Újabb részletek derültek ki a Starfieldről

  • Írta: pandaril
  • 2023. augusztus 17.
  • Hír
Link másolása
A fejlesztők egy Discord Q&A-ben válaszoltak a rajongók felmerülő kérdéseire, szerencsére a válaszok bizakodásra adnak okot, igaz, olyan sokat azért nem tudtunk meg a pár hét múlva érkező címről.

A szeptember 6-án megjelenő játék a Bethesda idei nagy dobása, ami a remények szerint évekre meghatározó cím lesz majd úgy az RPG-k szerelmeseinek, mint a sci-fi rajongóknak, és talán az idei legnagyobb érv lesz az Xbox és a Game Pass mellett. Azonban pár rajongó kíváncsiságát nem lehet kielégíteni, főleg úgy, hogy a játék már letölthető (még ha nem is játszható még).

A fejlesztők egy, a Discordon közre adott kérdezz-felelek szekcióban árultak el többet a játékról. Ilyen például az, hogy minden városban vehetünk majd magunknak házat, pár lakhely pedig az egyes küldetések jutalma lesz. Összesen 20 útitárs közül válaszhatunk a játék során, akik követőként segítenek majd minket, de általános, név nélküli NPC-ket is felfogadhatunk dokkmunkára vagy a hajónk karbantartására.

A játékos és a hatóságok könnyen összetűzésbe keveredhetnek, ha csempészárut találnak nálunk. Vagy leüljük a büntetést, vagy kifizetjük a bírságot, de természetesen fegyverrel is megoldható lesz a helyzet. Fegyverek terén pedig elérhetőek lesznek a nem halálos eszközök is, így, bár a fejlesztők szerint igen nehezen, de elméletileg végigvihető a játék pacifista módon is. Hogy ez a pacifizmus csak a harcokban jelenik-e meg, vagy a szerepjáték részében is (lást régi Fallout-játékok), egyelőre nem tisztázott.

A karaktergenerálás egyik kulcseleme lesz avatárunk előzménytörténete, aminek alapján a játék legenerálja szüleinket is, így mindenki mást látogathat meg a vasárnapi ebéd során (persze, választhatjuk azt is, hogy egy gyökértelen karakterrel vágunk neki a galaxisnak). A játékon belüli vallásokról is esett néhány szó, amelyekből összesen három lesz, egyikük, a House Va'runn lesz majd a legellenségesebb a játékos felé.

Hogy a Starfieldnek sikerül-e felnőnie az Xbox által generált hype-hoz, főleg a Baldur's Gate 3 sikere után, nem igazán egyértelmű, az nagyban segíti a Bethesda játékát, hogy a Game Passben bárki kipróbálhatja majd szeptember 6-tól PC-n és Xbox Series X/S-en.

36.
36.
delphijos
#34: “egy adott játék semmivel nem lesz jobb akkor, ha előbb, vagy később játszod, illetve ha 30 ezerért, vagy 200 forintért veszed meg”

Lehet félreérthető vagyok, de nem erre gondoltam. Semmi olyan szarság hogy “akkor majd becsüli a játékot” meg blabla…. Hanem pusztán az, hogy ha pénzt adsz érte, attól függően mennyit, óhatatlanul kritikusabb leszel. ELVÁRSZ valamit a pénzedért. Sokkal könnyebben mondod egy bundle-ben ingyen vett játékra hogy “ja, oké volt”. Ez ilyen pszichológiai dolog. Egy kínai piacos 200Ft-os pólónál se szentségelsz ha 2 mosás után kinyúlik. A mosás előtt elment, fel tudtad venni, ebben ennyi volt. De egy 15 ezresnek nem bocsátod meg ( joggal )
35.
35.
crytek
#33: Vettem

Anno sok játékot vettem.Sőt elő is rendeltem pl witcher 3. Aztán rájöttem semmi értelme nincs és szerencsére a trió is a kezem alá játszott
34.
34.
Doomsayer
#33: Én mind a kettőt megértem. Ha realista módon nézed, akkor egy adott játék semmivel nem lesz jobb akkor, ha előbb, vagy később játszod, illetve ha 30 ezerért, vagy 200 forintért veszed meg. Az anyag, az anyag, érted.

