Életműdíjat kap Phil Spencer a DICE Awardson

  • Írta: gorien
  • 2022. február 4.
  • Homo Nobilis
Link másolása
A DICE Awards szervezői idén ismét életműdíjat adnak át, amellyel a videojátékipar olyan szereplőit tüntetik ki, akik hosszú karrierjük során visszavonhatatlanul hozzájárultak a játékok világához. A választás ezúttal Phil Spencerre esett.

Az Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) sorban huszonötödik alkalommal rendezi meg a DICE Awards díjátadót, amelyen nemcsak az elmúlt év legjobb játékait tüntetik ki (az idei jelöltek listája már nyilvános), hanem a videojátékipar nagyjait is. Az akadémia életműdíjával korábban kitüntették már Minoru Arakawát, Howard Lincolnt, Ken Kutaragit, Doug Lowensteint, Bing Gordont, Satoru Iwatát, illetve Genyo Takedát is, idén pedig Phil Spencer csatlakozik a klubhoz.

Spencer 1988-ban csatlakozott a Microsofthoz, az évek alatt pedig számtalan pozícióban dolgozott már a redmondiaknak: több szerepben volt alelnök, vezette a Microsoft Studiost és az Xboxot, idén januártól kezdve pedig a Microsoft Gaming elnökének tisztségét tölti be. Levezényelte több Xbox-konzol rajtját, az Xbox Game Pass elindítását és számtalan akvizíciót is – jelenleg például az Activision Blizzard felvásárlása van terítéken.

Meggan Scavio, az AIAS elnöke szerint „Phil Spencer elhivatottságról és vezetői képességekről is tanúbizonyságot tett a Microsoftnál betöltött karrierje során. Számos jelentőségteljes és sorsfordító kezdeményezésért felelős, amelyek megrengették a teljes játékipart”.

Phil Spencer mellett Ed Boont is kitüntetik az idei DICE Awardson, őt a Hírességek Csarnokába veszik fel, ahol helyet kapott már Shigeru Miyamoto, Sid Meier, Tim Sweeney, Gabe Newell, Hideo Kojima, Bonnie Ross és Todd Howard is – utóbbi fogja egyébként átadni Spencer életműdíját február 24-én Las Vegasban.

37.
37.
Venator
#35: Téged látott? Mi ez a féreg viselkedés?
36.
36.
taktaharkányi
35.
35.
logic5
#27: Orvos látott már?
34.
34.
delphijos
#27: Azért ez nem egészen igaz. Box-on minden játék után ami nem az övék 30% az övék. PC-n meg ha nem az MS store-ban veszik ( a többség ) semmi.
33.
33.
Ps fanboy
#31: Most nem igazán lehet külső szemmel átlátni ezt a kesze kusza helyzetet, ami van. A Sony nyitása a Micro felé az Azure révén, a ps 5 gyártási limitje, plusz a covid. Ki tudja miért adnak ki pc portokat az exekből. Lehet, hogy most valóban nem jönnek a számok a Sony nak és kell az a mellékes. Hiába aktuális még a ps 4 gen és veszik is mai napig sokan, olyan elánnal biztos nem veszik, mivel itt van a ps 5, vagyis lenne. A Covid és a hatása nem lettek volna, most lehet nem beszélgetnénk pc portokról, benne van a pakliban.
32.
32.
taktaharkányi
#30: A kanadai sztrájkolók emigráltak és ide jöttek a jobb élet reményében.
31.
31.
crytek
#28: Szerintem köze nincs a covidhoz a pc-s portoknak.
Ma egy port filléres tétel. Hülye az aki ezt nem lépi meg. Hiába nagy cégek ezek ebben a világban igen is számít hogy játékonként jön az a +100 millió $ vagy sem....pláne úgy hogy egy 4 éves címet kihoznak amit konzolon már mondhatni a kutya se vesz és feláras régóta pc-n meg teljes áras megint..
30.
30.
godach
#29: Te figyelj már. Taktaharkányon mi az a rengeteg tartálykocsi egy helyen?
29.
29.
taktaharkányi
#26: Nézd vissza mennyit adtak el a Halo 1-ből anno.
28.
28.
taktaharkányi
#26: Erre térjünk vissza 5 év múlva, lám a mostani generáció játékai milyen arányban és mennyi idő után fognak szivárogni PC-n a Sony-tól. Egyébként meg merem kockáztatni, hogy nem akarna ennyire nyitni a Sony pécé irányba, ha nem jön a COVID és nem lennének gondjai a konzol gyártással, ráadásul mivel hiány van mindenből, a gyártási költségeit sem fogja tudni olyan mértékben faragni, mint mondjuk előző genbne, ahol megjelenés után fél évvel már a konzolt is nullásan adta el, utána pedig már konzoleladás maga is profitábilissá vált igen hamar.

