Like a Dragon: Infinite Wealth - útmutató a kezdéshez

Link másolása
Már januárban megérkezett az év egyik legnagyobb, legtartalmasabb szerepjátéka, amely minden eddiginél több látnivalóval és tennivalóval kecsegtet, boldogulni benne kezdetben viszont nehéz lehet - ebben igyekszünk segíteni!

Az előzetes videók, az élménybeszámolók előrevetítették, hogy a Like a Dragon: Infinite Wealth nem szimplán a legtartalmasabb Yakuza / Like a Dragon-játék lesz, de egyúttal 2024 egyik legmonumentálisabb műve is. A Ryu Ga Gotoku csapata nem okozott csalódást, már-már nyomasztóan sok tenni- és látnivalót pakolva egyetlen játékba. Újoncoknak és veterán játékosoknak is meggyűlhet a baja az első órákban, főleg, mert minden eszelősen drágának tűnhet, de tudatos tervezéssel és némi alapismerettel könnyedén vehetők az akadályok. Ebben igyekszünk segíteni, tippeket-trükköket adva a játék pár eleméhez!

PÉNZ PÉNZ PÉNZ

Mint minden Yakuza / Like a Dragon-játékban, úgy itt is folyamatos kihívást jelent elegendő pénzt összegyűjteni - ez a feladat gyakorlatilag lehetetlen, egyszerűen nincs a világon annyi dollár és yen, amely elég lenne a szigeti kalandhoz. A töméntelen mennyiségű bolt rengeteg fegyverrel, páncéllal, étellel és egyebekkel vár, de ezen felül még a kraftoláshoz is alaptőkére van szükség, így amíg nem sikerül degeszre keresnie magát Ichibannak, minden fillér számít, ahogy az is, miként lehet a lehető leghatékonyabban összeszedni azt. Nem beszélve a megőrzéséről, az elbukott harcok során az ellenfelek az Ichibannál található összeg egy jelentős részével találkoznak, így ajánlott a pénzt egy ATM használatával biztonságba helyezni, és csak akkora összeget cipelni, amely feltétlenül szükséges.

Ehhez nem árt alaposan kihasználni a minijátékokat. Az egyik ilyen a Crazy Taxit idéző Crazy Eats, melynek során éhes ügyfeleknek kell pizzát, hamburgert és sushitálakat leszállítani, mindezt gyorsan, stílusosan, és az akadályokat kikerülve. Ugyan ezzel nem lehet meggazdagodni, de nagyon szórakoztatóan lehet tisztességes mennyiségű pénzt összekalapozni.

Ennél nagyobb időbefektetést igényelnek a Sujimon-csaták. A Pokémonra kísértetiesen emlékeztető Sujimon-rendszer a város számos pontján kínál időzített raideket, melynek során egy-egy Sujimon csapat néz farkasszemet. Ezek magasabb szintén, erősebb trainerek ellen már kézzel fogható mennyiségű pénzt tudnak adni, ugyanakkor ehhez a Sujimonok edzésére is időt kell szánni, ami nem feltétlenül köt le mindenkit.

A pénzszerzés egyik legbiztosabb módja ezért a játék során folyamatos harc: a könnyebben legyőzhető, véletlenszerű utcai összecsapások kifogyhatatlan mennyiségben érhetők el, de az igazán nagy kihívást - és a több pénzt - a koronával jelölt, erősebb ellenfelek legyőzése hozza. A folyamat úgy tehető igazán hatékonnyá, ha sikerül megszerezni a sziget szentélyében az egyik olyan boost charmot, amely a szerzett XP-re dob egy szorzót. A legtöbb pénzt és a legtöbb XP-t ugyanakkor nem a szimpla utcai összecsapásokban lehet összekalapozni, hanem a két rendelkezésre álló dungeon egyikében.