Másrészt pedig az is igaz, hogy ha valamihez úgy közelítesz, hogy egy érték és egy méltó valami, akkor sokkal jobban megbecsülöd. Amikor ment a cracked és CD írós megoldás, amikor 5-6-10-30 játék elfért egy 650 megás CD-n zene és videók nélüli crackelt verzióban - ez már az után volt, hogy egy 386-osra való játékokból többszáz elfért egy CD-n -, akkor érték volt egy valódi Full verzió.

Volt pl a Die Hard Trilogy-nak egy 62 megabyte-os verziója, minden intró, outró és átvezető, valamint abszolút zene nélküli crackelt verziója. Három külön játék foglalt ennyit. Jól elvoltunk vele úgy is, de ugyan az a game over képernyő fogadott az után, hogy végig vittük, mint bármelyik meghalás után.

https://www.youtube.com/watch?v=FcLm_9i6_4E&ab_channel=JohnMatrix

Aztán ezek után volt a Beyond Good And Evil megjelenés, amikor az Ubisoft még valami olyan eszméletlen király és szívből jogosan szeretett stúdió volt, mint a Bioware, vagy később a Naughty Dog, vagy Kojima, vagy satöbbi... De a BG&E nem volt törhető játék.

https://www.youtube.com/watch?v=sBO0RgR1H4w&ab_channel=SpiralBlue

Éppen ezért le is maradtunk róla. De 2-3 év múlva meg lehett venni a Tesco-ban 2600 Ft-ért. 4 CD-s PC verzió, ami a mai napig megvan Magyarországon és mivel nem ott lakom, azért nem fényképezem neked le most - de nyugi, ott van a dobozában ma is. Már a telepítés alatti zene is komoly volt.

De a lényeg, hogy miután megvettem úgy gondoltam rá, mint valami extra cuccra. Be is kellett tenni a CD-t a PC-be, hogy fusson a játék. Ilyen dolog. Különleges volt. Nem csak egy mega jó játék, amit ma is bárkinek szeretettel ajánlok, hanem egy érték, egy nyereség, egy komolyabb dolog. Nem csak egy játék a többi között, hanem egy különleges élmény a többi felett. Persze ehhez az is kellett, hogy jó legyen a cím.

De biztos, hogy nem úgy állt ozzá az ember, hogy az első meghalásnál Shift+Del, hanem rendesn megadta a módját.

Szóval egy *jó* játék, amiért akár sokat is fizetsz, mindig más elbírálást és élményt jelenthet, mint egy torrentes, vagy google-ből letöltött Switch exkluzív egy emlulátorban a shader cache akadozás közepette.

És ha most nekiállsz lecsimpánzozni a gamer táraidat, akkor hibát követsz el. Ismered Darvin nevét? Aki megalkotta az evolúciós elméletet. Aki kitalálta, hogy mi csak a majmok leszármazottjai, úgymint gondolkodó majmok vagyunk? Az a Darvin, aki 10 gyereket nemzett a saját nővérének és mind a tíz nyomorék, beteg és agyi károsult, élő halott módon született kisgyerek volt, akik komoly kínok között haltak meg? A vérük a fején. Na ez az ember a halálos ágyán azért megvallotta, hogy amit ő mondott, az csak egy kitalált elmélet és nem valóság...
Ez az okulásodra lett most ide leírva.

