Enlsaved - a rossz időzítés miatt nem vették

  • Írta: InGen
  • 2011. február 11.
  • Érdekesség
Link másolása
Nem olyan rég számoltunk be arról, hogy az Enslaved nem fogyott valami jól. Ne szépítsük: a játék, amit mi is imádtunk, és gyakorlatilag mindenkinek tetszett, aki kipróbálta, mégis akkora üzleti bukás volt, hogy csak na. A Namco Bandai az okokat keresi, és úgy tűnik, meg is találták.

Még félmillió példány sem ment el az Enslavedből összesen, ami egy ehhez hasonló tripla-A kategóriás címnél nem elég ahhoz, hogy megtérüljenek a fejlesztési költségek. A kiadó legalább 1 milliós eladással számolt, amit valószínűleg sosem fognak elérni. Mik az okok? Miért lehet az, hogy egy ennyire jó értékeléseket kapott, ötletes játék nem tudott sikert aratni?


Nos, Carlson Choi, a Namco Bandai marketingigazgatója szerint meglehetősen egyszerű a képlet: "Úgy gondolom, hogy a játékot egy túlságosan forgalmas időszakban jelentettük meg. Az ünnepi időszak kellős közepén érkezett, és csak tavaly legalább 4000 ezer játék jelent meg konzolokra. Szóval nem végeztünk valami jó munkát azzal kapcsolatban, hogy mikor kerüljön a piacra, pedig a játék minősége magáért beszél. Egy átlag 80% feletti értékeléseket kapott játéknak biztos sikernek kellene lennie, ráadásul kiadtunk egy DLC-t is, ami sok helyen 10 pontot kapott a 10-ből."

Az úriember ígéretet tett arra, hogy a jövőben jobban fognak figyelni az időzítésre, sőt az Enslaved gyenge teljesítményétől eltekintve nem zárja ki a folytatás lehetőségét sem.

11.
11.
Irasalgor
Remélem azért lesz folytatása...noha nekem is csak 82%-ot ért el :)
10.
10.
Dark_Temptation
#9: pont most akartam írni XD
9.
9.
Sheodon
"Enlsaved" van írva a cikk címében.
8.
8.
fono
szerintem az is benne volt, hogy nagyon későn kezdték el leárazni. a legtöbb cím 1-2 hónappal a megjelenés után már fél-harmad áron kapható, ezt meg csak most januárban nyomták le 20 font alá. persze ennek lehet az az oka, hogy nem vitték annyira és próbáltak belőle minél többet kihozni, dehát ez ördögi kör.
amúgy remek játék, jó a történet, változatosak a pályák is, hangulatos a zene. nagyon ritkán zavaró viszont a kamerakezelés, és számomra érthetetlen módon esetenként szaggat PS3-on (pl nagy, részletgazdag terek bemutatásakor -- persze, ez nyilván erőforrásigényes dolog, de optimalizálni nem ártott volna, a hardver adott volt)... összességében viszont tényleg jó játék, szerintem aki még nem tette, bátran vegye, ha szerette a prince of persia-kat, vagy mondjuk egy kicsit az AC-ket.
7.
7.
Mortis
Ez megint csak duma. Nem voltak reklámok. Kész, slussz-passz.
6.
6.
Mortis
5.
5.
Tacskoexe
Azért örülök hogy a saját baromságuk miatt nem a készítőket teszik felelőssé. Sok kiadó ezt csinálja...
Sajnálom hogy nem lett nagyobb siker, pedig nagyon is megérdemelte volna a figyelmet.
4.
4.
shatterhand
csak demót nyomtam, de az nem volt meggyőző nekem: láthatatlan falak ott ahol vigyáznom kéne, nehogy leessek, villogások,hogy hova kell kaposzkodni

egy az egybe casualnak vagy bénának tituáltak, nehogy kudarcom legyen
3.
3.
Scoo
Azt se tudtam, hogy jelent meg hozzá dlc. Amúgy tényleg remek kis játék. Sajnálnám ha nem folytatnák.
2.
2.
keiji maeda
meg szerintem ez az a játék ami csak ugy pik-pak megjelen szinte semmi rekklám én talán 1 trailert láttam összesen róla , szerintem kevés volt ez is.
1.
1.
bzsp
én csak a demoval toltam, de az nagyon tetszett. sajnálom őket, pedig tényleg jó játékot dobtak össze.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...