Befutott a Fallen Order next-gen frissítése

  • Írta: fojesz
  • 2021. január 12.
  • Letöltés
Link másolása
A mai napon élesedett a Star Wars Jedi: Fallen Order next-gen frissítése, amely a framerate-en és/vagy a felbontáson javít a PlayStation 5-ön és az Xbox Series-konzolokon játszóknál.

A Star Wars Jedi: Fallen Order is megkapta a maga next-gen frissítését, a patch ingyenesen érhető el PlayStation 4-re és Xbox One-ra is, és platformtól függően javít a játék teljesítményén és/vagy felbontásán.

Amennyiben PlayStation 5-ön játszunk a játékkal, a frissítés telepítése után 45-ről 60 fps-re ugrik a framerate, míg a 810-1080p között ugráló dinamikus felbontás helyett fixen 1200p-s felbontáson renderel majd a játék, ami utólag 1440p-re skálázódik fel.

Xbox Series X-en mindjárt két üzemmód közül választhatunk: a teljesítménymódban 60 fps és 1080-1440p között ingadozó dinamikus felbontás a jussunk, egyébként pedig 1512-2160p-s dinamikus, utólag 4K-ra skálázott felbontásnak örülhetünk.

Xbox Series S-en nem változik a felbontás, a framerate viszont 45-ről 60 fps-re nő.

25.
25.
GemForge
#24: Ps5- ön sem látom a menüből a változást, de a játék magas részletességgel fut 60 fps-ben , szal sztem S/X-en is hasonló lesz a helyzet.
24.
24.
delphijos
Nem tudom amúgy hogy pontosan mi van ezzel a frissítéssel, de SX-en nem jelzi hogy ez S|X cím lenne... szóval fura....
23.
23.
Goofey84
#21: Nekem speciel sokkal fontosabb a szebb látvány, mint a 60 fps, szóval én mindig eszerint cselekszem. Szerintem azért nem vagyok egyedül ezzel a mentalitással.
22.
22.
delphijos
#21: Oké, de azért a legtöbb új game-ben azért van választási lehetőség. Akinek a 60 fps kell, ott a performance mód. Az meg hogy dinamikus felbontás van még quality módban is nem olyan katasztrófa, sőt, legalább ott is megmarad legalább a 30 fps. Az előző gen-ben azért nem volt erőltetve az fps mert a CPU volt a bottleneck még a félgenes gépekben is.
21.
21.
#18: Az az igazság, hogy nagyon sokan csak simán 60 fps-t szeretnének, de ez az ipar egyszerűen minden mást csinál, mint 60 fps-t. Talán jó lenne, ha konzolon is választani lehetne a jövőben, hogy ki, hogyan szeretne játszani.

Én a saját részemről úgy, hogy a legtöbbet PC-n játszom, pl nem is vettem 4K monitort, mert negyedeli a gépem teljesítményét és így kisebb hardverrel is elvagyok a PC felbontáson (=1440p natív). Amióta LCD a monitor, az óta a natív alatti felbontás ócska képet eredményez, azért van ez. Szóval pl én nem költök most külön 4K kijelzőre, hogy utána semmi se fusson jól. De jó dolog, hogy megvan a választás lehetősége. Viszont ez a dolog eléggé korlátozott abban az esetben, ha egy konzol már csak azért is a 4K-t erőlteti, utána meg 30 fps lesz a dolog. Olyan ostoba ez a világ, hogy mindig csak a megapixel, meg a felbontás (ugyan az), de az, amit talán a gamerek a legjobban szeretnének (fps) az meg teljesen másodlagos. Persze ezzel nem azokat bírálom, akik beruháztak egy durva jó 4K TV-re, de könyörgök, mi a rák hajtja azt meg...? Mondtam már, hogy utálom a marketinget és a jelszavakat (mint pl 4K, VR-ready, Y2K ready, stb)?
20.
20.
delphijos
#19: Ja, de. És itt csodálkozom hogy egy 500 dolláros konzol miért nem veri agyon a PC-t....
19.
19.
godach
#18: Képed alapján, nem te vagy az? xD
18.
18.
delphijos
#15: Szerintem azt hogy majd az új konzolok ( még a Series S-is ) majd NATIV 4K + RT / 60fps-el süvítenek max ilyen Genya várta ( bár nem tudom mennyire volt trollkodás a tevékenysége )
15.
15.
#13: Ezért lesz érdekes ez a next-gen konzol sztori, mivel ha kivesszük a ray tracing-et a képből akkor a kettővel ez előtti generációs kártyákon is nagyobb felbontásban, szebb grafikán és nagyobb fps számmal futnak a dolgok. Ha pedig belevesszük a RT-t, akkor meg az egy generációval ez előtti kártyákon van ugyan ez. Bár RT téren említhető, hogy az amúgy nagyszerű 6800XT (AMD) videokártya alapjában sokkal erősebb, mint a next-gen konzolokba szerelt barátai, de a ray tracer benne kb 50 százalékkal lassabb, mint az Ampere esetében.