Tudom, hogy grim sztori ez, de lásd pozitívan és ne legyél az, aki lemajmozza a barátait, hanem csak akkor nyisssad szóra a szádat, ha az hasznos a *szükséges* építésre.
33.
33.
Kratoska
#32: Egy olyan embernek magyarázol, aki valszeg soha az életében nem vett játékot pénzért, így fingja sincs ezeknek az értékéről. Ennyi erővel elkezdhetnél előadást tartani egy csimpànznak az atomfizikáról.
32.
32.
delphijos
#31: Nem értek egyet. Persze, nem attól lesz jó a játék hogy drága. De igenis sokkal “megbocsátóbb” az ember ha ingyen / olcsón vett valamit. Nem a szélsőségekre gondolok hogy valami nagyon jó vagy nagyon szar. De ha 70€-t kiad valaki egy játékért, akkor az hogy “elment, egynek jó volt” már nem ugyanaz. Több játékok is végignyomtam GP-ben, és igenis sokszor volt az bennem hogy “oké volt, de azért jó hogy ezért nem adtam külön pénzt”. Erre gondolok. Ezt szerintem inkább az érti meg ami mondjuk tényleg megvesz valamit megjelenés környékén drágán, és EZÉRT A PÉNZÉRT nem azt kapja. Talán ahhoz az érzéshez tudom hasonlítani mint amikor megnéz az ember egy filmet a TV-ben, streaming platformon és azt gondolja hogy “elment, de azért jó hogy ezért nem mentem el moziba ott megnézni”.
31.
31.
crytek
#30: Én ezzel nem így vagyok. Ha a game jó akkor az akkor jó és ez nem az ár függvénye.
Egy game se rosszab se jobb nem lesz attól mert az elic pl ingyen adja vagy megveszed 50 euroért.Én pont ezért úgy szerzem be a játékaim ahogy mert így nem az értéket meg a benne álló/elveszett pénzem látom hanem szimplán egy játékot ami leköt és élvezem.

(Red Dead egy nagyon jó game ott van a ps élbolyban az eladás/érdekeltség listán ,szóval szépen veszegetik hiába sok sok éves már)
30.
30.
delphijos
#29: Ez is vastagon benne van. Sokszor Crytek-nek is mondtam, és most ez tényleg nem bántó jelleggel mondom. Az oké hogy az ember próbál mindent “ingyen” vagy nagyon-nagyon olcsón beszerezni, de ez igenis az értékítéletét is óhatatlanul eltorzítja. Sokkal megengedőbb vagyok valamivel szemben ami nem kerül pénzbe. Pont ez volt a bajom az RDR kapcsán is. Lehet örülni, de ha az ember ezért TÉNYLEGESEN kifizetne 50€-t, akkor igenis másképp látná mit kapott a pénzéért. És egy játékra másképp “néz” az ember ha pénzt ( főleg ha sokat ) ad érte. Nem úgy hogy “van, egyszer majd jó lesz, de ha nem, lesz@rom”
29.
29.
Heldengeist
#28: Igen, ez is benne van. Ha végig gondolom a gamer pályafutásomat kb. 2008-ig főleg kalóz játékokkal játszottam. Mindig volt mit játszani, de nem értékeltem szinte semmit. Rengeteg játékba ugrottam bele és csak nagyon keveset pörgettem ki.

Aztán megvettem az Xbox 360-am és aktívvá váltam Steamen. A játékokért fizetnem kellett és mivel a játékoknak ára volt, jobban meggondoltam, mivel játsszak. Aztán jött az ingyen osztogatós időszak, meg a Humble Bundle "aranykora", amikor még jó játékok kerültek a bundle-ba és 10-20 dollárért kaptál 6-8 darabot. Fel is duzzasztotta a játékkönyvtáramat annyira, hogy SteamDB szerint a játékok 58%-át még csa soha el sem indítottam.

Aztán jöttek az előfizetős rendszerek, amik még "olcsóbban" adnak még több játékot. Funkcionálisan, a játékok értékérzetét tekintve már gyakorlatilag legális kalózkodás. Nem kell gondolkodni vagy mérlegelni, egy hatos csomag sör áráért ott van sok száz játék, csak kell beugrani, aztán félre tenni.

Ez is egy volt az érvek mellett, hogy úgy döntöttem, azt a hatos csomag sör árát inkább egy hatos csomag sörre költöm. A backlogom már enélkül is 264 játékból áll, aminek a java már a könyvtáraimban van.
28.
28.
Doomsayer
#26: Ez az, hogy az embereknek túl sok pénzük van és/vagy nem tudják magukat türtőztetni, ill nem gondolják végig, mit csinálnak. Tavaly november óta, amikor a Callistoval elindult a "Gaming 2023" minőség, aminek most a BG3 véget vetett, nem akartam semmit megvenni. Callisto, Jedi Survivor, Hogwarts, TLoU mind olyan ótvar cuccok, hogy inkább vettem egy Switch-et. Arra meg az egész Xenoblade Chronicles sorozatot és a TotK-t. A XC az 3db nagy JRPG és hozzá 3db nagy (10-20 órás) DLC, a Zelda meg izé.. nagy. De ezzel már akkor tudtam, hogy idén már csak a BG3 kell majd (ami ott is volt a könyvtáramban, mert támogatni akartam az elkészültét már korábban is).

