Unreal Championship 2

  • Írta: Ca$h
  • 2005. május 11.
Link másolása
Bizonyára mindenki ismeri már a harmadik legsikeresebb FPS sorozatot, az Unrealt, ami elég rendesen megizzasztotta a sokáig első helyen álló Quake sorozatot, ami annak idején a Doomot döntötte le a trónról. Aztán jött a Half Life2 és elég rendesen megmutatta ennek a stílusnak, hogy hogyan is kell vagy inkább kéne kinézni…

De hagyjuk ezt most, mert itt az Unreal van a középpontban, ami azon kívül, hogy megélt egy második részt is, elindított két külön sorozatot is. A Tournamentet és a Championshipet. A készítők fogták magukat és gondolom eladták a frenchise-ot különböző fejlesztő csapatoknak, ami ugyebár mindenkinek jót tesz. Nem csak a vérfrissítés miatt jó taktika ez, hanem a név fennmaradását is elősegíti. A Championship második részét a Midway készítette, akik valljuk be az utóbbi időkben elég rendesen összekaparták magukat romjaikból. A sorozat az igencsak szuper „Suffering-gel” kezdődött, aminek egyébként erőteljesen készül már a második része. Utána jött a meglehetősen meggyőző „Psi Ops” aminek ugyancsak nem feledkeztek meg a folytatásáról, ha jók az infóim és a reményeim ;). Majd következett a Mortal legújabb része, a „Deception”, ami nagyon kellemesre sikeredett, és nemsokára olvashatjátok a tesztemet a sokak által nagyon várt „Area51”-ről, ami állítólag akár a Halo2 második része is lehetne… Hmmmm… Majd meglássuk…

Szóval itt van nekünk egy Unreal Championship2, és én még csak az első részt se ismerem. Ciki! Valljuk be őszintén! No mindegy a lényeg az az, hogy ha annyira egetverően jó gamma volt, akkor miért nem hallottam róla semmi különöset? Érdekes kérdés… Viszont ha nem volt olyan jó, akkor miért csináltak belőle második részt? Hogy kijavítsák az elsőben elkövetett bűneiket? Nemtom… Ezekre a kérdésekre valószínűleg sosem fogom megkapni a választ, viszont ha felteszi nekem valaki azt az egyszerű kérdést hogy milyen a második rész, arra csak azt tudom felelni, hogy ku**a jó vazzeg!!!

Lássuk akkor, hogy mivel is van dolgunk. Ez a stuff tulajdonképpen meglehetősen magán viseli a Midway sajátos hangulatát. Aki ezt szereti, annak nagyon fog tetszeni. Hogy ez mit jelent? Bizonyára mindenki szereti, ismeri és megszokta már azt az igencsak markáns férfihangot, ami mindig szövegelni szokott az Unreal játékokban; egymás ellen, namost ő megint benne lesz, viszont mellette megtalálható lesz a tipikus Mortalos csávó is. Ez most egy kicsit furcsának tűnhet, de ha tovább olvastok, akkor meg fogjátok érteni a Midwayes kölkök koncepcióját. Az a lényeg, hogy ez a gém tulajdonképpen az Unrealnek és a Mortalnak a turmixa. Úgy kell elképzelni hogy a készítők fogták mindkét játék legjobb tulajdonságait és készítettek belőle egy mutánshybrid klónt, aminek az Unreal Championship2 nevet adták. Azt gondolhatnánk, hogy ez igencsak rossz ötlet volt tőlük, de képzeljétek el… NEM! Mert az ötlet működik, és nagyon jó lett a végeredmény.

Szóval a játékban tulajdonképpen szabadon dönthetünk, hogy a szokásos FPS nézetből szeretnénk É játszani, vagy pedig egy teljesen új TPS nézetből, ami természetesen csak az Unreal szériában új. Rendkívül jó ötletnek tartottam, hogy raktak bele kézi fegyvereket is, amiknek igencsak nagy szerep jutott. Amikor viszont ezt használjuk a gép magától bevált TPS nézetbe, mivel csak így lehet igazán élvezni és kontrolálni a dolgot. Megmondom őszintén, hogy eleinte óckodtam a TPS nézettől, de aztán hamar megszoktam a dolgot, és vissza se váltottam FPS-be, mégpedig azért, mert így az az érzésem támadt, hogy nem egy szokványos Unreal-el nyomulok, ami miatt nem volt idegesítő az a rendkívül sok arcade-os vonal amit beletettek a stuffba. Lássuk akkor, hogy miket fogunk csinálni a játékban:

- Az „A”-t megnyomva tudunk ugrani, eddig minden rendben van, de ha megint megnyomjuk, mikor a legmagasabban vagyunk, akkor ugrunk egy duplát, mint az ügyességi játékokban.
- Ha neki ugrunk egy falnak, és fogjuk a joyt egy irányba húzzuk és újra nyomunk egy ugrás gombot, akkor az emberünk arrébb rugaszkodik, ami igencsak jó dolog.
- Ha a levegőben vagyunk akkor a „B” gomb megnyomásával be tudjuk kapcsolni a talpunkban lévő rakétát, aminek köszönhetően repülni tudunk egy rövid ideig, ezt egyébként a jobb ravasszal is elő tudjuk hozni ha nem lőfegyver van a kezünkben.
- A jobb joyt lenyomva be tudjuk fogni a hozzánk legközelebb álló ellenfelet, ami nem csak azért jó, hogy könnyebben el tudjuk így találni, hanem azért is, mert ha elővesszük az alap pisztolyunkat és a bal ravasz folyamatos nyomvatartásával feltöltjük azt, és ha még el is sikerül ezzel a tölténnyel találnunk a befogott delikvenst, akkor kapaszkodjatok meg: KI TUDJUK VÉGEZNI ŐT MINTHA A MORTALBAN LENNÉNK!!! Vicces! Először nem hittem el. A Mortalos faszi megszólal, hogy „Finish Him”, mi közel megyünk hozzá és van egy rövidke időnk, hogy a kiirt kombinációt benyomva kivégezzük a delikvenst. CooL! Egyébként minden egyes embernek van egy könnyű billentyűkombinációja erre, csak rá kell jönni, amíg viszont nem jövünk rá, addig sajnos mindig másikat ír ki nekünk a gép… kellemetlen…
- A szokásos módon minden fegyvernek két fajta lövése van, viszont vannak fegyverek, mint mondjuk a rakéta, aminek ha a bal lövését folyamatosan nyomjuk és elengedjük, majd amikor a lövedék a levegőben van, lenyomjuk a jobb lövést, csinálni fog nekünk egy extra lövést. Ami nem más, mint a rakétáknak a szétesése kétfelé, tehát három lövedék helyett hat lesz belőlük… Szóval lehet combózni rendesen, csak győzzük kipróbálni a kombinációkat… ez is egyébként erőteljesen Mortalos hatás…
- Minden egyes embernek van 6db speckója, amikből van ami közös, van ami változik egyénenként. Ezekből az első hármat az „X” megnyomásával tudjuk előhozni, majd kiválasztani, ha kétszer nyomjuk meg az „X”-et akkor pedig a második háromból választhatunk. Ezek nagyon jó kis dolgok, amiket viszont csak a folyamatosan töltődő adrenalinnal tudunk aktiválni. Szóval ha nincsen elég belőle, akkor nincsenek speckók sem.

Hogy lássátok, mennyire eszeveszettül jófej vagyok, jöjjenek most a kivégzések karakterek szerint, amiket egyébként ku**a nehéz lenne magatoktól kitalálni… ;) íme:

Anubis x, y, fel, a, jobb ravasz
Arc-Lite x, y, jobb, a, a, a, bal
Brock x, y, jobb, bal, a, a
Devastation x, y, fel, balra, le, jobbra, bal ravasz
Gorge x, y, jobbra, a, bal ravasz+ jobb ravasz, a
Lauren x, y, balra, jobbra, jobb ravasz
Malcolm x, y, le, fel, a, bal ravasz
Raiden x, y, fel, le, le, le, a
Raptor x, y, le, balra, fel, jobbra, jobb ravasz
Selket x, y, le, a, a, bal ravasz, jobb ravasz
Saphire x, y, fel, le, bal ravasz, fel, a
Sobek x, y, jobb ravasz, le, fel, fel
Szalor x, y, bal ravasz+ jobb ravasz, le, le, fel
Torgr x, y, bal ravasz, jobb ravasz, bal ravasz, fel, fel, le

Röviden ezek lettek volna a különlegességek, de van még belőlük bőven. Szóval egy igencsak élvezetes játékkal van dolgunk, ami igaz, hogy Online játékra lett kiélezve, de rendelkezik egy elég komoly kihívást jelentő egyjátékos üzemmóddal is, ami sok-sok óra szórakozást és idegtépést fog nekünk okozni.

ADRENALIN FULL!!!

1.
1.
Horvi14
jaj de kár h eza játék csak XboX-ra jelent meg annak idején :( pedig én elég nagy Unreal-fan vok :P
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...