Thief: Deadly Shadows Bemutató

Link másolása

Ha olvastátok az előzetest (ha nem akkor ITT tehetitek meg - baalint), tudhatjátok mennyire vártam a Thief 3 megjelenését. A sok beígért újítást, a legendás First Person Sneaker játékmenetet, vagy a lebilincselő hangulatot, amire a Thief eddig megjelent két része képes volt.

Lássuk hát mire volt képes az ION Storm a Deadly Shadows esetében.

 

Kezdésképpen leszögezném, hogy szinte teljesen ugyan az a konzolra és a PC-re megjelent verzió. Ez azért fontos, mert volt már olyan játék az EIDOS-tól (és persze nem csak tőle), amely lássuk be nem lett egy kimagasló alkotás. Gondolok itt a PC-n remekül sikerült Tomb Raider szériára, ami után a már PC-n és konzolon egyszerre megjelent Angel of Darkness igazán szerényen hatott. Nem hiába vette el a csúfos bukás után a Core-tól a következő rész fejlesztését az EIDOS.

Na de ez egy másik napra és időpontra tartozik.

 

Vegyük végre górcső alá a mostani 2 CD-s Thief: Deadly Shadows stuffot.

Betöltés után meglepő módon előbb egy EIDOS-os utána egy ION Storm-os , majdan egy Nvidia és egy Sound Blaster logó virít a szemünkbe (mi ezen olyan meglepő? – baalint). Ezután rövidebb töltés következik és végre a főmenüben találhatjuk magunkat. Hála az égnek van egerünk :). Nézzétek el a szkepticizmusomat, de ha konzolról van szó sajnos sosem tudni biztosan, hogy mire számíthatunk.

Gyors beállítás és billentyűzetkonfigurálás után, rögtön bele is vethetjük magunkat a történetbe.

Először is, mint minden jó kalandjátékban lehetőségünk lesz megismerkedni egy videó formájában a történettel. A készítők ígérete az volt, hogy immáron egy sokkal komolyabb és öntudatosabb Garret fog ránk köszönni. Míg az első részben csak lopkodni próbált és minél nagyobb vagyont összeharácsolni, úgy a harmadik részben már felfogja és tudja, hogy vannak mitikus dolgok az életében és el is fogadja a szerepét ebben a mitikus világban. Ha nem teljesen tiszta miről is beszélek, ajánlom a trilógia minél hamarabbi beszerzését és végigtolását :).

 

Miután bejutunk végre a „csatatérre”, rögtön el is gyönyörködhetünk a grafikában. Az Unreal motor ismét bizonyít. Minden ott van ahol annak lennie kell, és szinte mindennel tudunk érintkezni. Ezt hívják dinamikus környezetnek. Természetesen a legfontosabb ebben a játékban az árnyékok megjelenítése. Ez elég jól meg lett oldva. A fénykristályunk segítségével remekül tudunk osonni árnyékból-árnyékba, anélkül hogy akár még csak a meglibbenő köpenyünk csücskét is észrevegyék :).

Na ez azért nem teljesen igaz ugyanis előfordul, hogy annak ellenére, hogy teljes sötétségben vagyunk, akkor is észre vehetnek minket az őrök, ha közvetlenül előttünk haladnak (haladunk) el.

Ami viszont szerintem egy rettentő jó húzás volt a készítőktől, hogy Garett VÉGRE nem kopogós cipőben ment settenkedni! Ez szerintem az előző részekben eléggé nagy bukta volt… A jelen részben nem egyszer vettem észre, hogy néha még lopakodás nélkül is egy-egy őr vagy „pórnép” mellé tudtam osonni és egy jól irányzott ütéssel az álmok völgyébe tudtam terelni.

 

Erről jut eszembe, hogy fegyver tárházunk ismét bővült néhány extra cuccal. Van nekünk mindenféle nyílvesszőnk (broadhead, moss, water, noise stb.), bombánk és persze az elmaradhatatlan Blackjack-ünk és kis tőrünk is. A Blackjack természetesen kevésbé véres mint a tőr és ilyenkor csak elkábítjuk az aktuális „pacienst”, nem pedig megöljük, ami mint már megszokhattuk nagyon fontos ha magasabb nehézségi fokon játsszuk a játékot.

 

A céljaink eléggé változatosak. Persze mindegyik általában valamilyen betörésen alapszik, de ezen belül is igen eltérőek a missziók. Lopjuk el valamit, raboljuk el valakit, törjünk be valahová és még sorolhatnám. A fő küldetéseket pedig gyakran különböző mellékküldetések is színesíthetik. Ezek általában a már korábban is megismert extra feladatokon alapszik mint például, rabolj el X mennyiségű aranyat vagy ne ölj meg senkit utad során stb.

 

Amit még nem említettem az a fizika. Hősünket egy érdekes húzással immáron nem csak FPS-ben de TPS-ben is tudjuk irányítani. Azt hiszem, jó pár óra játék után könnyedén állíthatom, hogy tudom mi hiányzott eleddig nekem ebből a jó kis gámából. Harmadik személyben nagyon jól irányítható a játék (csak íjhasználatkor vált vissza első személyű nézetbe) és ráadásul sokkal jobban be tudjuk látni a pályát és a körülöttünk lévő környezetet is. Ez igazából nem több (a fejlesztők állítása szerint) mint egy kisebb kameraváltás, de szerintem rettentően hasznos és élvezetes tud lenni.

A mozgás ebben a nézetben is nagyon jó, egyedül talán az ugrásokkal volt némi problémám, ezeknek a végrehajtása néha eléggé nehézkes…

Az i-re a pontot a harmadik személyű mozgáson kívül, Garett arca adja. Nagyon poénos hogy az első rész végén megszerzett kibernetikus szemét (üvegszem :))) immáron közelről is megszemlélhetjük. Néha, ha teljes árnyékban van, csak a zölden világító szeme árulkodik róla a sötétben. Poén.

 

Néhány záró gondolat a végén. Mikor megkaptam a játékot tesztelésre eléggé rettegtem a konzol hatásától, de miután rendesen bele tudtam mélyedni, rájöttem hogy azért még lehet igényes munkát végezni még ha egyidejűleg két platformra is történik a fejlesztés. Remélem ha már nem is kérhetem hogy a cégek felejtsék el a konzolt ha PC-re is gyártanak, legalább a munkájuk legyen olyan jó mint amilyen a Thief: Deadly Shadows esetében volt (vagy még jobb :).

 

Ajánlott művek: Thief 1: The Dark Project, Thief 2:

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...