Rainbow Six: Siege bétateszt

Már két hónap sincs hátra a Rainbow Six: Siege megjelenésééig, így a Ubisoft az áprilisi alfa után egy zárt bétatesztet is indított. Lássuk, mennyit javult a játék fél év alatt!

Elképesztően megszaporodtak a bétatesztek az utóbbi időben, melyek nem csak a fejlesztőknek segítenek, de egyfajta modern kori demóként is funkcionálnak. Pár éve teljesen kihaltak a játszható demók, így örömteli, hogy sok játékot – bár főleg multiplayeres címeket – kipróbálhatnak a játékosok vásárlás előtt. A Ubisoft neve a tavalyi fiaskó után egybeforrt a be nem fejezett címekkel, így végül nekik is jól jön, hogy még a megjelenés előtt megmutathatják, mennyire jó állapotban van az új játékuk. Emiatt a Rainbow Six: Siege zárt bétájába szinte csak az nem került be, aki nem akart, és érdemes is volt ránézni, aki kicsit is rajong a taktikusabb lövöldékért. Immár második alkalommal volt lehetőségem kipróbálni, így érdemes átfutni a fél évvel ezelőtti alfatesztemet is, mivel néhány helyen vissza fogok rá utalni.

A játék szinte minden szempontból javult az áprilisi alfához képest. A menü végre normálisan használható és a grafikát is részletesen beállíthatjuk. Kaptunk egy rövidke benchmarkot is, mellyel letesztelhetjük, hogy hogyan is fog futni a játék, így nem az éles meccsek alatt kell szöszölni a beállításokkal. Az irányítást a grafikához hasonlóan szintén aprólékosan állítgathatjuk, még a többfunkciós egeremet is érzékelte a játék (ikonokat is kaptak a gombok), ami evidensnek tűnik, azonban sok címnél mégsem az.

A grafika rengeteget javult április óta, és most már tényleg úgy néz ki a játék, ahogy azt a trailerekben láthattuk. A motor legnagyobb erőssége a környezet rombolhatósága, ami szenzációsra sikerült: öröm nézni, ahogy darabokra robbantja a gránát a berendezési tárgyakat, és még az emeleten is kialszanak a fények, ha az alsóbb szinteken berobbannak a falak. A rombolhatóság mellett kiemelendőek még a fényeffektek, melyek már a szintén Anvilt használó Unityben is parádésak voltak, itt azonban játékelemként is funkcionálnak, hiszen a sötét épületekből kilépve pár pillanatra elvakulnak a játékosok. A mérések alapján a motor jól van optimalizálva és PC-n, valamint konzolokon is stabilan fut. A fejlesztők konzolon is a 60 fps-t célozták meg, ami a kompetitív módokban működik is, azonban a Terrorist Hunt játékmódban érthetetlen módon csak 30 fps-sel fut a játék – reméljük, ez a végleges változatban másképp lesz.

A bétában három helyszín volt elérhető, azonban mindet kipróbálhattuk nappal és éjjel is. Mindegyik pálya aprólékosan és részletesen van felépítve, valamint teljesen hihetőek és valóságosak. Egy furcsaság azért mégis akad: továbbra sincsenek ajtók, ami még az átépítés alatt lévő családi háznál csak-csak érthető, de a francia nagykövetség WC-jénél kissé röhejes. Nagy eséllyel nem feledékenységről, hanem fejlesztői döntésről van szó, hiszen ha lennének csukható ajtók, akkor a barikádok emelése értelmét vesztené. Apróság, de mégis feltűnő, hiszen nagyban rombolja a beleélést az amúgy valósághű játékba.

A bétában három játékmódot lehetett kipróbálni – két kompetitív és egy kooperatív módot. Kezdjük először az utóbbival: aki játszott már Rainbow Six-játékokkal, az emlékezhet a Terrorist Hunt módra. Ebben a lényeg, hogy a szabadon bejárható pályákon minél gyorsabban öljük meg az összes terroristát. A Siege-ben ezt akár öten is játszhatják együtt és ahogy az előző részek esetében is – nagyon szórakoztató egyedül és akár többedmagunkkal is. Sokat nem újítottak rajta a Vegas-epizódokhoz képest, a frissességét a rombolható környezet és a különféle kasztok variálhatósága adja.

