Sackboy: A Big Adventure teszt (PC)

Link másolása
A Sackboy: A Big Adventure már a második olyan PS-exkluzív az elmúlt hetekből, ami PC-re látogat, és bár a Drake-tesók akciózása kicsit olajozottabb volt, mint a Vászonvilágos kaland, de szórakozásból így sem lesz hiány.

Mindösszesen két évet kellett várnunk arra, hogy az eredetileg PlayStation 4-re és PlayStation 5-re megjelent Sackboy: A Big Adventure átköltözzön a Sony konzoljairól a számítógépeinkre, sajnos azonban a portolás minősége meg sem közelíti a korábbi érkezőkét. Szerencsére azért annyira nem vészes a helyzet, de ha el vagyunk kényeztetve, és hozzászoktunk a szinte hibátlan átiratokhoz, akkor elég pár aprócska baki is ahhoz, hogy kényelmetlenül fészkelődjünk a monitorunk előtt.

Ezek a kellemetlen pillanatok azonban hamar elillannak, hiszen maga a játék csak úgy árasztja magából a hangulatot, még úgy is, hogy a Little Big Planetekben megszokott és megszeretett alkotás lehetőségét teljesen kivették belőle. Utóbbi elsőre sokak számára furcsa lehet, de csak addig, míg el nem kezdik a mesebeli kalandot, ugyanis az ötletesebbnél ötletesebb pályák felfedezése közben eszükbe sem fog jutni, hogy innen valami hiányzik. Tökéletes program egy-egy esős délutánra, ráadásul a maximálisra tekert cukiságfaktor, valamint a magyar felirat miatt a kisebbek is bátran becsatlakozhatnak a maximum négy főt kezelő családi dzsemboriba.

Ezek persze mind megvoltak a playstationös kiadás esetében is, viszont ahogy az lenni szokott, a PC-s változat tud pár olyan extrát, amiről a kistestvér csak álmodhat. Az egyik ilyen a billentyűzetes és egeres irányítás, amit akár teljesen testre is szabhatunk, sajnos azonban a végeredményt minden kombináció esetében szokni kell. Ez talán annyira nem meglepő, hiszen egy platformernél a klaviatúra inkább csak hátráltat, mintsem segít, főleg, hogy az analóg karoknak hála egy kontrollerrel sokkal finomabb mozdulatokra vagyunk képesek. Emiatt mindenképpen azt ajánlom, hogy tegyük félre a számítógépes perifériákat, és szerezzünk be egy vagy több gamepadet, mert jóval könnyebb dolgunk lesz a társaságukban! Az pedig, hogy milyet, csak rajtunk áll, hiszen a játék minden egyes kontrollert támogat, legyen az PS4-es, PS5-ös, vagy akár egy xboxos.

Egy port másik sarkalatos pontja az optimalizáció, illetve az, hogy mennyire tudja kihasználni az új rendszer adta lehetőségeket. Nos, ez utóbbiból remekül vizsgázik a Sackboy: A Big Adventure, hiszen szinte minden benne van, amiről egy mai PC-s gamer csak álmodhat. Korlátlan képfrissítés, 21:9-es képarány, 4K-s felbontás, DLSS, valamint RTX-effektek, ráadásul ezek eléréséhez nem is gördít elénk leküzdhetetlen akadályokat a cím, hiszen minden extrát felkapcsolva sem fogyaszt 2-3 GB VRAM-nál többet. Ami azonban papíron jól mutat, sokszor köszönőviszonyban sincs a valósággal, és sajnos itt is ez a helyzet, ugyanis hiába pakolunk a játék alá erőművet, akkor sem ússzuk meg a beszaggatást, ha ezt semmi sem indokolja.

A legnagyobb problémát jelenleg az RTX-es fények okozzák, amiket engedélyezve nemcsak bezuhan az fps, de pár másodpercenként meg is akad az egész. Ugyan a megjelenés óta érkezett már javítás hozzá, ami kicsit finomít a végeredményen, de még így is nagyon messze van a tökéletestől. Ha azonban RTX-kártya híján vagyunk, akkor sem lehetünk maradéktalanul boldogok, mivel hiába ússzuk meg az akadások zömét, a többjátékos módot elindítva átérezhetjük az erősebb konfiguráció tulajdonosainak szenvedését. A fő probléma, hogy ilyenkor a játék automatikusan lekorlátozza magát fix 60 fps-re, ami könnyedén bezuhanhat, főleg, ha egyszerre négyen ugrálunk a képernyőn.

Emiatt egyelőre érdemes messziről elkerülni a többjátékos módot, ha pedig végre egyedül maradtunk a kis zsákunkkal, akkor kapcsoljuk ki az RTX adta örömöket, mert jelenleg csak megkeserítik a szórakozásunkat. Ahogy fentebb már említettem, így sem lesz tökéletes az élmény, de jobb, mint a semmi, és talán mire ezeket a sorokat olvassátok, a készítők kidobtak még legalább két-három foltot, amivel javul valamicskét a helyzet. Az optimalizációs gondok mellett viszont beszélnünk kell még egy dologról, ami könnyedén eltántoríthatja az embert a vásárlástól, ez pedig nem más, mint az ár. Megszokhattuk már a Sonytól, hogy a játékait többnyire teljes áron hozza át PC-re, de míg ezt egy God of War, Spider-Man vagy épp Days Gone esetében megértem, addig itt korántsem érzem indokoltnak a 60 eurós árcímkét.

Kétségkívül aranyos, cuki és tartalmas kaland a Sackboy: A Big Adventure, de a fentebb említett címek mellett egész egyszerűen eltörpül, főleg, ha mellé vesszük a folyamatos akadásokat és a meglehetősen magas árcédulát. Ettől függetlenül persze még mindig elképesztően szórakoztató a buborékok gyűjtögetése, de aki nem fanatikus rajongó, az nyugodtan megvárhatja, míg befut hozzá pár javítás, esetleg kap egy komolyabb akciót. Úgyis közeleg a karácsony, és a fiatalabbak számára ennél jobb ajándékot keresve sem találhat az ember, ráadásul ez a zsákos mesebeli kaland nemcsak a gyermekek, hanem akár az egész család szórakozását garantálja.

A Sackboy: A Big Adventure korábban megjelent PlayStation 4-re és PlayStation 5-re, és most már PC-n is elérhető.

Kapcsolódó cikk

1.
1.
crytek
Most pergett le nálam. (ps plus)

Nagyon kellemes kis ugribugri volt.Maxoláshoz bőven kellenek skillek mármint emberi részről..én ebbe többet nem ölök. Egy idő után már unalmas. Nem akarok minden pályát többször megcsinálni.
Szerintem jóval könnyebb volt mint a Little Big Planet 3 ott A FINÁLÉ PÁLYÁT soha nem tudtam megcsinálni.
Érdekes hogy ilyen játékokra miért nincs igény pc-n mert kb a kutya se vette meg ott..
Remélem a későbbiekben jön majd még ilyen game
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...