Na de a lényeg végül is, hogy annak a tudata, ami a Switch-re ott van, plusz, ami Game Pass idei megjelenés + a többi Xboxra vásárolt játékom (pl Lost Judgment, vagy X360as MGS remaster kollekció, stb... ) + a BG3, az több, mint elég idénre és nem kell már játékot vennem. Ennek itta meg a levét úgymond a REmake4 és az Atlas Fallen is és meginná a levét a Pinokkió Bloodborne is (aminek elfelejtettem a címét), de az GP, szóval ja. Remélem bent marad, amire elkezdeném később.

És nem akarom magam okosnak beállítani, vagy fényezni, de jó szívvel tanácsolom mindenkinek, hogy gondolja végig, hogy mennyi játéka van és mit vesz meg annak fényében, hogy mindegyik játék időbe telik. És ne azért vegyük őket, hogy a fejlesztőket támogassuk, hanem azért, hogy magunkat támogassuk. A gaming, mint hobbi lényege nem a birtoklás, hanem a játékélmény (ideális esetben) és a gyűjtés ennek csak a következménye, azaz egy mellékes jelensége, amire visszatekint az ember és nem előre. De senkinek nem akarok beszólni/beleszólni csak így jött ki. Tehát lehet valamikor megveszem a REmake4-et, ha úgy alakul a játék szerencséje, de nem most ezeknek a tetejére dísznek... Másrészt meg jövő ilyenkor, amire erre elvileg már akár sor is kerülhetne, vélhetőleg egy kipatchelt, minden DLC-vel megkent verziót lehet majd venni negyed áron. Azzal pedig én járok jobban minden téren.
27.
27.
Doomsayer
#20: Ez is igaz, illetve abban is van igazság, amit delphijos mond. Nekem azon túl, amit lentebb mondtam, hogy a játék összességében idő előtt "elfogy" még egy dolog szokott "show stopper" lenni. Mégpedig az, amikor a játék a közepén megváltozik. Teszem azt példának, hogy az a szép grafikájú DMC szerű kínai akciójáték a gp-ben (Sword and Fairy 7) az első 10 órában lineáris menés kevés dumával és több bunyóval és max 1-2 sarok van, ahova be lehet nézni. De 10 óránál bekerül az ember egy szinte nagy és nyitott városba, ahol csak a duma megy, illetve találhatunk egy itemet, ami jelzi a felszedhető tárgyakat. Innentől kezdve, egy időre a bunyózós csőjáték átalakul városos gyűjtögetésre. Viszont ezt pont rosszkor teszi a pacing-et tekintve és ez elég volt nekem, hogy félbe maradjon a játék.

Vagy ott van a PS1-es Star Wars Phantom Menace. A feléig egy kardozós-lövöldözős akció, de a közepén van egy kalandozós-mászkálós-beszélgetős, teljesen más stílusú pálya (Tatooine). Akkoriban, nyelvtudás nélkül... well.

