzeli, hogy mindenki azt csinál engedély nélkül amit szeretne. Lehet hogy a Youtube-ról ezt tanulták sokan, mert ott mindennel büntetlenül vissza lehet élni, de ott is meglesz a rendrakás előbb vagy utóbb.
8.
8.
hedzsooo
Hát ilyen sem történt még sohasem.. :)))
7.
7.
user101
Jogvédett tartalommal minden majom tudja már az előtt, hogy leesne a fáról, hogy meg fogja ütni magát... Szóval ha komolyan gondolták akkor kussban kellett volna csinálni és már a működő bétát feltolni minden lehetséges platformra... INGYEN! Ha nem így tesznek akkor jön a pofára esés... ennyi!
6.
6.
cobrausa24
Én nem ismerem a fejlesztőket és a szándékaikat, de az az én véleményem, hogy ha ”rajongója” vagyok valaminek (mondjuk a Star Wars nem annyira vonz, de most nem ez a lényeg,), akkor azért rajongok érte, mert megfogott lelkileg, számomra szimpatikusnak találom, amiben örömömet lelem. A fejlesztőknek nem biztos, hogy kifejezetten az vitte rá a játék UE4-ben való elkészítésére, hogy abból bizniszt csináljanak (de mint mondtam nem ismerem a szándékaikat), hanem ha én rajongója vagyok valaminek és én is csinálnék olyan játékot, amiben most a példa kedvéért Star Wars elemek vannak benne, akkor azt én a belsőmből, jó érzésemből keltve foglalkoznék vele. Azért, mert a rajongó így is ki tudja fejezni azt, hogy egyfajta tiszteletet ad így a Star Wars-nak és nem haszonlesésből csinálják vagy majd kis stúdiót alapítsanak majd esetleg az EA kiadó mellett, hanem azért tesz így, mert SZERETI.

Személy szerint én ilyen indíttatásból használnék saját fejlesztésű játékot egy általam tisztelt vagy szeretett címmel, ami kedvemre volt, aminek világi elemeit, szereplőinek 3D modell karaktereit, hangjait stb. használnám fel (most tök mindegy, hogy felújítanék egy régit vagy újat hoznék létre). Ez is egyfajta kifejezése a szeretetnek, hogy utánzásra méltónak találom az eredetit, mert annyira meg tetszett, hogy szeretnék én is ebben a világban lévő dolgokkal csinálni valamit, létrehozni egyet, ami működik és élvezhetem a saját alkotásomat és nem biztos, hogy a pénz vezérelne, mert nagyobb valószínűséggel ingyen osztanám meg az alkotásomat mások felé azzal a szándékkal, hogy ők is örömüket leljék benne és könnyen hozzáférjenek.
2.
2.
joshfeed
Istenem mi gyökerek.... Megvettem volna a stábot, hogy megcsinálják frankón. Talán több kraft van/volt bennük mit ma az egész Lucas arts-Disney párosban.
1.
1.
Ooorky
Jogvédett tartalmat loptak, mekkora meglepetés...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...