Újabb Ubisoft-klasszikusok jönnek az iPhone-ra

  • Írta: fojesz
  • 2011. október 28.
  • Bejelentés
Link másolása
Mint kiderült, a múltkori Assassin's Creed: Multiplayer Rearmed bejelentés csak a kezdet volt, a Ubisoft újabb slágercímei költöznek át hamarosan az iOS-platformokra: kapunk még egy Assassin's Creedet, jön két Raving Rabbids-program, ráadásul a Prince of Persia Classichoz is készítenek egy átiratot.

A mobiljáték egyre népszerűbb, és most már nemcsak a casual játékosok körében, elvégre egyre több olyan cím teszi tiszteletét az iOS-es vagy androidos okostelefonokon és tableteken, amelyek a hardcore arcok szívének is kedvesek lehetnek. Most a Ubisoft jelentett be egy újabb adag programot, nem sokkal azután, hogy az Assassin's Creed: Multiplayer Rearmed címmel kiadott egy ingyenes játékot.

Elsőként az Assassin's Creed: Recollectionsről hullt le a lepel, ami bár a népszerű orgyilkosos univerzumban játszódik, játékmenetében egyáltalán nem köthető a sorozathoz: egy kártyajátékról van szó ugyanis, amiben a lapok gyűjtögetésével és okos felhasználásával kell a csatákat megnyernünk. A Ubisoft szerint a játék 8-10 óra játékidőt ígér, 20 küldetést tartalmaz, ráadásul multiplayer móddal is felvértezték - elvileg még idén megjelenik, az első képek itt vannak róla.

iOS-es átiratot kap az Xbox Live-on 2007-ben bemutatkozott Prince of Persia: Classic is: annak idején a Gameloft a klasszikus epizódot újította fel, mind grafikailag, mind játékmenetet tekintetében, és ahogy a képeken látszik, a végeredmény ide is tökéletesen alkalmas. A játékot természetesen az érintőkijelzőn keresztül vezérelhetjük, és három játékmódban - Normal Attack, Time Attack, Survival - mérethetjük meg magunkat. A megjelenésről egyelőre nincs hír.

A Ubisoft emellett két Rabbids játékot is bejelentett, igaz, a Rabbids Go HD és a Rabbids Go Phone Again című programokról egyelőre nem sokat tudunk. A pletykák szerint amolyan kisállatneveldéket kapunk, a tamagocsikban a telefonunkban "ragadt" vérnyulakat kell kényeztetni.

10.
10.
Giggsy
#9: Azokat a benchmarkokat én is láttam, de túl nagy jelentőséget nem tulajdonítanék neki. Ez egy új oprendszer egy frissített hardware-en. Majd ha az új Nexus-t is ennyivel veri a 4S, akkor igazoltnak látom az iPhone elsőségét. Egyébként ha megnézed a ShadowGun-ból kivágott videókat, simán felveszik a versenyt bármely iPhone játékkal, ahogy az Xperia PLAY-re megjelenő címek is. Tehát az, hogy a droidos készülékek képtelenek lennének ilyen minőségű játékokat futtatni, nem állja még a helyét.
Ami a másikat illeti, az igaz, hogy a droid egy szegmentált platform, de az már nem, hogy olyanok veszik akiknek nem futja iPhone-ra. Egy SGS2, LG 2X, HTC Sensation, vagy Xperia Arc S nagyságrendileg nem olcsóbb egy iPhone-nál. Nálunk az a 40-80 ezer Forint számít, de tőlünk nyugatabbra ez nem tétel. Ott droidból sem a low-end fogy, mint nálunk. Ha megnézed a statisztikákat, a legelterjedtebb droidos telefon a SGS2 ami alig olcsóbb, mint az iPhone. Nem az itthoni viszonyokból kell kiindulni, ahogy az idézett programozó teszi.
9.
9.
jungleist
#6: Itt találsz néhány tesztet, hogy mennyire ''erős'' az androidos telefonok hardware-e az iphonehoz képest. http://www.redmondpie.com/iphone-4s-cpu-clocked-at-800mhz-is-73-faster-than-iphone-4-twice-as-fast-as-galaxy-s-ii-and-all-other-android-phones/
Ez magyarázat lehet arra hogy miért nem adnak ki annyi játékot rá.

Arról pedig hogy mennyire érdemes androidra fejleszteni, egy programozó véleményét idézném, teljesen egyetértek vele.

"Szifon.com: Fejlesztesz más platformra is?

Lovas Endre: Gondolom itt a Droidra gondolsz. A válaszom tömören: NEM! PC-re csinálok energetikával kapcsolatos alkalmazásokat, de az már a normál 8 órás munkából jön. Szóval nem.

Szifon.com: Miért?