A Sonyval kapcsolatban továbbra is az az elméletem, hogy pl. a GoW 2-t, vagy a Horizon 2-t nem fogja egyhamar, ha egyáltalán kiadni pécére. Sőt, pl. ha kiadnának egy Ratchet and Clanket pécére, szerintem az előző részhez nyúlnának és nem az újhoz.
27.
27.
taktaharkányi
#24: Na de komolyra fordítva a szót. A Micro-nak a komplett xbox-ban kurvára semmi érdeke nincs anyagi tekintetben. Egyszerűen ott akar lenni. A Sony és a Nintendo modellje azt szolgálja, hogy ebből pénzt keressenek, mert ebből élnek gyakorlatilag. A Micro nem, a Micronak ez azért kell, hogy legyen valami olyan belső brandjük is, amivel presztizsben és az emberek megítélése szerint fölé tudnak nőni annak, hogy egy lelketlen it-tech óriás az egész húbelebanc. Ez nekik gyakorlatilag egyfajta merketingkiadás globális tekintetben, hogy aztán majd 15-20-30 év múlva (ki tudja mennyivel számolnak) minden kurva PC microsoft legyen, minden ami géming microsoft legyen, minden ami étterem microsoft legyen, minden ami szoftver microsoft legyen, stb... Nem tudsz jelenleg olyan előfizetői rendszert mutatni nekem, ami ezt a legfejlettebb technikákat és kész termékeket felvonultatva fenntarthatóan tudja működtetni. Miért is lenne a géming kivétel, ami mára oda jutott, hogy gyakorilatilag filmek és sorozatok költségvetésével verseng? A U play + azért más, mert az nem nyomul. Nekik nem a játékeladás a plusz pénz, hanem az előfizető. Ők továbbra is eladják a szarjaikat elsősorban. Ráadásul ha nem tévedek, csak pécén elérhető és hát eladásokban továbbra sem a pécék hozzák átlagban az eladások nagyobb részét, hanem a konzolok. Ráadásul full belsős tartalom, nem licenszelnek máshonnan címeket.
26.
26.
crytek
#25: Haloból nem tudna eladni annyit mert az egy gyenge game...

Konzolt azt sokat el lehetne adni ha semmi nem jönne pc-re és nem lenne game pass. De mivel ők és és a Sony is látják hogy az emberek inkább nem vesznek se konzolt se játékot ha pl nem jelenik meg valami pc-re akkor csinálnak más megoldást csak hogy még több legyen a bevétel (lásd ms felhő ami lassan okosórán is ott lesz vagy a sony-t aki lassan mindent IS kiad pc-re...)
25.
25.
taktaharkányi
#24: Fú, baszki... Kikezdhetetlen logikád van... Ennyi erővel:

"A Microsoft is simán el tudna adni 120 millió konzolt és a Halo-ból 40 milliót, ha nem csak az ótvar szolgáltatásukat akarnák mindenkire ráeröltetni szar-húgyér és végre csinálnának rendes játékot is..."
24.
24.
crytek
#23: A zelda rossz példa erre.

A zelda fogyna 40 millió példányban is ha el akarnák adni az embereknek a játékot és nem csak azt az ótvar gépüket...
Sokan fizetnek úgy is havidíjat hogy se nem multiznak se nem tolnak game pass címet.. nem véletlen tolja a ms ezt a szolgáltatást mivel hosszú távon sokkal több bevétel jöhet így mint sima eladásokból.

