Prince of Persia: Warrior Within

  • Írta: cash_
  • 2004. december 7.
Link másolása
Sokan vannak így, köztük én is, akiknek az első igazán komoly program, amit Pc-n láttak a Prince of Persia (ezentúl csak POP) volt. Ott volt persze a Populous is meg mondjuk a Syndicate, de akkor is a legjobb és sokak által irigyelt (Amigások, +4-esek, 64-esek, ZX Spectrumosok hatalmas tábora) program. Pedig igazából nem volt (mai szemmel nézve) egy nagy durranás, de akkor nagyon nagyot ütött.

Különleges varázsereje abban rejlett, hogy a főszereplő mozgása rendkívül élethű volt, mintha tényleg élne. Akkoriban még nem lehetett ilyet látni, majd csak pár évvel később (Another Wolrd). A másik különlegessége az volt, hogy hihetetlenül látványos akrobata mutatványokat lehetett véghezvinni a játékban, ami miatt még azoknak is élményt nyújtott a játék, akik csak nézőként voltak jelen. Azóta már nagyon sok minden történt. Eltelt kb. 15 év és a mai játékok már magasan verik az akkori slágert a POP-ot. Egészen 2003-ig, amikor is az Ubisoft egy merész ötlettől vezérelve kiadta a POP – Sands of Time-ot...

Nagy volt a felelősség a vállukon, hiszen egy nyugalmazott legendának folytatást csinálni nem könnyű dolog, mert ha esetlegesen rosszul sikerül, akkor beárnyékolhatja elődjét, amit persze senki sem akart. Szerencsére a játék nagyot ütött ismét, csodálatos grafikájával, remek kis történetével és nem utolsó sorban hihetetlenül pörgős és változatos játékmenetével. Mindezek mellett meg is sikerült tartani a POP legendás akrobata játékmenetét. SŐT! Teljesen felturbózták ezt és a játék nagy hangsúlyt fektetett erre a vonalra. A történetben POP-ot alakítjuk / :) / aki ahhoz hogy megmentse szeretteit eljut a hatalmas varázserővel rendelkező Sands of Time-hoz, majd eltöri azt, ezzel kiszabadítva a gonoszt, ami sosem áll meg addig, míg áldozata életben van. Kb. itt volt vége a történetnek, úgyhogy sejthető volt, hogy lesz folytatás...

Nem is akármilyen, hiszen a Warrior Within sok szempontból más mint az elődje volt, de erről majd részletekben írok. A történet szerint már jó ideje menekülünk a kiszabadult szörnyeteg illetve az elkerülhetetlen sorsunk elől. Hiszen a legenda azt mondja, hogy aki az idő folyása ellen fordul annak meg kell halnia. Hercegünk annak ellenére, hogy életében először retteg a sorsától, eldönti, hogy vissza megy azokba az időkbe, amikor még az Empress of Time a Sands of Time-ot „üzembe helyezte" ;) és megakadályozza őt ebben, kerüljön amibe kerül. Hiába mondják neki, hogy az idő folytonosságát nem lehet megszakítani, ő nem adja fel a harcot, hiszen már csak ez az egy esélye maradt. Elindul hát a Island of Time felé merészen, szembe nézve azzal ami rá vár...

Rögtön a bevezető animáció után, sőt igazából már a dobozra ránézve is sejthető hogy a jó öreg meseszerű herceg történetnek vége van. Minden megváltozott, minden sokkal sötétebb és gonoszabb lett. Hercegünk is megkeményedett, hajat növesztett, borostás, koszos lett és szemébe költözött valami elszánt őrület, ami már már a gonoszsággal vetekszik. Ezt bizonyítja a harci stílusa is, az a rengeteg brutalitás, ami a játékban van, illetve a cinikus, nagyképű beszólások, amiket folyton mondogat nekünk. Mindenki eldönti maga, hogy ennek a változásnak örül-e vagy sem, de szerintem manapság annyira a negatív hősök idejét éljük, hogy hamar meg fogja szokni mindenki. Lássuk akkor, hogy milyen újdonságok vannak a játékban:

  • A legszembetűnőbb dolog a grafika stílusának átalakítása. Minden sokkal sötétebb, sokkal komorabb, mintha az egész világ körülöttünk haldoklana. De ez jól fekszik a játék stílusához. Ezen kívül látszik, hogy hatalmas energiát fektettek bele a környezetbe, ami egyszerűen lélegzetelállítóan gyönyörű. Igaz boxon a szokásos homályosítással igyekeznek a hibákat kijavítani, de emiatt még szürreálisabb lesz az egész játék hangulata.
  • Mint azt az alcím is mutatja, nagyobb hangsúlyt kapott a gémben a harcrendszer. Rengeteg combó, akrobata kivégzés és fegyver áll majd a rendelkezésünkre, mindegyik csak egy célt szolgálva, a pusztítást. Könnyen tanulható és nagyon látványos a harcrendszer, bár eleinte egy kicsit nehézkesen tanulja meg az ember, de idővel megy az egész, mint az ágyba szarás. Ezen kívül a környezetünket is fel tudjuk használni a harcban, minden bele tudunk akaszkodni, körbepörögni, falról támadni stb. Most már két fegyverrel is tudunk harcolni, ami újabb lehetőségek hadát nyújtja majd nekünk. Ilyenkor nem tudjuk alkalmazni az eldobásos technikáinkat, viszont helyette gyönyörű kétkezes harcot tudunk produkálni.
  • A szokásos varázslatok, mint az idő visszapörgetése itt is megvan, de a tárház kiegészült pár hasznos kis dologgal, mint például az idő megállítása... de a többi legyen csak meglepetés...