De érdekes példa/kivétel volt nálam az "elfogyásra" és a folytatásra a Shadow of the Tomb Raider. Bár nagyon jó játék (Steam-en 43.8% fejezte be), de nekem a One with the Jungle nehézségen (ezt csak a játékosok 5.9%-a fejezte be) a 60 órás játék kb 40-nél úgy "elfogyott" a S&F7-hez hasonló dolog miatt, hogy végső soron több, mint 8 hónap szünetet hagytam benne. Ezek után felvettem a fonalat és a további 20 órát nagy élvezettel nyomtam le.
26.
26.
crytek
#25: Kegyetlen vicces egyébként ez...
Ok hogy valaki a 0-dayel akarja "támogatni" a fejlesztőket és megveszi,de hogy miért nem viszik végig számomra rejtély. Lentebb írva vanert jön más és megy arra..minek?Újabb kidobnivaló 60$-70$ csak hogy aztse vigye végig? Ezeknek a számoknak a tükrében tényleg csak a támogatás dolog marad más értelme nem sok van,de az ilyen miért nem a beteg gyerekeknek gyűjt pl annak még értelme is lenne nem egy befejezetlen dologba fektetett be.
Sosem fogom ezt megérteni nekem ha tetszik valami végigviszem, ami nem azt nem ,de azt megse szerzem mert ugye minek..
25.
25.
delphijos
#24: Ja, tiszta sor, itt a példa az volt hogy olyan játékok is 30 alatt vannak amik az "űberb@szó" kategóriát képviselik.
24.
24.
crytek
#19: 30% az kb a világ topelitnek mondhatja magát.
Boxon pl szökőévente van ami 8-10% feletti,de akkor annak szobrot faragok
23.
23.
delphijos
#20: Egyetértek, ez is benne van, de kitartok amellett hogy azért ezek között van sok olyan is, ami ha rövidebb, jobban "látni a végét" , több ember befejezné. Nagyon tetszett pár Early Access teszt a Dysmantle-ből. Vártam. De amikor megjelent, és megláttam a térképet, azt mondtam hogy na, ezt nem... Ha fele akkora lett vona, végignyomom. Én nagyon ritkán ülök fel valami hype-ra, marketingre. Valamiféle tényleges gameplay-t mindíg megvárok megjelenés után.
22.
22.
delphijos
#21: Ja, ilyen szempontból nekem a Just Cause III a "szégyenfolt". :)
21.
21.
DragonBleacPiece
#19: van game ami annyira jó hogy nincs kedvem végigvinni csak játszok vele, pl infamous second sonban nyomtam a küldiket kb 12-13 órát, utána 200 órát csak zenehallgatás közben randalíroztam a városban
20.
20.
Heldengeist
#19: Én nem ebben látom a befejezés problémáját. Inkább abban, hogy a marketing ránk beszél olyan játékokat, amik amúgy annyira nagyon nem is érdekelnek, de a csilli-villi cinematic trailer hat az érzelmeinkre. Megvesszük, belekezdünk rájövünk, hogy nem is jön be annyira, sőt, sokan szerintem rá sem jönnek, csak szimplán maguk sem tudják miért elfogy a kedv és félretesszük, hogy talán majd egyszer folytatjuk. Aztán jönnek újabb játékok és többet vissza sem nézünk.

Én személy szerint így voltam a Doom Eternallal. A marketing jó volt, a 2016-ost élveztem, de az Eternalba már csak a feléig jutottam, nem jöttek be a változtatások, eluntam, félretettem, azóta is ott várja a mentés, hogy egyszer majd újra beleugorjak, de az azóta eltelt ~másfél-két évben volt időm gondolkodni, miért is nem szippantott be annyira és a játéknak azok a tulajdonságai azóta sem változtak.
19.
19.
delphijos
#18: Az lényeg hogy ezekben nem feltétlenül a mi véleményünk a döntő elsősorban. Egy Witcher 3-at is kb. a játékosok 30% fejezett be. És ebben az Elden Ring se jobb. Akármilyen jó egy játék... nem feltétlen azért nem fejezik be mert unalmas/ rossz játék. Mert jön másik, másfajta, azt is látni kell, azt az élményt is ki kell próbálni. Nem az elkötelezett játékosokon van a hangsúly, hanem az átlagon. Megvétel ELÖTT vágytak rá hogy hosszú legyen, mert "úgy éri meg" , de aztán annyi idő még nem lesz rá.
18.
18.
Doomsayer
#16: Mondjuk a Zelda még olyan, hogy megéri vele játszani és ritka tulajdonságánál fogva tényleg olyan, hogy bármikor letehető és folytatható, még fél év kihagyást is gond nélkül kibír élményromlás nélkül és kvázi mindegy, hogy napi 1 órát tudod tolni, vagy napi 10-et. Trust me.