Az ubisoft se azért hozta létre az uplay +-ot hogy hirtelen bukjon vele..pedig ott ugye nem "sima gama pass feeling" van hanem rendesen fullos verziókat kapsz a játékokból
23.
23.
taktaharkányi
#21: Hát szerintem te ne számolgass, mert úgy tűnik, hogy fillérnél nagyobb váltóban nem nagyon látod a dolgokat.

De rendben, ezen szerint a matekod szerint egy 24 milliós eladott Zelda 60 dollárért egyedül megtermel annyit, mint ugyanennyi feliratkozó, aki fizet havi 15 dollárt, 4 hónap alatt. Na most neked a matek ott sántít, hogy 1 stúdió 1 játékáról van szó, a Micronál pedig -hasraütök- 30-35 stúdió van, emellett egy rakás pénzt fizetnek külsős fejlesztők játékaiért, hogy azok a game pass-ben legyenek, és el se merem képzelni mi pénzt emészt fel akárcsak a géming részért felelős cloud infrastruktúra.

Azzal a részével, hogy x hónap után kerül csak be a cucc, egyetértek mint lehetséges modell, ami felé eltolódhatnak ha már lejárt a beetető időszak. Ezt már írtam korábban.
22.
22.
Őrnagy
Nem válaszolok egyesével, de tulajdonképp mindenkinek igaza van.
21.
21.
crytek
#20: Ahogy a konzolok ára és minden létező dolog ára emelkedik úgy a game pass ultimate előfizetésé is fog.. 5$-t simán rádobhatnának a kutya se szólna érte mivel az embereknek csak jó ha egyre több dolog lesz benne és nem lenne morgás.
A MS játékainak az árát nem tudjuk soha nem fogjuk tudni,de elég matekozni:

-Melyik opció termel több pénzt? Game passba tenni és 15+ millió emberrel játszatni akár több éven keresztül havi 15$-ért vagy only 70$-ért adni és generálni évek alatt kb 15 milliót eladást maximum... (ugye ez a forza pl amit már 10 milla felett tolnak..ebből fa@tudja mennyi az eladás..annyi biztos csak pc-n fogyott 2 millió ..
Szerintem el se kell kezdeni számolni.Mert a game pass termeli a több pénzt.
Lehetne a profitot "maxolni" is ha teszem azt csak annyit mondanak "majd egyszer belerakjuk" a game passba és mondjuk fél évig csak 70$-ért elérhető a cucc..Így azokat be lehet rántani akiket a "kell enyém legyen" érzés vezérel egy játék kapcsán...a többi akit meg nem érdekli hogy meglegyen neki az kivárja a game passos startot és tolja abban...
20.
20.
taktaharkányi
#19: Igen, ilyen egyszerű a logika részemről. És mivel nem gondolom, hogy meglépik majd azt, hogy kreálnak még egy drágább csomagot, vagy nem rakják bele Day1 a dolgokat, a logikus irány az lesz, hogy nem fognak elbaszni ennyi lóvét játékokra, hanem mondjuk AAA helyett inkább lesz valami A-AA-s a többség, és mondjuk évente jön 1-2 cím a nagyobb stúdióktól. Mellette pedig a felvásárolt kiadók és stúdiók régi nagy franchiseait tudják majd szivárgotatni és cserélgetni folyamatosan, egyre kevesebbet költve így 3rd party stúdiók játékaira.
19.
19.
delphijos
#6: Szerintem arról van szó, hogy hosszú távon egész biztos nem fogja megérni 200-300-400 millióba kerülő játékokat első nap GP-be rakni kvázi "ingyen".
18.
18.
taktaharkányi
#15: Teljesen rendben van és értem. Engem mondjuk pont lekötnek, de emellett nagyon szeretem pl. kielégíteni a bennem szunnyadó 8-10 évest is a mai napig is akár egy SNES-es Donkey Konggal. Imádom azt is, ami tiszta gameplay-re megy és nagyon szeretek közben Sony féle lineáris story based cuccokkal is ellenni, emellett pedig elfér a haverokkal sörözős Siegezés, Apexezés vagy Warzone-ozás is. A lényege annyi, hogy részemről jobban szeretem, amikor egy konzol holderen azt érzem, hogy a játékai minőségével, a konzolt a végtelenségig kihasználó célirányos fejlesztéssel akarja nekem eladni, és ha ezt érzem, örömmel veszem a konzolt. Sajnos a Micro annyit ért el nálam az elmúlt generációban, hogy negyedévente előfizetek egy-egy akciós game pass-re, és sajnos akkor sem azon veszem észre magam, hogy a rendszerükön elérhető játékokat nyúzom a végtelenségig. Ne essen félreértés, ha a fiam pl. 12 éves lenne, és nyaggatna, hogy apa-apa konzol, ebben a szentúristenhelyben biztos, hogy egy Series S lenne a választásom és egy éves game pass előfizetés. De számomra kicsit csalódás, mert nekem egyébként az első konzol a modernebbek közül ami szimpatikus volt, az a Classic Xbox volt és a 360 érát is sokkal jobban vitte a MS játékok terén számomra. Egy Gearsen, egy Halo-n, Mass Effecten (sőt talán a KOTOR is anno időszakos ex volt, ami számomra mai napig "A" Star Wars és "AZ" RPG élmény) a homlokom robbant szét, olyan kurva jók és frissek voltak, erre most mik vannak? Hát rég nem robbant már le a fejem sajnos. És nem a látványról van feltétlen szó, hanem élményben is középszerűnek érzem. Nincs stílussal és élménnyel feltöltve mint mondjuk a Nintendo cuccai. De nincs ezzel semmi gond, nem kell mindenkinek minden célcsoportban benne lennie. És abszolút látom és tisztában vagyok azzal, hogy mi az amit jól csinálnak, kinek szól, stb.
17.
17.
taktaharkányi
#14: "Az a 2x millió előfizető nem Magyaroszágon él."