A két kompetitív játékmód a Secure Area és a Bomb. Előbbiben a támadó csapatnak meg kell találnia a védekezők által fogva tartott célszemélyt, és 10 másodpercen keresztül tartani a pozíciót. A Bombban – ahogy a neve is utal rá – két bombát kell megtalálniuk a támadóknak, és hatástalanítani őket. Mindkét mód Team Deathmatchként is funkcionál, így ha valamelyik csapatból meghal mindenki, mielőtt a célt elérnék, akkor a másik győz. Ez utóbbi miatt mindkét játékmód hajlamos céltalan lövöldözésbe átcsapni, azonban a béta vége fele már gyakran lehetett találkozni taktikus játékosokkal.

Év elején még csak épphogy belekóstolhattunk a kasztrendszerbe, most azonban már mind a támadó, mint pedig a védekező oldalon kipróbálható volt több típus is. A játékban elért eredményeink alapján nyithatjuk meg a különféle nemzetek speciális egységeit. A modern többjátékos FPS-sekhez hasonlóan a Siege-ben is szabadon választhatja meg a játékos, hogy a megszerzett pontokért mit szeretne jutalmul kapni. A különféle egységek képességei tényleg hasznosak, így nem árt megfontolni, hogy melyik kasztot szeretnénk először megnyitni, mivel utána egyre drágábbak lesznek a következők. Természetesen a fegyvereinket is személyre szabhatjuk, mely szintén a már a CoD-okban és Battlefield-játékokban ezerszer látott módon működik. Kissé furcsa volt, hogy a játék minden egyes „vásárlás” alkalmával megkérdezte, hogy mivel szeretnék fizetni a kinézett felszerelésért. Mivel a bétában csak egy valuta volt elérhető, ez mikrotranzakciós rendszert sejtet.

A Rainbow Six: Siege-en látszik, hogy a fejlesztők ismerik a multiplayer játékokat. A cím nagyon jól ki van balanszolva, a rengeteg kaszt és lehetőség ellenére sosem éreztem úgy, hogy az egyik csapatnak előnye lenne a másikkal szemben. A fegyverekkel élmény lövöldözni, nagyon jól megtalálták a készítők az egyensúlyt az árkád és a szimulátor között. Elsőre talán elrettentő lehet a rengeteg kiegészítő, kütyü és fegyver, de Counter-Strike-on nevelkedett játékosok hamar otthon érzik majd magukat az új környezetben is.

A kooperatív mód szintén jól működik, melyben a nehezebb szinteken tényleg szükség van a csapatmunkára. A mesterséges intelligencia okos, hiszen ahol tudja, ott hátba kapja a játékosokat, valamint folyamatosan mozognak a pályán. Hallanak és látnak is az ellenfelek, tehát ha berobbantjuk a falat, azt nagy eséllyel mindenki hallani fogja. A kooperatív móddal igazából egyetlen problémám volt: a bombával felszerelt öngyilkos merénylők nem igazán illettek a taktikus játékmenetbe, és a lerohanásos harcmodoruk kivédhetetlennek tűnt még a sok óvatoskodás ellenére is.

Az áprilisi alfához képest rengeteget javult a Rainbow Six: Siege, és minden bitjén érződik, hogy a fejlesztők értenek ehhez a stílushoz. Minden a helyén van, az apróbb hibák kijavítására pedig még bőven van idő a megjelenésig. Az azonban számomra továbbra is kétséges, hogy mennyire lesz tartalmas az anyag. Nemrég megtudtuk, hogy nem lesz a játékban egyjátékos kampány, ami az érdekes játékmódok és az izgalmas Terrorist Hunt ellenére lehet, hogy hiányozni fog. Mindenesetre a fejlesztők állítása szerint a megjelenés után is fognak ingyenes tartalmak érkezni, így megeshet, hogy az év egyik legjobb multis címe fog megjelenni decemberben.


7 komment - szólj hozzá!