Ennyire fájt a Ubisoftnak a Watch Dogs csúszása

Komolyan rányomta a bélyegét a Watch Dogs csúszása a Ubisoft üzleti évére, a cég forgalma közel 20 százalékot csökkent éves szinten, és veszteséges is lett. Az Assassin's Creed viszont még mindig tarol.

A Watch Dogs májusi megjelenése azt is jelenti, hogy a játék kikerült a Ubisoft tavaly áprilistól idén márciusig tartó üzleti évéből, amin a kieső AAA-cím mellett valószínűleg az is éreztette a hatását, hogy az új Rayman és Splinter Cell nem úgy teljesített, mint a cég várta. A Ubisoft korábban a Watch Dogs hiányára és az utóbbi két folytatás gyengébb teljesítményére is figyelmeztette a befektetőket.

A cég bevétele így 1 milliárd euró volt, ami 19,9 százalékos csökkenést jelent az előző üzleti év teljesítményéhez képest, ráadásul a tavalyi 64,8 millió eurós nyeresége után idén 65,5 millió eurós veszteséget tudott csak felmutatni a kiadó. A hardcore gamereknek szánt játékok 758 millió euróval, a digitális címek 195 millió euróval képviseltették magukat az összbevételben.

Az Assassin's Creed IV: Black Flagből több mint 11 millió példányt értékesítettek, a Just Dance 2014-ből 6 millió kópia fogyott, míg a Far Cry 3-ból 3 millió - így ez utóbbiból összesen több mint 9 millió darab ment el a megjelenése óta. Bár pontos számokat nem mondott vele kapcsolatban, a Ubisoft szerint jól szerepelt a South Park: The Stich of Truth is, ami a szokásosnál is jobb utolsó negyedévet csinált a kiadónak.

Az áprilistól jövő márciusig tartó üzleti évben várhatóan beérik majd a Watch Dogs csúsztatásának köszönhető ritmusváltás: a cég 1,4 milliárdos forgalmat vár a következő évre, illetve két számjegyű nyereséget; a becslések szerint a hardcore és a digitális címek is erősödni fognak, miközben a casual játékok eladásai csökkennek majd.

A Watch Dogs, ami a Ubisoft szerint az idei év legtöbb előrendelést kapott új címe, 300 százalékkal dobhatja meg az első negyedév forgalmát éves szinten, később pedig a Far Cry 4 és az új Assassin's Creed tarolhat. Utóbbin egyébként a Ubisoft tíz stúdiója dolgozik már, és bár a játék PC-re, PS4-re és Xbox One-ra készül, a kiadó - egyelőre további bejelentés nélkül - megerősítette, hogy a PS3-at és az Xbox 360-at is támogatni fogja.

Szintén a már említett ritmusváltásnak tudható be, hogy a The Division nem jelenik meg idén, 2015 áprilisa után érkezik a cím.

17 komment - szólj hozzá!