Lovas Endre: Időpocsékolás. (Droidok ide lőjetek, mert Flame következik!) A Droid platform nem összefogott. Kicsit azt érzem, hogy a Droidosok nagy része valójában iPhone-t szeretett volna venni, de különböző okokból nem tette meg. Ezeknek szerintem első sorban anyagi okai vannak. Legtöbben szerintem azt se engedhetik meg, hogy egy 80.000Ft-os Droidos mobilt vegyenek, de hát ez ugye Magyarország. Onnantól, hogy nagy nehezen kiköhögték az árát, már nem akarnak alkalmazásra költeni. Megkérdeztem vagy húsz Droidos ismerősömet, hogy vett-e egyetlen alkalmazást is a Marketen. Egyetlen ilyen emberrel találkoztam eddig. Hiába növekvő piac, nem fizetnek. A reklámról pedig már sokszor elmondtuk, hogy nem megoldás. Pláne nem minden esetben. Játékoknál még oké lehet, mert hosszú ideig bámuljuk a képernyőt, és csak átklikkel a júzer, de egy utility appnál már nem. Egyébként nem véletlen, hogy egy csomó népszerű app nincs kiadva Droidra.''

Nekem nincs semmi bajom az androiddal, sőt szeretnék is egyet, kíváncsi volnék saját tapasztalat alapján a pozitívumaira/negatívumaira, de semmiképp sem iphone helyett.
8.
8.
Giggsy
#7: Ez nem paranoia, ha jól megnézed az Apple idén több energiát ölt a jogi részlegébe, mint R&D-be. Legalábbis ha azt nézzük, hogy a 4S mennyire számít előrelépésnek a 4-hez képest. Amúgy a videójáték iparban egyáltalán nem ismeretlen fogalom, hogy valamelyik konzol gyártója perkál egy kiadónak, hogy exkluzív legyen egy cím.
Ami a másik kérdést illeti, én is hallottam ilyenekről, de én pl az X10-emmel ritkán tapasztalok ilyesmit, holott most már a belépő szint is jobb hardware-rel rendelkezik. Azt persze én is tudom, hogy pl a Samsung addig szokta csesztetni a rendszert, hogy közel használhatatlanná teszi.
De ezzel együtt is azt mondom, hogy Android-on is szépen lehetne keresni a videójátékok kiadásán. Elég megnézni, hogy amik megjelennek, azok milyen szépek tudnak lenni (pl most a ShadowGun) szóval nem hiszem, hogy az igazán nagy címek ne futhatnának jól.
7.
7.
zsocwargear
#6: Ne légy paranoiás... Nem az számít, hogy a telefonod processzora hány magos, hanem hogy az operációs rendszer, és a hardver mennyire van összecsiszolva. Ezért látni a mai napig azt a többmagos über-hardverrel rendelkező Android telefonokon, hogy hát basszus, igazából nem reszponzív a UI, akad az OS... Jópár nagyágyún tapasztaltam ezeket...
6.
6.
Giggsy
#5: Az igaz, hogy az iPhone mint platform lényegesen egységesebb, de hardware tekintetében durva lemaradásban van az androidos gyártókhoz képest. Igaz, hogy nálunk az alsó kategóriás Android telefonok mennek, de máshol nem ez a tendencia, világ szinten a felsőbb kategóriás Samsung-ok, HTC-k, SonyEricsson-ok, stb, mennek amik tudásban nincsenek lemaradva az iPhone-tól, sőt... Ráadásul mindent egybevetve már több androidos erős hardware-ű készülék van, mint iOs-s. Szóval minimum ésszerű lenne mindkét platformra fejleszteni.
A Market tény, hogy még nem állt össze egészen, de folyamatosan fejlesztik és mostanra eljutott egy olyan szintre, ahonnan már nem nagyon kell tovább fejlődni.
Röviden az Android egy sokkal elterjedtebb és dinamikusabban növekvő/fejlődő rendszer, mint az iOs, mégis a nagy gyártók szinte csak az utóbbira adnak ki újdonságokat. Ezért gyanús, hogy az Apple keze van a dologban, amilyen undorító az üzletpolitikájuk, nem állna távol tőlük, hogy ilyen módon próbálják ellehetetleníteni a vetélytársaikat.
5.
5.
zsocwargear
#4: Leginkább arról van szó, hogy míg iOS eszközökön viszonylag fix a hardver, mind telefon, mind deszka terén, ezért sokkal könnyebb optimalizálni, még a portolt kódot is.

Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy az Android Market még mindig nem állt teljesen össze -legjobb tudomásom szerint-, ezzel szemben az Apple App Store-ja egy kész platform már azóta, hogy bemutatták. Egyébként az Ubisoft kategóriájába eső cégek le merem fogadni, hogy sokkal priorizáltabb engedélyeztetési eljárásban részesülnek, mint az átlag garázscég.

Aztán még az is ott van, hogy hiába a jailbreak, az Apple-nél még így is sokkal szívesebben hagyják ott a pénzüket az emberek.

Ilyen szempontból az Android elég ramatyul áll.
4.
4.
Giggsy
Amúgy mi pénzt fizethet az Apple, hogy az ilyen címek csak náluk jelenjenek meg? Csak mert így a fejlesztő bizony lényegesen nagyobb felhasználói bázist zár ki (ugyebár Android-ot már többen használnak, és az arány egyre inkább a Google rendszerének irányába tolódik el) mint amennyit az iOs-sel nyer. Az Apple kicsengeti az összes lóvét amit várhatólag az androidos felhasználók költenének a játékra, vagy mi?
3.
3.
adriano28
"ajjaj 404 a keresett oldal nem található" miez az esti trollkodás?:)
2.
2.
leviske
Meg nem mondaná az ember, hogy a két nagy konzolgyártó is jelen van a piacon.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...