Megjelent a The Elders Scrolls II: Daggerfal Unity

  • Írta: pandaril
  • 2024. január 4.
  • Megjelenés
Link másolása
A modern motorral készült modot nagyjából tíz éven át fejlesztették, és bár már eddig is elérhető volt valamilyen formában, hivatalosan csak most érte el a projekt az 1.0-ás stádiumot.

Sosem szabad lebecsülni a rajongói elköteleződést, és sosem szabad kétségbe vonni, hogy mire ösztönzi a játékosait egy jó Bethesda-játék. Az 1996-ban megjelent The Elder Scrolls II: Daggerfall mai szemmel lehet, hogy már nem nevezhető szépnek, könnyűnek meg pláne nem, viszont egyértelműen úttörője volt annak a formulának, amit a Morrrowind tökéletesített, majd pedig az Oblivion és a Skyrim vitt tovább.

Nem is csoda, hogy egy elkötelezett rajongói csoport hosszú évek munkájával elkészítette a játék Unity-s változatát. A Daggerfall: Unity gépigénye lényegesen nagyobb, mint az alapjátéké (minimum 2GB RAM-ot igényel, míg az eredetinek elég 8MB is), cserébe, ha nem is esélyes az év legszebb játéka díjra, egyértelműen modernebbnek érződik, már csak a ténylegesen 3D-s megvalósítás miatt is. Teszi mindezt úgy, hogy a játék egyik legnagyobb technikai erőssége, a mérete nem szenved csorbát.

Ugyanis a mai napig a Daggerfall a legnagyobb térképpel rendelkező offline The Elder Scrolls-játék. A fenti képen látható kis, barna folt a Skyrim térképe a Daggerfalléhoz viszonyítva. Természetesen egy ekkora játékteret megtölteni ma sem lenne gyerekjáték, így nem is csoda, hogy egy procedurálisan generált pályáról van szó. Igen, a Starfield marketingjében is kardinális szerepet játszó megoldást is ez ebben a játékban használta a Bethesda.

Maga a Daggerfall ingyenesen elérhető a Steamről, a mod pedig a készítők oldaláról érhető el. Ha valakinek nincs kedve a modolással bajlódni, annak opció lehet a GOG-os verzió, ami egyben telepíti az alapjátékot és a modot is (igaz, ennél a verziónál lehetnek problémák).

1.
1.
markoci555
pont nemrég vittem végig, és valami elképesztő mit műveltek vele, gondolkodtam előtte, hogy inkább klasszikus verzióban játszom, de annyi hibajavítást kínál, hogy nem tudtam kihagyni

ez a térkép összehasonlítás meg röhejes, a későbbi játékok, köztük Skyrim tele van töltve cuccal kézileg, ez meg egy véletlen generált világ
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...