Amúgy osztom a véleményed a 100 órás OW játékok és az idő kapcsán, de annyit hozzáteszek, hogy nem mindegy, milyen a játék. Tehát egy AC Egyiptom/Görög/Angol/Japán esetén nekem sincs rá 10-15 órám sem. Míg egy Zelda/Witcher/Elden Ring kapcsán szívesen teszek róla, hogy legyen 100 óra időm és nem bánom meg. De ugyanitt megjegyzem, hogy a szememben a REmake2 és a Rezident Gonosz 8 kiváló játékok, amik nagyon jó élményt adtak és az utsó fillérig megérték az árukat... de ebben az is hangsúlyosan benne volt, hogy 10-15 órás játékok és nem ezer órás bullshit OW. Egy játék legyen olyan hosszú, amit a kivitelezés és a tartalom elegye elbír. Mondjuk a DA:O 60-70 órásnak tökéletes, a Mass Effect 2 45-55 órásnak tökéletes, és a Deus Ex 3 40-50 órásnak tökéletes. Mondjuk egy D:OS2 100 órásnak is tökéletes. De egy Far Cry, vagy Assassin's Creed a benne lévő tartalom mennyisége és milyensége miatt nem bír el 10-15 óránál többet, mert tovább nem tudja lekötni a játékost.

És ezen a ponton kell eldöntenie a játékosnak/vásárlónak, hogy megéri-e egy jó 15 órás élmény és jó játék azt az árat, vagy annyi pénzért valami mételyt vesz meg, ami 200 óra, de 3 óra múlva unalmas. Én mindig a rövidebb és jobb játékokat választom.
17.
17.
Heldengeist
#16: De az opciót meg lehetne hagyni ahelyett, hogy objective markerek köré tervezik az egész játékot és ha kikapcsolod őket, nincs in-game módja, hogy kitaláld, mit kell csinálni meg hol.
16.
16.
delphijos
#14: “100+ minőségi játékórával nincs gond”

Ugyan. Persze, mindig vannak és lesznek “fqnatikusok” akik több száz órát tesznek nála I kedvencencbe, de az igazság az hogy a még a nagyon jónak kikiáltott hosszú játékoknál is meglepően alacsony azok száma akik ténylegesen végigjátsszák. A mai többség nem fog 0 segítséggel játszani egy OW játékot, hogy minden infót “vakon” kell összeszedni. Persze hogy ez az immerziót rontja. Én neki se álltam az új Zeldának. Imádnám, de egyszerűen nincs ennyi időm most erre.
15.
15.
Ooorky
#14: Nekem a kedvencem anno egy Fallout 3 bemutató volt, a csávó annyira a kis nyilat követte, észre se vette a játék végéig a hatalmas robotot a BoS bázisán...
14.
14.
Heldengeist
#11: 100+ minőségi játékórával nincs gond. A probléma az, hogy a legtöbb ilyen játékban kb. 30-40 óra minőségi, illetve az utóbbi időben már az is egyre kevésbé. Ráadásul a modern "quality of life" funkciók nagyon sok élménytől fosztanak meg, különösen, ha aköré tervezik a játékmenetet. Nem lépsz interakcióba azzal a bizonyos OW-vel, csak félkómában követed a waypoint markert. Az Oblivionban például még minden NPC-t megszólíthattál útbaigazítást kérni vagy hogy milyen pletykák vannak, a Skyrimban már senkit.
13.
13.
delphijos
#12: Hát igen, azt nehéz megérteni hogy a fejlesztőknek sincs ilyenkor könnyű dolga, egyszerűen képtelenség 1000 totál különböző izgalmas mellékküldetést betenni egy játékba. Mármint lehetne, de végtelen idő. És ANNYIVAL meg nem vennék többen csak emiatt. Ezért marad a gyűjtögetés, meg a sok “hozd el, vidd oda” cucc.
12.
12.
DragonBleacPiece
#11: elsőre jónak tűnik a szabad nagy világ stb, de egy idő után mikor ugyanazokat a tevékenységeket csinálom csak vizes helyszín helyett lávás helyszínen unalomba fullad..és olyan érzésem van mintha munkában lennék
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...