DUNGEON KEEPER

A Hawaiian Haunt egy befejezetlen épület, amely három etapban fedezhető fel, egyre nagyobb kihívást nyújtva. Egy fejezet hozzávetőlegesen két órán át tart, és ez a farmolás szinte minden téren előnnyel jár: egyrészt a befejezése során minimum többszázezer dollár szedhető össze bármiféle erőlködés nélkül, másrészt itt lehet összeszedni azt az ipari mennyiségű tapasztalati pontot, amely nemcsak a karakterfejlesztést szolgálja, de megkaparintott jobok, azaz a kasztok fejlesztését is. Ez a grindolás csak minimális felkészülést igényel, alapvetően elég az, ha minden karakter rendelkezik egy tisztes fegyverrel, a szintjéhez igazodó ruházattal, és étellel-itallal roskadásig töltött inventoryval, a dungeon ugyanis nem hagyható el szabadon, így menteni is csak féltávnál, valamint a főboss előtt lehet. Habár úgy tűnhet, hogy az alig 10-20-at gyógyító, a boltokban, food truckokban beszerezhető rágcsák, batyuk és egyebek feleslegesek, de mivel rendkívül olcsók, ezek használata a legköltséghatékonyabb módja az életerő visszatöltésének két harc között, szemben a különlegesebb italokkal, így minden helyzetben érdemes minden létező dolgot felvásárolni és így közlekedni mindenhová. A dungeon elkezdése így hatalmas idő- és energiabefektetés elkezdése, amit az Infinite Wealth kamatostul honorál. Az egyes szobákban nemcsak ellenfelek, de egy a dungeonön kívül használható valutafajta is vár, amit elsősorban a kraftoláshoz szükséges alapanyagokra lehet átváltani.

FEGYVERGYÁR

Mert ugyan méregdrágán, akár többszázezer dollárért a boltokban is lehet felszerelést és fegyvert is vásárolni, utóbbi esetében viszont jóval kifizetődőbb saját magunknak előállítani azt. A város kraftolási pontjain rengeteg alapanyag és némi pénz birtokában minden jobhoz elkészíthető egy-egy fegyver, ami aztán több tucat szinten fejleszthető tovább, és három passzív tulajdonsággal is felruházható. A játék elején nem érdemes minden nyersanyagot eltapsolni erre, mivel a végigjátszás több tízórája alatt minimum többször érdemes jobot váltani, amelyhez új fegyverre van szükség, így ajánlatos inkább 10-15-ös szintig erősíteni az éppen használtat, és nyersanyagot gyűjteni mind a későbbi fejlesztésekhez, mind a kraftolásokhoz.

MUNKATAPASZTALAT

A szigeten megtalálható utazási irodában lehet megszerezni az itt Joboknak hívott kasztorientációt: nem érhető el az összes minden szereplő számára, van, amelyik karakter- vagy nemspecifikus. Ichiban, Kiryu és több nevesített alak is egyedi, csak általa használható Jobbal rendelkezik, amely az elsődleges hivatásának felel meg, de sem velük, sem a többiekkel nem szabad egyetlen egynél leragadni. Habár a csapat jó, ha betölti a fő archetípusokat - legyen legalább egy harcos, egy támogató / gyógyító, egy asszasszin / rogue - de azon belül sem szabad komolyan specializálódni, az egyes ellenfelek ugyanis specifikus dolgokra érzékenyek, legyen az áram, víz, tűz, lőfegyver, vagy épp vágás alapú sebzés, így jó, ha ezek közül mindig mindenki legalább kettőhöz ért, így az egymást követő körökben mindig van valaki, aki garantáltan extra sebzést tud bevinni.

Szerencsére a kasztváltások során jó pár képesség továbbörökölhető, így egyáltalán nem kell lemondani a korábbi munkák előnyeiről, sőt, a lehető legtöbb megismerése, legalább 30-as szintre való feltornázása nyitja meg igazán a lehetőségeket, és biztosít olyan flexibilitást, amivel gyakorlatilag minden akadály, minden kihívás súlyosabb gondok nélkül letudható. Idővel mindenképp lesz egy olyan specifikus Job, amely a legjobban illik az adott szereplőhöz: például nem annyira ajánlott az alapjáraton nem túl magas HP-val rendelkező társra a frontvonalon küzdő harcos szerepét bízni, ha aztán szinte minden kör a gyógyításával telik el. Nagyon fontos, hogy mind egy célszemélyt, mind egy adott területre ható támadástípusból többel is rendelkezzen mindenki, és célszerű mindig tömeges támadással indítani minden harcot, a lehető legtöbb ellenfélből nyesve le párszáz HP-t.