Na ne bassz... :O
16.
16.
godach
#15: Félre ne érts, én sem vagyok mindegyikért odáig meg vissza. A God of Wart pl 2 óra után kinyomtam, a Horizont 4x telepítettem, próbáltam és négyszer töröltem.
Szóval nem vagyok elvakult fanatikus sony ex hívő.
Viszont, ami tény az tény. Jó dolog a gamepass én is szeretem de minőségi játék egyelőre édeskevés ami megjelent rá. Nem is a minőségi a legjobb szó talán, mert abból van bőven. Inkább emlékezetes, maradandó stb.

Egyébként érdekes a hasonlatod. Amikor kijött a TLoUS akkor próbáltam és nem igazán jött be. Aztán megszületett a fiam, elkezdett nőni és amikor újra próbáltam a játékot, az első 20 perc után gombóc nőtt a torkomba. Átszaladtam a szobájába, megpuszilgattam és úgy játszottam tovább a gémet. Szóval, nekem meg pont kellett a beleéléshez, hogy nagyjából azonos családi körben legyek a főszereplővel.
15.
15.
Őrnagy
Arra próbáltam célozni, hogy a Sony AAA játékai, amik az élet értelmét, a család szentségét, a barátság mibenlétét, esetleg az evolúció folyamatának rejtélyeit feszegetik, nem mindenkinek jelentik a kikapcsolódás csúcsát. Pl nekem sem. Nem azért, mert egy sötét bunkó vagyok, és nem érdekelnek a fenti dolgok, hanem, mert már elég öreg vagyok, és a fenti témák különböző verzióit sokszor olvastam, láttam, átéltem. Úgyhogy a GoW apa-gyermek kapcsolata tök hidegen hagy, ugyanúgy, mint a TLOU hatalmas megfejtése arról, hogy nincs tisztán rossz, és nincs tisztán jó. Ezek engem fárasztanak, és abszolút nem jelentenek újdonságot, tehát ezektől a témától nem hugyozom össze magam. Én, ha játszom, kikapcsolódni akarok, ezért az olyan játékokat szeretem, mint pl az autóversenyek, vagy más ügyességi játékok. Persze egy bizonyos minőséget elvárok, de a 60 fps sem fontos. És nagyon úgy tűnik, hogy ezzel nem vagyok egyedül. Az, hogy a kedvenc játékom nem Microsoft exkluzív, hanem multiplatform, az nekem nem fáj. Ezért jó számomra a GP, és ezért bírom Philt. Persze, egy szemét multi a Micro, de a Hyundai is az, mégis Hyundaiom van.
14.
14.
crytek
#13: - Az a 2x millió előfizető nem Magyaroszágon él.
- A MS ellen vizsgálat van/volt az előfizetés miatt mert sok ember csak fizette havonta azt fogalma sem volt hogy előfizető... (mondjuk hogy lehet valaki akkora kretén hogy előfizet valamire és elfelejti...) Szóval sokan fizetnek havi több ezret úgy hogy egy percet nem játszanak.
Szóval bőven fentartható...

