Project Scarlett - nem prioritás a VR

Érdekes részleteket hintett el Phil Spencer a Project Scarlett kapcsán. Az Xbox elnöke elárulta, hogy a felhasználók nem vágynak több VR-eszközre, így ez nem is lesz különösebb szempont a következő konzolgenerációban a Scarlettet illetően.

A Stevivor interjúja során Phil Spencer elárult néhány lényeges információt a VR-technológia és a Project Scarlett kapcsolatáról - pontosabban szólva annak hiányáról. Az Xbox első számú arca elárulta, hogy a felhasználói visszajelzések szerint a játékosok nem vágynak a VR-ra, arról nem is beszélve, hogy bizonyos szempontból Spencer is problémásnak találja a koncepciót.

"Vannak fenntartásaim a VR-ral kapcsolatban" - mondta az Xbox elnöke. "A virtuális valóság izolálja az embereket, én pedig úgy gondolom, hogy a játékok közösségi, együttes élményként a legjobbak. Igyekszünk azt nyújtani, amit a vásárlóink igényelnek és... senki nem kéri a VR-t. -- A játékosok döntő többsége pontosan tisztában van vele, hogy szeretne-e részt venni a VR-élményben. Ha igen, akkor persze annak is megvan a helye - PC-n és más platformokon szabadon hozzájuthatnak ehhez."

Spencer azt is bevallotta, hogy jelenleg üzleti szempontból sem annyira stabil befektetés a VR-fejlesztés. "Jelenleg senki nem tud eladni sok-sok milliónyi VR-eszközt, habár úgy gondolom, hogy idővel eljutunk majd odáig. Szóval nem, jelenleg ez nem prioritás a Scarlett esetében."

Érdemes megfigyelni, hogy az eddigi tapasztalatok szerint a Sony szöges ellentétben áll Spencer és ezáltal a Microsoft hozzáállásával, hiszen nem elég, hogy a jelenlegi generációban kizárólag a PlayStation szolgáltatott konzolos virtuális valóság-élményt, ehhez számos exkluzív is érkezett. Tavaly márciusban 4,2 millió eladott példánynál járt az eladott PS VR headsetek száma, ami mindenképp számottevő. Habár a japán vállalat ezt egyelőre még nem erősítette meg, valószínűsíthető, hogy a PlayStation 5 sem hagyja majd parlagon ezt a technológiát.

95 komment - szólj hozzá!