ITALTÁRSAK

Ezt pedig remekül kiegészíti az a közösségi rendszer, melynek során a lehető legszorosabbra lehet fűzni a barátságot a társakkal. Ez több lépcsőben zajlik: mindegyikhez tartozik egy egyedi karakterlap, egy bingótábla, ahol a város adott pontjain lehet beszélgetést kezdeményezni, és így egy újabb dolgot megtudni az illetőről. Minden ilyen pillanat erősíti a barátság-értéket, amely adott pontokon a helyi párban kezdeményezhető, privát diskurzust nyit meg. Ez egy több ilyen fejezetből álló küldetéslánc, melynek minden eleme szorosabbra fűzi a viszonyt, ez pedig a harcban az illető hatékonyságát növeli: például megnyitja a kombózás lehetőségét, amikor is egy támadás végén a csapat egy másik tagja is odacsap egyet, lényegében "ingyenes" extra sebzést biztosítva. A kapcsolatot kimaxolva ennek potenciálja is az egekbe tolható, és a pozícionáláshoz hasonlóan ez is létfontosságú a magasabb szintű ellenfelek, főleg a keményebb dungeonök túléléséhez és elintézéséhez.

DONDOKO ISLAND

A saját sziget menedzselése az Infinite Wealth legnagyobb, legtartalmasabb és egyben legkomplexebb mellékktartalma, melynek során egy szeméttel roskadásig pakolt szigetet kell előbb kitakarítani, aztán a folyamatosan megtisztuló és megüresedett parcellákat feltölteni a Like a Dragon-univerzumának összes létező tárgyával, az utcatábláktól kezdve a járműveken át egészen a hatalmas alapterületű épületekig. A cél az öt csillagos státusz elérése, melyhez több mutató szintjét kell egyre feljebb és feljebb tornázni. Ez egy rendkívül nagy időbefektetést igénylő feladat, ahol nem át tervezni sem.

A boldoguláshoz nagyon fontos megcsinálni minden napi feladatot: ennek során adott mennyiségű fát, követ kell begyűjteni, szeméthalmokat eltakarítani, ellenfeleket legyőzni, de ezen felül nem árt a lehető legtöbb nyersanyagot begyűjteni, az kell ugyanis a kraftoláshoz. Ez nemcsak folyamatosan gyűjtögetésre ösztökél, de biztosítja a kraftolás alapanyagát. A rovarok elfogása, a halak kifogása szintén kihagyhatatlan, ezek ugyanis sokáig gondolkodás nélkül értékesíthetők a helyi boltban, az így szerzett helyi valuta pedig vissza is forgatható a sziget- és Ichiban itteni fejlesztésére.

Elsőként mindenképp a baseball ütő kimaxolása ajánlott, a maximális szinten az gyorsabb és precízebb, mint valaha, amely az egyre nagyobb tömegekben érkező ellenfelek legyőzésének kulcsa. Semmiképp sem szabad elfelejtkezni a rovarhálóról és a horgászbotról sem, bár ezek fejlesztése eltolható későbbre. Ennél sokkal fontosabb azon objektumok kikraftolása és letétele, melyeket a látogatók idővel használatba vehetnek, ezzel folyamatosan termelve a bevételt. Mindenképp azok is előnyben legyenek részesítve, melyek az aktuális népszerűségi / elégedettségi cél fejlesztését szolgálják. Túlköltekezni semmiképp sem szabad, bármennyire is csábítók a bolt napi ajánlatai.

Idővel megnyílik egy kiegészítő sziget is, ahol a Sujimonok állíthatók munkába. Itt nagy mennyiségű pénzt tudnak előállítani, a szuvenírek előállításához szükséges zöldségeket is megtermelhetik, sőt, még specifikus kategóriájú nyersanyagokat is gyűjthetnek, ez pedig idővel olyan állandó utánpótlást biztosít, melynek kiépítése után már szabadon lehet szórni a Dondoko-pénzt új szuvenírek kifejlesztésére, további parcellák vásárlására! A Dondoko-pénz a szigetről való távozáskor közvetlenül átkonvertálható dollárra, ez pedig hatalmas bevételi forrás, ha sikerül elérni a sziget magasabb szintjeit, amikor már tehetősebb vendégek látogatnak a szigetre. 

A Like a Dragon: Infinite Wealth 2024. január 26-án jelent meg PC-re, PlayStation 4 & 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...