The Elder Scrolls VI - messze még a híráradat

  • Írta: szlav
  • 2020. május 11.
  • Hír
Link másolása
Habár a Bethesda lassan két éve lerántotta a leplet következő The Elder Scrolls-játékról, mégsem számíthatunk friss hírekre a közeljövőben. Még évekbe telhet, mire tisztességesen beindul a marketingkampány.

Utólag kissé értelmét vesztettnek tűnik a Bethesda 2018-as E3-as prezentációján levetített előzetes, ami hivatalosan is leleplezte a The Elder Scrolls VI munkálatait. A videó gyakorlatilag semmit nem árult el a projektről, az azóta eltelt két évben pedig szinte semmit nem hallottunk a várva-várt szerepjátékról. Sajnos Pete Hines, a Bethesda marketinges fejese elárulta: ez valószínűleg még évekig így is marad.

Az úriembert Twitteren kérdezték a játékról, Hines pedig finomkodás nélkül lelombozta a kedélyeket. Kihangsúlyozta azt, amit eddig is tudtunk: a következő The Elder Scrolls majd csak jó pár év múlva, a Starfield megjelenése után érkezik majd, s mivel még a sci-fi játékról sem tudunk szinte semmit, magától értetődik, hogy az azt követő játék hírverése még egy igen messzi távlat.

13.
13.
Heldengeist
#10: Én csak a játékok állapotáról, vagy hogy pontosabb legyek a bugosságukról beszéltem.

RP szempontból tényleg jók voltak és hiányzik az a mélység, amit azok kínáltak, de a Daggerfall irányítása nagyon kula és ezt nem lehet teljesen a kor technikai színvonalára fogni. Sokkal inkább a kor divatjára (úgy gondolták, akkoriban egy first person nézetű RPG-nek ilyen irányításának kell lenni).

A Skyrimet és az azóta megjelent Bethesda játékokat egyébként már nem is tartom RPG-nek. Egyszerűen már annyit butultak, hogy ebben aműfajban nem állják meg a helyüket.
12.
12.
Ooorky
#10: Rózsaszín szemüveg :-)

Nem volt rossz a Morrowind, de amikor megjelent akkor is főleg a grafikát dicsérte mindenki (egyike volt a legelső T&L-t és pixel shader-t használó játékoknak, direkt az akkor megjelenő Geforce 4-re volt belőve a max grafika). Mondjuk az akkori fejlődési ütemet jól jellemzi, hogy a másfél évvel később megjelenő Bloodmoon kiegészítőt már köpködték, hogy milyen ronda.

Azért voltak mellette olyan címek, mint Dungeon Siege, Gothic 2, Arx Fatalis, Grandia 2, Final Fantasy X-2, Neverwinter Nights, de a legnagyobb hatású valszeg a Pokemon Ruby/Sapphire volt, mint legelső Game Boy Advance-os pokemonok :-)
11.
11.
Extol
Már két éve volt! El se hiszem
10.
10.
silkgoat
#7: Hat azert ez nem igaz, a Daggerfall-nal es a Morrowindnel jobb RPG azota sem jott ki. OK, a fallout-okat elbasztak + a Morrowind utani eldereket. De azert azt mondani, hogy minden szar amit kiadtak. Enyhe tulzas. Csak a nagy reszuk. :D
9.
9.
Hab
#4: TES VI még csak pre-production fázisban lehet. Szerintem várjuk meg mire képes a Starfield-ben a továbbfejlesztett motor, utána kritizáljunk. Remélem, hogy sok lóvét beleöntöttek a motor fejlesztésébe és lehetőleg kiküszöbölik a hibáit. Lehet hogy a gamebryo-ból indultak ki, de ha összevetjük a Morrowindet a Fallout 4-gyel vagy a F76 azért volt némi fejlődés. Most egy nagyobb ugrásra, javulásra van szükség és ezzel remélem ők is tisztában vannak.

#2: Én nem várnám az új részt 2026 előttre.
8.
8.
Mortis
#5: https://elderscrolls.fandom.com/f/p/3343172654596434171
Erre a leak-re gondoltam, de visszanèzve a redditet kiderült hogy hamis. Mindegy
7.
7.
Heldengeist
#3: Az utóbbi időben? Mindig ilyen játékokat adtak ki. A különbség, hogy a Fallout 4-76-ig a játékosok elnézték nekik. Bár igaz, hogy az ő játékaik is egyre bugosabbak, ami egyrészt általánossá vált az iparban (könnyű patcheket terjeszteni), másrészt egyszerűen ez az ára, ha ragaszkodnak egy már most is több mint 20 éves motorhoz és hellyel-közzel korszerű látványt akarnak belőle kifacsarni. Ez a többi nagyon öreg motort erőltető sorozatnál sem sokkal jobb.
6.
6.
PiszkosFred
#5: Sot, meg Zoenn kollega is megirta itt a GK-n anno: https://www.gamekapocs.hu/hir/60909/a_creation_engine_t_hasznalja_a_the_elder_scrolls_vi
5.
5.
PiszkosFred
#4: Ha igazak a "szivargasok?" :DD Konkretan bejelentettek a 2018-as E3-on, azt azert egy hangyaf.sznyit tobb, mint szivargasnak. No offense. Sajnos ragaszkodik Howard ehhez a foshoz, es bar ketsegtelen, hogy a FO76 fenyevekkel jobban mutat, mint a Skyrim vagy akar a FO4, de attol meg a motor egy bugos, elavult ocskavas.

Meg akkor is, ha a motor alatt nyilvan a tobb tucatnyi alrendszert ertjuk, amelyek fejlodnek, de hiaba, ha az alapja ugyanaz a fos (lasd a Morrowind ota fennallo fpsbol fakado speedhacket, amely megvolt minden BGS jatekban azota, ami erre a gamebryo/creation enginere jott ki).

Hja, a szivargas:
“For Fallout 76 we have changed a lot,” Todd Howard told Gamestar this year. “The game uses a new renderer, a new lighting system and a new system for the landscape generation. For Starfield even more of it changes. And for The Elder Scrolls 6, out there on the horizon even more. We like our editor. It allows us to create worlds really fast and the modders know it really well. There are some elementary ways we create our games and that will continue because that lets us be efficient and we think it works best.”

Es 2023/24-ig ez csak tovabb oregszik...
4.
4.
Mortis
Ha igazak a legutóbbi szívárgások S mèg mindig a règi gamebryo motorjukat használják, akkor meg is èrtem mièrt tart ennyi ideig a fejlesztès, kreatív ötlettelensèget fèlretève
3.
3.
Slik
nem is baj csak hasznaljak ki az eveket a fejlesztesre es ne adjanak ki tobb felkesz vagy teljesen hulladek cimeket mint az elmult idokben
2.
2.
Giblar
Most vagy kàbít a Bethesda vagy tényleg 2024 ben lesz ebből jàték , szerintem az első àll közelebb a valósàghoz.
1.
1.
Hab
Ez aztán a hír! Ja nem...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...