A jelenlegi konzolos programokban és felhozatalban (később változhat) leginkább csak az árnyékokhoz jó, de sugárkövetés alapú rendernél PC-n is a fények és tükröződések esetén majdnem túl sok milliszekundumot ad hozzá a renderhez. DF kiszámolta, hogy egy átlagos 8.3 ms növekedés 30 fps-t csinál a 40ből és ugyan ez a 8.3 ms 48 fps-t csinál a 80-ból és további tesztek kimutatták, hogy az AMD és a vizsgált játékok esetén 12-15 ms késés is lehet rendesen bekacsolt RT-el, míg az nvidia változat ahogy említve lett, ennek a fele lassulását szenvedi csak rendszerint el.

Amiből meg mi számolhatjuk ki (én csak kerekítek most), hogy ha egy alap 1440p felbontású (akárhová is skálázott) belső rendert konzolon szilárd 60 fps-sel szeretnénk látni, ami 16.6 ms, akkor annak a konzolnak magában tudnia kéne az alap játékot RT nélkül 1440p-ben 110-120 fps-el röccenés nélkül renderelni. (Spolier: nem tudja.)

Ugyan ezen számok általános törvénye alapján, valamint hasonló körülmények és grafika esetén a szilárd 30 fps + RT eléréséhez meg 60-65 fps RT nélküli renderelést kell tudnia. (Spoiler: Fallen Order grafikán azt sem tudja)

Ebből az következik, hogy a Fallen Ordernél gyengébb grafikát lehet csak velük megvilágítani 1440p-ben a 30 fps-hez. De ha valaki ezen a tényen akar pont megsértődni, azért hozzáteszem, hogy a 3D mark-ban tesztelt összes PC 85 százalékánál gyorsabb gépen (ami hajszál híján pont nem éri el a high end gaming PC 2020 meghatározást) a Quake 2 path tracing verzió 1080p-ben tud 58-60 fps-t.

Mármint a Quake 2-ben. Poligon+geometry level=1997. Most már tudjuk, hogy hol kell vágni a jelenlegi grafikán a jövőben. De ez mindig így volt a "fejlődéssel" és mindig is így lesz.
13.
13.
axodox
Azért egy 1080Ti ennél sokkal jobban tudja futtatni ezt, ha emlékeim nem csalnak. De ez is valami.
11.
11.
#10: És vissza is vitted utána? :)
9.
9.
DragonBleacPiece
bocsi, ez az update akkor ps4-en is javít valamit? a cikkben az van hogy ,, a patch ingyenesen érhető el PlayStation 4-re és Xbox One-ra is, és platformtól függően javít a játék teljesítményén és/vagy felbontásán " vagy ez csak ha a ps4 lemezt teszem be a ps5-be?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...