Részletek a Tomb Raider I-III Remastered új funkcióiról

  • Írta: zoenn
  • 2024. január 17.
  • Hír
Link másolása
Februárban modernizálva tér vissza a klasszikus Tomb Raider-trilógia korunk masináira, az Aspyr pedig elárulta, milyen új funkciókat kapunk, ha beruházunk a csomagra. A játékmenet időtlen ugye, de a külcsín jóval szebb lesz.

Valentin napkor érkezik a Tomb Raider I-III Remastered, ám a fejlesztő a minap a PlayStation Blogon árulta el, hogyan adott "friss megjelentés és érzetet" Lara Croft első három kalandjának.

Az Aspyr szilárd meggyőződése, hogy a trilógia játékmenete időtlen és a meglévő forráskód használatával minden ugráshoz, titokhoz, ellenséghez és rejtvényhez hozzáfértek, pontosan úgy ahogy a Core Design annak idején megálmodta. A munka elején feltették a kérdést, mivel örvendeztethetnék meg a rajongókat?

Először is, a játékosok kétféle irányítási séma között válthatnak: a PS1-es eredeti és a modernizált input között. Előbbinél nyilván nem kell használni az analóg karokat. Az stúdió már egy életerőcsíkot is bevezetett a főellenfelek számára, hogy a keményebb harcok ne legyenek frusztrálóak. A játékon belüli tárgyak, mint az egészségügyi csomagok és a lőszer már 3D-s modellben pompáznak 2D-s helyett, és több mint 200 trófeát gyűjthetünk be a PlayStation-változatokkal.

Emellett kapunk egy robusztus fotómódot és még néhány meglepetést is, amit még titokban tartanak a srácok. A filozófiájuk az volt, hogy a trilógia úgy nézzen ki, ahogy anno az emlékeinkben megmaradt. A korai tesztek során sokan nem is tudták, hogy már modernizált látvánnyal van dolguk. Ez utóbbiak közé tartozik a valós idejű fényeffektusok, valamint az új modellek, környezeti elemek és ellenségek. Persze bármikor válthatunk az eredeti és a remasterelt grafika között.

A Tomb Raider I-III Remastered február 14-én érkezik PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re és Nintendo Switchre.

8.
8.
sumblinker
A régi irányítás tankos, de attól még ott is használhatsz (feltehetően) analóg karokat, mint a nem hivatalos PS Vita portnál. A keményebb harcok pedig életerőcsíktól független frusztrálóak maradnak, de legalább taktikusabban be tudod osztani a lőszert. :)
7.
7.
Nate Hope
#6: "Én tuti, klasszikban játszom majd."

Akko' egészségedre!
6.
6.
Nothing
#3: Ha rémálom lett volna az irányítás, nem kap anno 9-10 pontokat. Semmi gond nincs a régi TR játékok irányításával - egyszerűen elszoktunk tőle. Némi modernizáció persze ráfér, hogy dinamikusabb, könnyebben elsajátítható legyen, de ennyi. Én tuti, klasszikban játszom majd.
5.
5.
Doomsayer
#4: Nem, a magamfajta azt mondja, hogy path tracing kéne bele. :)
4.
4.
crytek
#1: A teféléd ugyis megmondja a frankót hogy ez így csunyább mert elveszítette a régi jellegét ami szebb volt dizájnban..
3.
3.
Nate Hope
Én örülök a modernizált irányításnak, az eredeti már a saját idejében is rémálom volt, hát még ma...
2.
2.
logic5
#1: Az okoskodáson kívül, mi értelme volt ennek a regénynek?
1.
1.
Doomsayer
"A korai tesztek során sokan nem is tudták, hogy már modernizált látvánnyal van dolguk."

Ezek azok, akik minden grafikai evolúció után négy évvel benyögik, hogy 15 éve nem fejlődött semmit a grafika.

Amúgy a kiadásról szóló első híreknél még azon morfondíroztam, hogy ez nehéz lesz a mai gamereknek, és a mait megszokott régi gamereknek is és hogy nagyon nem lenne rá ezért szükség. De biztos be tudnak majd hype-olni sokakat és vételre sarkallni, mert erről szól ez az ipar. Minden esetre úgy gondolom, hogy ha egy kazettán rajta lesz a komplett Switch-es verzió és hiba nélkül elmegy 1080p 60fs-sel, akkor talán majd később be lehetne szerezni egyet amolyan világvége célokra.

Tudom, Switch esetében ez esetleg nagy elvárásnak tűnhet, de ezek a TR játékok PS1-re voltak, meg olyan régi PC-kre, hogy akkor még nem találták fel az áramot sem. És bár a PS1 nem jól hasonlítható össze a mai konzolokkal architekturális különbségek miatt, de azt lehet tudni, hogy a PS2 már annál erősebb volt jóval.

Nos, a PS2 6.2 GFLOPS, a PS3 230 GFLOPS és a NSW pedig 1 TFLOPS. Nyilván ebből még nem érdemes levonni azt, hogy nettó több, mint négyszer erősebb a Switch a PS3-nál, de azt viszont úgy érzem, hogy elvárhatnám, hogy az 1996-1998-ig megjelent első három TR játék 1080p@60-al menjen a Switch-en még egy új bevilágítással is. Mert ha nem, az szerintem nem a hardver hibája lesz. Ha pedig nem lesz rajta egy kazettán (max 16GB) mind a három játék, hanem abból 1-2 rész letöltős lesz, pedig az eredetileg 650 megabyte-os CD-n voltak úgy, hogy mellette CDA volt a zene, akkor újfent kizárt, hogy érdekeljen.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...