Teszem azt a MS azt mondja xy cégnek nesze itt van 10 millió $ de megjelenés napján add a game passba....Ha csak az 2x millió előfizető 1$-ért veszi a game passot már meg is térült. A számok remek dolgok..csak kár egy olyan szolgáltatásról pro&kontráról beszélni amikor soha egyetlen egy adatot se fogunk megtudni az előfizetők számán kívül...
13.
13.
taktaharkányi
#8: Így van, hatalmas (úristenveribig). Személy szerint nekem sincs sok időm játszani, de azt szívesennem töltöm el egy Zeldával vagy egy Last of Us-szal, mint egy Halo Infinite-el. Persze, van kilátásban nagy és ígéretes MS cím, de ezeket bevásárolták. Sajnos valljuk be, az elmúlt generációban saját portékéból nem rengették meg a világot. Az én elméletem (kurva könnyen benne van, hogy tévedni fogok és remélem is... nem a bölcsek kövét fingom, csupán egy elmélet) csupán annyi, hogy ahogy a Netflix is készített fasza filmeket és sorozatokat, és még fog is, úgy a MS-nak is lesznek és vannak jó címei. De ahogy a Netflix sem fog valószínű a büdös életben olyan mozikat készíteni, amiken az aktuális IMAX technika izzadni fog és belefosunk a vizualitásba és a hangba, úgy a game pass sem fog tudni fenntartani nagy költségvetésű AAA játékokat "tonna szám". Persze, a Micro nem ebből él. Ettől még egy profitorientált gátlástalan multi, aki bizony nem azt fogja nézni, hogy "ááá, nekem mindegy, csak a drága game pass előfizetőimnek legyen jó, majd ingyen szállítok nekik Uncharted 4-eket, Zeldákat, Metroidokat, stb. kerül, amibe kerül, csak nekik legyen jó". Persze, van 2x millió előfizető. De úgy, hogy kurva agresszíven nyomják az akciókat, ami nyilván arra megy ki, hogy a számokat a részvényesek felé tudják hozni. Én ezen az oldalon kívül emberről nem tudok a személyes ismertségi körömben, aki full price game pass előfozető lenne non-stop...Ja és itt is a virágboltban vásárolt game passekről bveszélünk nagyrészt, amiből a Micro kb. annyit lát, amennyit a g2a-n eladott játékból a fejlesztő. A bevásárlások lényege (szerintem), hogy hosszú távon lehessen biztosítani házon belül és kvázi ingyen a kontent mennyiséget. De ez nagy költségvetésű, csúcsszuper címeket nem fog tudni fenntartani. És ne essék félreértés, nem azt modnom, hogy ez kell legyen a játékkínálat. A GP akkor is megéri, ha csak ezekre áll rá, és ezt a szintet tartja. De ha nagy mennyiségben megy még rá fejlesztőkre, akkor az iparág jelentős része kerül ezen működési elv és rendszer alá, aminek én nem tudok tapsikolni, mert ellentétben crytek fillérréper barátunkkal, és szívesebben játszok és adok pénzt egy Zeldáért, mint 10 db. The Mediumért meg 12 Minutesért. És hangsúlyozom továbbra is, ez egy szektpikus hozzáállás, aminek bár úgy vélem van alapja már most is, de nem jelenti azt, hogy ne tudna a Micro rámcáfolni. Bár így lenne. Ez válasz Anti4730-nak is. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...