A játék menete rendkívül jól ki van találva, hiszen felváltva váltogatják egymást a harci jelenetek, az akrobata részek és nem utolsó sorban a logikai feladványok. Szépen megkomponált látványos és rendkívül szórakoztató a játék. Az ellenfelek elég keményen harcolnak, bár nem valami nagy észlények. Persze vannak okosabb és vannak szinte legyőzhetetlen ellenfelek is, de mindenkinek megvan a gyenge pontja. Idővel viszont már nem akadhat komoly ellenfelünk, ha rendesen megtanultunk minden mozdulatot a játékban és ha előbújt belőlünk a harcos, ami legbelül van...

Értékelés:

A játék grafikája, mint azt már feljebb írtam teljesen lélegzetelállítóan szép. Igaz azok a grafikai elemek, amiket mozgatni kell nem lettek valami profin megcsinálva (hát igen ehhez majd Pc kell ugyebár), de a festett hátterek annyira gyönyörűek, hogy ezzel nem is fogtok foglalkozni, majd meglátjátok. A gém hangeffektjei és a zene eszméletlenül jók. Jómagam már igen régen foglalkoztam a metálos vonallal, inkább az elektronikus zenét szeretem. De ez a stílus, amit a POP képvisel nagyon bejött. Sajnos mint az kiderült, a POPWW boxos változata világszerte el van cseszve hangügyileg, ugyanis sokszor összekeveri a zenéket, hirtelen megállítja azokat, és van hogy hang sincsen. Nem tudom, hogy miért kellett ezt így elrontani, de az biztos, hogy nem csak az én dvd-mel volt gond, hanem mindegyikkel ez a baj... Szomorú, mert a zene és a hangok sokaknak nagyon sokat számítanak! A játék hangulatával minden rendben van. Sokan lesznek, akik nehezen fognak megbarátkozni az új feelinggel, de akik tudják, hogy milyen az élet maga, azoknak nem fog nagy csalódást okozni az ezirányú változás sem... =) A játszhatósággal viszont már sajnos komoly gondok vannak. Ugyanis annak ellenére, hogy van third person és madár távlatos nézet is a játékban, egyiket sem lehet igazán használni, mert a gém kamera beállításai nagyon erőszakosak és sokszor semmit sem lehet az ellen tenni, hogy egyszerűen nem látsz. Sokszor fogalmad sincsen, hogy hol és hogyan tudsz továbbmenni, mert a kamera olyan helyen van, hogy nem látod az utat, és pörgetni sem engedi a nézetet. Sajnos a látványosság a játék hátrányára dőlt. A szavatossággal is gondok vannak, hiszen annak ellenére hogy van box live opció, csak a szokásos pályarekordokat lehet döntögetni a neten, ami nem hiszem, hogy túlságosan tetszeni fog bárkinek is. De mindezek ellenére a POP Warrior Within egy nagyon jó folytatás lett, sok sok újítással, hosszabb játékidővel és erőtmegpróbáltató kihívásokkal... A kérdés már csak az, hogy te is meg akarod-e találni a harcost magadban?! ...

5.
5.
boti95
ENNEK A JÁTÉKNAK A MENTÉSI RENDSZERE VALAMI KATASZTRÓFA!!!!
HÁT MI AZ, HOGY NINCSEN CHECKPOINT?????
Azok a kutak olyan messze vannak egymástól, hogyha valamit elcseszel kezdheted a pályát az elejétől! Hát miért nincs checkpoint-rendszer? Évekkel azelőtti játékokban is volt már ilyen rendszer!

Nyomtam is egy Rage Quit-et.
4.
4.
szogyenyi93
A játék első blikkre nem valami jó, de később meg lehet szokni. Hozza a szokásos POP hangulatot, viszont a kamerával nekem is meggyűlt a bajom. A Dahaka-ról meg inkább nem is beszélek, mert akkor tuti ki lennék innen csapva.
3.
3.
Luki006
ja jó a játék...

Shdee(feke ruhás csaj) abba a terembe hogyan lehet leölni?

mert egyszer csak megakad a végén és nem megy le
2.
2.
omlas91
Valaki nem tudja véletlenül, hogy hol van a kilenc életet adó kút? Ha tudja valaki akkor létszi küldje el az e-mail címemre. a.seva@citromail.hu KÖSZ
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...